Är du rädd för ditt husdjur?

• Thread starter Thread starter hrc
  • Start date Start date
Min ena katt är inte speciellt våldsam. Men hon är liten och svart, som tagen ur en skräckfilm.
På nätterna sitter och ofta bredvid sängen, i höjd med mitt ansikte och bara stirrar på mig.
Det är fruktansvärt obehagligt.
Jag har försökt att ge igen med att stirra tillbaka på henne, vilket hon uppenbart finner väldigt obehagligt även hon. Men hon fortsätter att terra mig ändå.

Katter gör så, dom vaktar sina familjemedlemar nattetid.
(när dom inte för ett jävla liv och busar)
Det var så lagom kul för min dåvarande flickvän, när vi hade sett skräckfilmen Djurkyrkogården, och vi hade en katt som var kusligt identisk med den i filmen.
Dessutom påstod min hispiga flickvän när hon väckte mig att kattfan luktade jord (det gjorde katten i filmen) men jag slängde IAF ut katten ur sovrummet.

När vi sen vaknade på morgonen så hade kattfan lekt i en blomkruka, det låg mycket riktigt jord brevid våran säng.

Men hon var älskad ändå, det lilla odjuret.

Jag hade en liten papegoja innan jag hade flyttat framifrån, ett riktigt litet charmtroll men han vaktade mig för min bror. Min bror var livrädd för honom eftersom han flög och satte sig på hans axel och bet honom i kinden alt. attackrade hans rygg genom att sätta klorna i honom. Min bror var livrädd för min lilla söta papegoja. Papegojan var med när vi festade också om man inte höll koll på honom tjuvade han öl och blev full o pratade och klarade inte flyga.

:D

som nå annan sa så brukar dem hålla på sådär när dem e mindre men slutar me denär dem bleve lite äldre..

exets katt va galen... o att jag dessutom ligger o rör på tårna gjorde ju inte saken bättre..fick vira in fötterna i täcket för o skydda mig... men de sluta efter ett tag, så va tvungen o skaffa en ny som gjorde samma sak ett tag :näsblod :D

vår katt kan va lite sådär..
o va kul, nåt som rör sig..
vi stänger bara dörrn på natten :)

En bengal, eh!?

Jag har velat ha en sån hur länge som helst. Släng upp bilder så får man så hur stort åbäket är. Gärna med nåt annat i bild som jämförelse. Kan vara svårt att se hur stor den är om fotot är taget mot en plan vägg och utan några objekt i bild.

Do it!

Edit: Det fanns ju länk till bilder. Ack och ve..
Sporthoj går ju så förpaskat långsamt nu så det tar ju halva dagen att editera. Är det mitt internet eller sporthoj-servern?

Last edited:
Jag säger att våld ska mötas med våld, när katten sover smyger du helt sonika fram och dumpar en hink vatten på aset, biter den i tassen och svingar den över huvudet i svansen samtidigt som du läser högt ur bibeln baklänges sittandes på dass. Det har fungerat väldigt bra för mig då mina katter aldrig har blivit speciellt vilda efter det.

Kanske ett knippe våt persilja... ?

Det är jag. Delar bostad med en bengal, en slags halvtam djungelkatt, obetydligt mindre än ett ordinärt lodjur. När jag ligger till sängs brukar mina tår sticka utanför täcket en smula och de utgör på så sätt tydligen ett byte som skall nedkämpas. Här är det inget tafatt petande med en tass vi snackar om, utan det är letala all out-attacker som gäller.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vaknat skrikande mitt i natten, med karnivortänder och rakbladsvassa klor djupt nedsänkta i mitt kött. Är jag vaken när jag hör katten komma klickande över golvet brukar jag försiktigt försöka dra upp benen i fosterställning för att få lite skydd av täcket, det funkar hyfsat, men skall det vara så här att ha djur? Fötterna ser ju förjefliga ut, såriga och sönderivna överallt. Jag brukar sopa ner han på golvet så hårt jag törs men inte avskräcker det! Han tar det väl som välkommet motstånd...

Att dumpa kisse är inte aktuellt, när han inte vill mörda mig är det en riktigt trevlig bekantskap. Så jag undrade egentligen om jag är ensam om det här?

Tjacka ett par sånna här!

