Maggelito
Green mean machine drinking gasoline!
Jag åkte hem från jobbet med MC lite tidigare idag för att jag skulle hämta min bil som varit hos Saabdoktorn. Vägarna är torra och det kliar i kroppen så jag tar svängen över Kortedala hem. Ligger där och småputtrar med en blå V70 framför mig. Bestämmer mig för att dra om och gör det. Ligger väl i en 110 på en 70 väg. Volvon drar också på och ligger tätt bakom. Han ska få tänker jag! Ökar till 130-140 nånting när jag hör tuuuut tuuuut tuuuut tuuuut? Shit nu kommer det nog en ambulans eller nåt så jag lägger mig i högerfil igen. Ser inget blåljus? Jo där, ett litet på instrumentpanelen på den blå V70:n Shit vad göra, vad säga? Ok böter kan jag gå med på men inte förlora lappen bestämmer jag mig för.
Hmmm, har du körkortet med dig? Ja här är det säger jag med min snällaste röst. Han ringer ett samtal och kollar att hojen är skattat och försäkrad. Bara att neka tänker jag inne i hjälmen. Han kommer tillbaka och lämnar över körkortet. Ha en trevlig dag och du, tänk på hur du gasar. Ja det ska jag göra. Sen var han väck... Puuuuh...
Kan man ha mer tur? Detta kallar jag högvinst! Kommer inte att köpa en enda lott i år! Tänk om säsongen hade slutat 18:e Januari?
Han måste ha varit hojåkare själv för han log väldigt när han lämnade tillbaka körkortet!
Med andra ord så finns det VÄLDIGT snälla poliser i vår stad!
Hmmm, har du körkortet med dig? Ja här är det säger jag med min snällaste röst. Han ringer ett samtal och kollar att hojen är skattat och försäkrad. Bara att neka tänker jag inne i hjälmen. Han kommer tillbaka och lämnar över körkortet. Ha en trevlig dag och du, tänk på hur du gasar. Ja det ska jag göra. Sen var han väck... Puuuuh...
Kan man ha mer tur? Detta kallar jag högvinst! Kommer inte att köpa en enda lott i år! Tänk om säsongen hade slutat 18:e Januari?
Han måste ha varit hojåkare själv för han log väldigt när han lämnade tillbaka körkortet!
Med andra ord så finns det VÄLDIGT snälla poliser i vår stad!