Rasta "Rocket"
Ny medlem
Hej alla! har köpt en gsxr750 -98 som behöver lite tillfix...
man kan höra att den rasslar lite ur motorn om man varvar till den och precis när man släpper gasen så hör man det.
tror den haft ett tufft liv så jag ska renovera den så att den funkar kanon.
Ska byta kamkedjan och dess glidskenor för att vara säker på att ha det fräscht och nu till min lilla funderation.
Toppen skall av och fixas upp, funderade på att porta och plana den i samma veva nu när den lika så e lös. MEN behöver man ställa om tändningen om man planar av den"lite" ?
har ett helsystem till den bör väl också tilläggas men är inte testat.
vet att en PowerCommander e ett måste, har dock ingen sådan ännu men skall skaffa en sådan framöver.
kan man få hojen att gå fint trots man inte har en P C till en början och kompletera med en sådan senare?
Kanske e nått annat man bör tänka på när det gäller denna modell isåfall får ni gärna komma med tipps
tackar på förhand Robban

man kan höra att den rasslar lite ur motorn om man varvar till den och precis när man släpper gasen så hör man det.
tror den haft ett tufft liv så jag ska renovera den så att den funkar kanon.
Ska byta kamkedjan och dess glidskenor för att vara säker på att ha det fräscht och nu till min lilla funderation.
Toppen skall av och fixas upp, funderade på att porta och plana den i samma veva nu när den lika så e lös. MEN behöver man ställa om tändningen om man planar av den"lite" ? har ett helsystem till den bör väl också tilläggas men är inte testat.
vet att en PowerCommander e ett måste, har dock ingen sådan ännu men skall skaffa en sådan framöver.
kan man få hojen att gå fint trots man inte har en P C till en början och kompletera med en sådan senare?
Kanske e nått annat man bör tänka på när det gäller denna modell isåfall får ni gärna komma med tipps
tackar på förhand Robban