Aprilia RS250 eller R1:an, en måste bort!

Det är en lång historia men jag har haft ett spenderar år och hade i sommras totalt 5 båtar, har nu sålt av 2 och har 3 kvar. Men istället för att ta det lugnt gick hysterin över till motorcyklar och nu har jag alltså lyckats köpa 4 st på 2 månader men har sålt en och har 3 kvar. En Yamaha WR250F till Enduro (kör i Helsingborg), en Aprilia RS250 och sist men inte minst en R1:a. Ren idioti men jag tänker inte dö nyfiken...

Men det är väl inte bara jag som har mer än en hoj, tycker det verkar vara många som samlat på sig flera om man ser på forumet.

/D.

He-he,helt rätt,varför dö nyfiken.
Jag vill åxå ha en massa saker.....:D

Det får väl bli så att jag behåller båda och säljer en båt istället....

Tack för era svar! /D.

Helt rätt beslut! men jag måste ju säga att bara en sådan sak som att du la tråden i tvåtaktsforumet tyder på att du absolut inte ville bli av med aprilian!

Helt rätt beslut! men jag måste ju säga att bara en sådan sak som att du la tråden i tvåtaktsforumet tyder på att du absolut inte ville bli av med aprilian!

Jo, du ha en poäng med det där. Men alla i 2 taktsforumet är inte helt insnöade på 2 takt. Undar om det kan vara så att alla vi som började med lätt mc har fått en extra förkärlek till 2 taktarna. Mina 4300 mil på en RG 125 gamma har nog satt sina spår och så kanske det är för er andra också eller?

/D.

Det är en lång historia .. bla bla bla bla....... Ren idioti men jag tänker inte dö nyfiken...

Men det är väl inte bara jag som har mer än en hoj, tycker det verkar vara många som samlat på sig flera om man ser på forumet.

/D.

Klart man inte ska dö nyfiken och rik!
Bättre då att göra av med pengarna på sånt man vill testa. :yoparty
Lev livet nu! Du har bara ett.

P.S Du är ett grymt bra exempel på att livet inte är slut och att man inte är helt låst om man skaffar barn som en del tror. :tummenupp D.S

Klart man inte ska dö nyfiken och rik!
Bättre då att göra av med pengarna på sånt man vill testa. :yoparty
Lev livet nu! Du har bara ett.

P.S Du är ett grymt bra exempel på att livet inte är slut och att man inte är helt låst om man skaffar barn som en del tror. :tummenupp D.S

Tackar ödmjukast!

En kollega och jag skall upp till stockholm nästa vecka och på vägen hem skall kollegan kolla på en RGV 250. Har du några bra tips gällande vad man skall tänka på att kolla extra noga? Hur är RGV:en kontra min RS250?

Tack på förhand!/D.

Tackar ödmjukast!

En kollega och jag skall upp till stockholm nästa vecka och på vägen hem skall kollegan kolla på en RGV 250. Har du några bra tips gällande vad man skall tänka på att kolla extra noga? Hur är RGV:en kontra min RS250?

Tack på förhand!/D.

Har endast kört RS på licenskursen och då var det kallt som fan ute och gick sakta. Men det jag han med att känna skillnad på är att RS:en är stabilare på banan och mer lättkörd. Jag får jobba lite mer fysiskt för att få RGV´n dit jag vill jämfört med en RS.
I övrigt så har dom ju lika motorer men jag har för mig att det är någon häst mer i RS:en men jag kan ha fel. Allt det där med att jämföra RGV och en RS är Mattias bra som fan på så dra iväg ett PM till honom så får du ett bra svar.
(om han inte läser här och svarar.)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back