Last edited:
Det är jag. Delar bostad med en bengal, en slags halvtam djungelkatt, obetydligt mindre än ett ordinärt lodjur. När jag ligger till sängs brukar mina tår sticka utanför täcket en smula och de utgör på så sätt tydligen ett byte som skall nedkämpas. Här är det inget tafatt petande med en tass vi snackar om, utan det är letala all out-attacker som gäller.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vaknat skrikande mitt i natten, med karnivortänder och rakbladsvassa klor djupt nedsänkta i mitt kött. Är jag vaken när jag hör katten komma klickande över golvet brukar jag försiktigt försöka dra upp benen i fosterställning för att få lite skydd av täcket, det funkar hyfsat, men skall det vara så här att ha djur? Fötterna ser ju förjefliga ut, såriga och sönderivna överallt. Jag brukar sopa ner han på golvet så hårt jag törs men inte avskräcker det! Han tar det väl som välkommet motstånd...

Att dumpa kisse är inte aktuellt, när han inte vill mörda mig är det en riktigt trevlig bekantskap. Så jag undrade egentligen om jag är ensam om det här?

Vattenspruta... rätt i plytet på katten. :yoparty

:rofl :rofl

Min katt attackerar inte så mycket men hon är extremt överkelig. Hon ska prompt ligga på mig när hon gosar och går gärna fram och tillbaka över mig när jag ligger i sängen, trampandes med klorna... Men hon är söt så det får hon... Ända tills hon börjar bitas, då åker hon ur sängen och då brukar hon sätta sig och tvätta sig demonstrativt tills hon tycker jag sett nog och går och sätter sig i fönstret... :hihi

Jag är rädd för min flickvän. Om det nu klassas som husdjur?

Fungerar bara på tvålflaskor som inte vill öppna sig :mattias

Jag är rädd för min flickvän. Om det nu klassas som husdjur?

Nog är det ett husdjur alltid, ge det en spis och en stekpanna så är det upptaget nog för att du ska slippa vara rädd när du ser på tvsporten. Är djuret fortfarande aggressivt kan man tjudra fast det vid nämnda spisen.

En bengal, eh!?

Jag har velat ha en sån hur länge som helst. Släng upp bilder så får man så hur stort åbäket är. Gärna med nåt annat i bild som jämförelse. Kan vara svårt att se hur stor den är om fotot är taget mot en plan vägg och utan några objekt i bild.

Do it!

Edit: Det fanns ju länk till bilder. Ack och ve..
Sporthoj går ju så förpaskat långsamt nu så det tar ju halva dagen att editera. Är det mitt internet eller sporthoj-servern?

här kommer några bilder på "min"/morsans bengal!

Bifogat

• figgestolredigerad.JPG
    figgestolredigerad.JPG
    31 KB · Visningar: 84
  • figgeunderkudderedigerad.JPG
    figgeunderkudderedigerad.JPG
    71.9 KB · Visningar: 84
Är du rädd för ditt husdjur...

Hahahahaha, skrattar så tårarna rinner!!
Det bästa jag kan komma på är att smörja in tårna i nån salva. Tigerbalsam borde göra susen.... kan säga att de inte gillar det :näsblod

:rolleyes: jisses kostar mellan 6-8 tusen...ja som tänkte skaffa mig en sån men inte än tydligen

Upp till tie lax för en kattunge ja, men vem vill ha en sån, de är ju bara jobbiga och överenergiska..

Du kunde leta efter en omplaceringskatt eller f.d. avelshane. :tummenupp Den jag bor med har varit det sistnämnda och han gick för mer rimliga 1500:- Bara 1,5år gammal, vaccinerad, snöpt, besiktad och chippad. (Man chippar en katt för att kunna identifiera den, inte öka effekten. Det behövs inte, åtminstone inte på de här modellerna...)

hehe oki mjo får leta efter nån som är ett par månader då kanske man kommer ner lite :tummenupp

Upp till tie lax för en kattunge ja, men vem vill ha en sån, de är ju bara jobbiga och överenergiska..

Du kunde leta efter en omplaceringskatt eller f.d. avelshane. :tummenupp Den jag bor med har varit det sistnämnda och han gick för mer rimliga 1500:- Bara 1,5år gammal, vaccinerad, snöpt, besiktad och chippad. (Man chippar en katt för att kunna identifiera den, inte öka effekten. Det behövs inte, åtminstone inte på de här modellerna...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg