Moto GP i Brno 2007

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Är ett gäng från Göteborg som funderar på att åka och se ett GP lopp till sommaren och siktet är just nu inställt på Brno.

Någon som har varit där och har tips och tricks om boende etc.
Vi hade givetvis tänkt åka ner på våra hojar och kanske passa på att ta sig en sightseeing före eller efter loppet.

Var inne på motogp.com men hittade inte så mycket info om just Brno och vilka aktivitetter det finns runt denna händelse. Någon som vet någon annan hemsida eller informationskälla man kan använda sig av?

Om det är någon annan som tänkt åka ner så kanske vi kan slå följe ner?

Ha det gött!

/Peter

Här har du info: http://www.automotodrombrno.cz/
Var där förra säsongen, rekomenderas starkt.
Man ser kanon på flera ställen fast det är grymt mycket folk.
Köpte själv biljetterna från länken ovan, tog 1 vecka tills jag hämta ut dom på posten.

Köpte själv biljetterna från länken ovan, tog 1 vecka tills jag hämta ut dom på posten.

Tackar :tummenupp

Har du några bra tips angående boende?
Campade ni och isåfall hur var det med kvalitet på campingplats, faciliteter etc?

/BW

Last edited:
http://www.sachsenring-circuit.com/

Vi e två som oxå funderade på Brno men har börjat fundera på Assen i stället.. E väll inte lika långt att köra.

Varför välja när man kan ta båda :)

Jo vi hade lite funderingar på Assen också men det tjeckiska ölet och en tripp till Prag lockar :yoparty
Har släktingar i närheten av Brno och Prag så jag räknar med bra tips på boende och mat till "Tjeckiska" priser

Ska försöka lägga upp en budget för Brno så får man se vart man hamnar. Hör gärna av dig om du har ett bra upplägg för Assen

/BW

Tackar :tummenupp

Har du några bra tips angående boende?
Campade ni och isåfall hur var det med kvalitet på campingplats, faciliteter etc?

/BW

Nej, vi körde ifrån Wien på racedagen, såg racen sedan körde vi nonstop till Helsingborg.
Behöver jag säga att man va rätt mör sedan.........fast att jag körde bil.

jag o en polare planerar att oxå åka ner till brno,
han har redan varit där 3ggr,boende finns på stundenthotell?!jepp det stämmer,70kr natten ,ca 3 km till själva Brno men vad gör det?!

tänkte åka en tis -ons för att även ha chansen att köra på banan,kostar en del medn enligt honom är det värt varenda krona,

hade varit skoj med flera förare ner dit eller hur??

Vi tänkte åka som sagt tis-ons ,köra unt lite innan motogp på sön senare köra hem igen på mån

cya all in Brno

jag o en polare planerar att oxå åka ner till brno,
han har redan varit där 3ggr,boende finns på stundenthotell?!jepp det stämmer,70kr natten ,ca 3 km till själva Brno men vad gör det?!

tänkte åka en tis -ons för att även ha chansen att köra på banan,kostar en del medn enligt honom är det värt varenda krona,

hade varit skoj med flera förare ner dit eller hur??

Vi tänkte åka som sagt tis-ons ,köra unt lite innan motogp på sön senare köra hem igen på mån

cya all in Brno

Hej hej

Kul med flera som ska ner :)
Vi hade nog tänkt lägga någon dag på Sightseeing i Prag men det är ju bara 200km motorväg från Brno.
Det där studenthotellet låter ju klart intressant :tummenupp
Antar att man får boka typ nu om man ska få plats.

/BW

man behöver inte boka i förväg alls,det gjorde inte min polare.

vi har oxå tänkt på prag,men allt beror på hur många dagar man har tänkt sig att vara på "väg"

vi tänkte köra ett tag i tyskland för att sen ta in på nåt motell,fortsätta på morgonkvisten till brno,

har kört helsingborg-amsterdam för 2 år sedan med samma polare,o då körde vi hela tiden,non-stop(bara tankningar + cigg+mat)
det tog på krafterna,vi pressade hojarna till max

o köra non-stop igen är liksom bara jobbigt eller hur?

vi har oxå tänkt på prag,men allt beror på hur många dagar man har tänkt sig att vara på "väg"

vi tänkte köra ett tag i tyskland för att sen ta in på nåt motell,fortsätta på morgonkvisten till brno,

har kört helsingborg-amsterdam för 2 år sedan med samma polare,o då körde vi hela tiden,non-stop(bara tankningar + cigg+mat)

Nej non-stop körning är ingen hit, farligt och sedan är man ju helt slut när man är framme.

Finns iofs en färja från Helsingborg till Rostock eller var det Travemunde som gick sent på kvällen från Helsingborg och så var man framme i Tyskland på morgonen vid 7-tiden.
Mina föräldrar brukar ta den när de bilar till Prag och det går ju på en dag utan större problem. Mycket vägbyggen och köer som man med MC kan slinka förbi fortare än med bil.

Brukar annars använda mig av etap hotellen i Tyskland, prisvärt och fräscht.

