Det här var nog oskönt

en sak jag tänkt på faktiskt; borde man inte försöka slänga sig av motorcykeln i vissa tillfällen, exempelvis detta? :va

Vet han inte att det är helt ute med vita strumpor? Om han nu promt ska åka runt med vita strumpor bör han ju ha vett nog att gömma dem bakom skinnställ och rikitiga stövlar tycker man...

en sak jag tänkt på faktiskt; borde man inte försöka slänga sig av motorcykeln i vissa tillfällen, exempelvis detta? :va

Det går fort, Man tänker att man vill rädda situationen och inte fimpa cykeln, Man går på reflex och då hoppar man inte av skulle jag tro.

När man är nära att krocka, så blir man helt spänd och nästan förstenad, antar att det är chocken och rädslan. Så istället för att kasta sig av så håller man ofta rent instinktivt hårdare tag i styret:näsblod

Det går fort, Man tänker att man vill rädda situationen och inte fimpa cykeln, Man går på reflex och då hoppar man inte av skulle jag tro.

Att kliva av i lite fart tar dessutom en jävla stund. Hur hög hastighet åt sidan kan man få upp om man hoppar av en hoj? Inte mycket jämfört med normal hastighet framåt. Sträckan som man hinner färdas innan man är på något avstånd alls från hojen blir därefter...

Råkade sätta min hoj i en tall för några år sedan. Det enda jag hann konstatera innan det smällde var att "Faan, nu går det åt skogen, typ..." Känns inte som man hinner göra så mycket mer. Det går så ruskigt fort... Vet inte om jag svimmade av, men har inga minnen av själva smällen... Det jag minns är att jag efteråt ligger brevid hojen med högerbenet över sadeln och ser att det rycker från den, så då tyckte jag det var bäst att stänga av tändningen....

Så som sagt... det går fort....

/Pierre

Han kanske satte ner vänster foten för att han fick sladd. Ser faktiskt så ut om man kollar på hans kroppsvinkel

Borde väl vara bilder från en filmsnutt...isf skulle det vara intressant att se vad det hela började med! För hög fart/styrslag...:va

Han får panik och motstyr inte det som är grejen har sett det live ett par gånger folk som kör översin förmåga :huvet

Skydd är för veklingar. Det är bättre att få massa skrapsår och visa att man är man!

:mad:

Det ser nästan ut som att bilen står stilla och att han siktar på den. Kan han ha tänkt "ajdå, där står en bil, inte köra in i bilen, inte köra in i bilen, inte köra in i bilen..." samtidigt som han har blicken fäst på bilen hela tiden? :hihi

Det ser nästan ut som att bilen står stilla och att han siktar på den. Kan han ha tänkt "ajdå, där står en bil, inte köra in i bilen, inte köra in i bilen, inte köra in i bilen..." samtidigt som han har blicken fäst på bilen hela tiden? :hihi
Jag tyckte också det, det ser så onaturligt ut att det verkar vara fejk (vv-propaganda eller nåt), men tittar man på träden bakom ser man att bilen faktiskt rört sig mellan bilderna.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda