Jag vann högsta vinsten idag!

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Jag åkte hem från jobbet med MC lite tidigare idag för att jag skulle hämta min bil som varit hos Saabdoktorn. Vägarna är torra och det kliar i kroppen så jag tar svängen över Kortedala hem. Ligger där och småputtrar med en blå V70 framför mig. Bestämmer mig för att dra om och gör det. Ligger väl i en 110 på en 70 väg. Volvon drar också på och ligger tätt bakom. Han ska få tänker jag! Ökar till 130-140 nånting när jag hör tuuuut tuuuut tuuuut tuuuut? Shit nu kommer det nog en ambulans eller nåt så jag lägger mig i högerfil igen. Ser inget blåljus? Jo där, ett litet på instrumentpanelen på den blå V70:n Shit vad göra, vad säga? Ok böter kan jag gå med på men inte förlora lappen bestämmer jag mig för.
Hmmm, har du körkortet med dig? Ja här är det säger jag med min snällaste röst. Han ringer ett samtal och kollar att hojen är skattat och försäkrad. Bara att neka tänker jag inne i hjälmen. Han kommer tillbaka och lämnar över körkortet. Ha en trevlig dag och du, tänk på hur du gasar. Ja det ska jag göra. Sen var han väck... Puuuuh...
Kan man ha mer tur? Detta kallar jag högvinst! Kommer inte att köpa en enda lott i år! Tänk om säsongen hade slutat 18:e Januari?
Han måste ha varit hojåkare själv för han log väldigt när han lämnade tillbaka körkortet!
Med andra ord så finns det VÄLDIGT snälla poliser i vår stad! :pannkyss

Det finns många trevliga poliser i detta land, tyvärr så finns det ju svin där också, liksom i alla yrken.

jag vet att här i Helsingborg, så är nog polisen mer intresserad av att stanna & kolla att det är ägaren som kör & inte den lokala pundaren. (då mc stölder är vanligt här i södra sverige) :gnissla

idag fick ja papper från länstyrelsen om att de ska se över mitt AB kk iom en olycka ja var med om i sommras :s körde på en bil i seg kö, de rullade typ 20kmh å ja va inte riktgit vaken. men du dunka till bilen framför och föraren klaga å nackont ja ringer 112 ifall de skulle vara så med nacken.. fick böter av snuten å idag funtar länstyrelsen på att dra in KK :S de är inte högstavinsten :P

idag fick ja papper från länstyrelsen om att de ska se över mitt AB kk iom en olycka ja var med om i sommras :s körde på en bil i seg kö, de rullade typ 20kmh å ja va inte riktgit vaken. men du dunka till bilen framför och föraren klaga å nackont ja ringer 112 ifall de skulle vara så med nacken.. fick böter av snuten å idag funtar länstyrelsen på att dra in KK :S de är inte högstavinsten :P

Vinner en, förlorar någon annan...

Så har det alltid varit :rolleyes:

va du tvungen att stanna ? trodde zx9r var snabbare än en v70 har du strypt hojen?:D

Hade det vart hyfsat tät trafik hade jag inte tvekat att växla ner;)
Iallafall om jag körde i 130-140 på 70 väg och det blinkade blått... Men nu kör jag ju aldrig så fort:D Fy!

Inte ja heller - dom flesta omålade som "just denna bil" är väldigt lätta att känna igen - kör inte om dom i onödan.

Dom har oftast samma radio och utrustnings bestyckning som en krigsmålad bil.

Längst bak på kombibilarna har du en s80 antenn och en s70 antenn monterad på samma karakteristiska sätt som dom målade.
En kort 2 dm och en lite längre på 5dm c:a på varsin sida.

Kolla in en målad rb och memorera antennmontaget och längden.
Kort+lång = problem
Lång + lång = fd taxi

Inte ja heller - dom flesta omålade som "just denna bil" är väldigt lätta att känna igen - kör inte om dom i onödan.

Dom har oftast samma radio och utrustnings bestyckning som en krigsmålad bil.

Längst bak på kombibilarna har du en s80 antenn och en s70 antenn monterad på samma karakteristiska sätt som dom målade.
En kort 2 dm och en lite längre på 5dm c:a på varsin sida.

Kolla in en målad rb och memorera antennmontaget och längden.
Kort+lång = problem
Lång + lång = fd taxi

Ser du detta i backspegeln lär du har monterat kikare istället för vanligt glas

Antenn montaget i detta fall gäller bara Stockholm,Göteborg och Malmö med dubbla radiosystem - utanför dessa zoner sitter bara den långa och då kanske på mitten av bakkanten.

vill tillägga att titta in i bilen är inte heller fel innan man kör om en misstänkt bil :) kan ju vara så att han är polisklädd och har ett fint litet märke på armen eller andra synliga prylar som får en till avbryta omkörningen. något att kanske tänka på. Men fan vilken tur du måste haft som kom undan med 140km/t på 70 väg :gnissla

Snuten har inte bara Volvo o Sabbar som civilbilar, finns även BWM, Mercedes och WV. Jag o polaren blev stoppade av en vit Mercedes med takbox, med 2 snutar i!

Förresten, finns det civilpoliser som åker mc?

Jag åkte hem från jobbet med MC lite tidigare idag för att jag skulle hämta min bil som varit hos Saabdoktorn. Vägarna är torra och det kliar i kroppen så jag tar svängen över Kortedala hem. Ligger där och småputtrar med en blå V70 framför mig. Bestämmer mig för att dra om och gör det. Ligger väl i en 110 på en 70 väg. Volvon drar också på och ligger tätt bakom. Han ska få tänker jag! Ökar till 130-140 nånting när jag hör tuuuut tuuuut tuuuut tuuuut? Shit nu kommer det nog en ambulans eller nåt så jag lägger mig i högerfil igen. Ser inget blåljus? Jo där, ett litet på instrumentpanelen på den blå V70:n Shit vad göra, vad säga? Ok böter kan jag gå med på men inte förlora lappen bestämmer jag mig för.
Hmmm, har du körkortet med dig? Ja här är det säger jag med min snällaste röst. Han ringer ett samtal och kollar att hojen är skattat och försäkrad. Bara att neka tänker jag inne i hjälmen. Han kommer tillbaka och lämnar över körkortet. Ha en trevlig dag och du, tänk på hur du gasar. Ja det ska jag göra. Sen var han väck... Puuuuh...
Kan man ha mer tur? Detta kallar jag högvinst! Kommer inte att köpa en enda lott i år! Tänk om säsongen hade slutat 18:e Januari?
Han måste ha varit hojåkare själv för han log väldigt när han lämnade tillbaka körkortet!
Med andra ord så finns det VÄLDIGT snälla poliser i vår stad! :pannkyss

Bara att säga grattis då....Kör lungt resten av året nu....

Snuten har inte bara Volvo o Sabbar som civilbilar, finns även BWM, Mercedes och WV. Jag o polaren blev stoppade av en vit Mercedes med takbox, med 2 snutar i!

En kompis blev stoppad utanför Eskilstuna för ett tag sedan av en civilpolis på mc. Så dom verkar finnas. :tummenupp

Jepps finns civilhojar...

Phew!

Grattis :tummenupp
Är alltid extra misstänksam mot mörka V70 och 9-5

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back