Skulel kännas tryggare om man visste innan att boendet var kirrat när man änläder till Brno iofs :)

/BW

Nej non-stop körning är ingen hit, farligt och sedan är man ju helt slut när man är framme.

Finns iofs en färja från Helsingborg till Rostock eller var det Travemunde som gick sent på kvällen från Helsingborg och så var man framme i Tyskland på morgonen vid 7-tiden.
Mina föräldrar brukar ta den när de bilar till Prag och det går ju på en dag utan större problem. Mycket vägbyggen och köer som man med MC kan slinka förbi fortare än med bil.

Brukar annars använda mig av etap hotellen i Tyskland, prisvärt och fräscht.

Skulle iofs kännas tryggare om man visste innan att boendet var kirrat när man änländer till Brno iofs :)

/BW

Last edited:
jo men den färjan är kass (rostock)inte mkt att göra på båten + att man måste ha sovhytt,(dyrt) bätter att köra över puttgarden eller den snabba till rostock (ca 4h)

men men augusti är fortfarande långt borta,mkt tid att planera ,kolla priser mm

maila gärna till mig framåt våren med era planer mm

bingolotto (at)gmail.com

eller skicka PM

Vad är det för datum som gäller i Brno ? Låter lockande, är i planerings stadiet för ett hoj resa så....!

20/8 2007
jag har varit där ett par ggr och kan rekommendera starkt, billigt som fasen och trevligt folk,men lås fast prylarna ordentligt,vid hotellbokning så ska ni fråga om det fins garage till hojjarna,, eller bevakad park,
det blir jobbigt att ta sig hem med skinnställ o bagage i plastpåsar annars.

men som sagt ett kanonställe att vara på ,, köp biljetter på innerplan då har ni access till det som är värt att se,, värt var krona..:tummenupp

Vad är det för datum som gäller i Brno ? Låter lockande, är i planerings stadiet för ett hoj resa så....!

jag och polarna va där förra året, som många sagt innan så är det grymt kul!!!
vi hade inte planerat något, tog bara hojarna och drog, vi sa som många andra att vi skulle sova på nått hotell på vägen ner genom tyskland, men vi skippade aoutoban och körde småvägar ner kan säga att det va kul men de va svårare att hitta hotell än vi trodde så, efter ett jävla letande så slog vi upp tältet på en åker hehe funkade skitbra!!! sen rekomenderar jag att boka hotell NU!! de brukar alltid vara fullbokat överallt, vi kampade precis jämte banan de tycker jag folk ska göra grymt billigt och grymt kul där e så många galna tyskar som har med allt möjligt i motorväg som man kan leka med hehe

ta gärna ett par nätter i prag före racehelgen de ångrar man alldrig jag och polarna har nog aldrig haft roligare!!!!!!!!!!!!!!!!!! lycka till

Hej!

Vart hittar jag den officiella kalender för 2007, när det gäller superbike? Är den klar ännu? Tänkte åka till Brno men jag tror att jag hellre ser superbike än motogp.

/Dennis

Moto GP i Brno går av stapeln den 17-19 augusti. Boka hotell som sagt nu. Det går bussar från stan upp till banan. Biljett till bussen köper man när man kliver på (på morgonen vid 7-8-tiden) och den gäller tillbaka ner igen. Bussarna går i skytteltrafik så det är inga problem att komma med. Rekommenderas att man tar den, tittar på tävlingarna och dricker öl. När vi var där för två år sedan så var det flera motorcyklister som skadade sig (även dödlig utgång) på vägen därifrån. Så lämna hojen på hotellet, det är inte värt att stå i kö och trängas för att komma ut. Bussen må vara svettig men det är skönt att låta någon annan köra :) Sen när man kommer ner på stan är det bara att fortsätta in på pubenrunda. Första stoppet är där bussen stannar.

Kom ihåg att betala på buss och spårvagna bara, det är stränga böter för fripassagerare

Ja annars kan man ta taxi som enn x-kompis till mig fick göra när han insåg att entre biljetten låg kvar på hotellet precis innan vi skulle kliva på bussen ,, har för mig att det kostade honom 500 tjeckiska pengar totalt, :va

Moto GP i Brno går av stapeln den 17-19 augusti. Boka hotell som sagt nu. Det går bussar från stan upp till banan. Biljett till bussen köper man när man kliver på (på morgonen vid 7-8-tiden) och den gäller tillbaka ner igen. Bussarna går i skytteltrafik så det är inga problem att komma med. Rekommenderas att man tar den, tittar på tävlingarna och dricker öl. När vi var där för två år sedan så var det flera motorcyklister som skadade sig (även dödlig utgång) på vägen därifrån. Så lämna hojen på hotellet, det är inte värt att stå i kö och trängas för att komma ut. Bussen må vara svettig men det är skönt att låta någon annan köra :) Sen när man kommer ner på stan är det bara att fortsätta in på pubenrunda. Första stoppet är där bussen stannar.

Kom ihåg att betala på buss och spårvagna bara, det är stränga böter för fripassagerare

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back