Headbangers Ball weekend på MTV!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Just nu är det VH1:s topplista över de 40 bästa metallåtarna genom tiderna, fast nu spelar de Hatebreed i pausen. MTV överaskar måste jag säga. :banana Råkade zappa förbi tidigare idag när de körde Dragonforce, stabilt som fan.

Edit:
Twisted Sister nu, fuck yeah! :yoparty

Last edited:
Just nu är det VH1:s topplista över de 40 bästa metallåtarna genom tiderna, fast nu spelar de Hatebreed i pausen. MTV överaskar måste jag säga. :banana Råkade zappa förbi tidigare idag när de körde Dragonforce, stabilt som fan.

Edit:
Twisted Sister nu, fuck yeah! :yoparty

Beklagar att du inte upptäckte det tidigare än söndag 22:00 :pannkyss

VH1:s 40 greatest metalsongs, vilken skit....möjligen "De 40 metallåtarna alla popsnören känner till"

Vad sägs om ingen Uriah Heep, ingen Led Zeppelin,ingen Queen, ingen Rainbow, ingen Queensryche, ingen Free, ingen Whitesnake, ingen AOR eller pudelrock, ingen dödsmetall...i could go on....

Istället återfinns Korn, Marilyn Manson, White Zombie, Slipknot och Rage Against the Machine...

....samtliga placerade FÖRE det första och enda Deep Purple-bidraget på listan, nämligen, jo hör och häpna, Smoke on the Water...

Symptomatiskt nog toppas listan av det enda av de klassiska banden som varit nördrockarnas kelgrisar och namedroppats av hip hopinfluerade dreadlockfjantar i Close Up, Ozzy-era Black Sabbath med Iron Man....

Om man såg "Heavy, the history of metal" kom det nog inte som någon större överraskning att samma personer skulle välja samma låtar från samma band när de satte ihop "40 greatest...".

Om man såg "Heavy, the history of metal" kom det nog inte som någon större överraskning att samma personer skulle välja samma låtar från samma band när de satte ihop "40 greatest...".

Det jag tycker är det mest tragiska är att folk som är nya lyssnare på den hårdare musiken kanske verkligen tror att det där var det bästa den hade att erbjuda.

Det blir ju aldrig som man själv tycker när någon annan sätter ihop en lista med bra låtar, men den där var ju inte i närheten av att vara seriös.

Det jag tycker är det mest tragiska är att folk som är nya lyssnare på den hårdare musiken kanske verkligen tror att det där var det bästa den hade att erbjuda.

Det blir ju aldrig som man själv tycker när någon annan sätter ihop en lista med bra låtar, men den där var ju inte i närheten av att vara seriös.

Word!

Listor kan man diskutera i evigheter och även om jag hade aldrig haft Korn eller Manson på min lista heller så tycker jag detta är ett rejält fall framåt jämfört med den överproducerade plastmusiken de spelar i vanliga fall.

Jag trodde du av alla människor skulle bli iaf lite glad av det. :gråta

Listor kan man diskutera i evigheter och även om jag hade aldrig haft Korn eller Manson på min lista heller så tycker jag detta är ett rejält fall framåt jämfört med den överproducerade plastmusiken de spelar i vanliga fall.

Jag trodde du av alla människor skulle bli iaf lite glad av det. :gråta

Såklart, det är ju mycket bättre, ibland kanske man som nörd sätter ribban för högt, tom jag "utbildades" ju av Headbangers Ball i början av 90-talet, och jag hittade ju alla godbitarna ändå....;)

Såklart, det är ju mycket bättre, ibland kanske man som nörd sätter ribban för högt, tom jag "utbildades" ju av Headbangers Ball i början av 90-talet, och jag hittade ju alla godbitarna ändå....;)

Ja vilken tur att till och med en självutnämd expert som dig kan hitta godbitar:rolleyes:

Fast nu var det meatl och inte hårdrock för en hel del av banden på din lista kan ju inte kallas metal.
Black Sabbaths betydelse för metal är ju också "hyfsad".

Fast nu var det meatl och inte hårdrock för en hel del av banden på din lista kan ju inte kallas metal.
Black Sabbaths betydelse för metal är ju också "hyfsad".

Är Quiet Riot, Def Leppard och Deep Purple mer metal än Zeppelin, Heep och Free? Smoke on the Water är en metallåt men inte Heartbreaker, Look At Yourself eller Wishing Well?

Jag hävdar med en dåres envishet att metal är samma sak som hårdrock.

Det enda bandet på min lista jag kan köpa att man placerar nån annanstans är Queen, fast jag syftade på Queen ala de sex första plattorna, det är lika mycket HM som något annat på min lista.

Jävligt bra iniativ av Mtv iaf...hade en helskön helg!

Hade dock glömt bort scenen Med Chris Holmes från The decline of western civilization part II...skön snubbe :)
Nu tror jag dock inte det var riktig vodka men vafan...

Istället återfinns Korn, Marilyn Manson, White Zombie, Slipknot och Rage Against the Machine...

Jag tycker att RATM helt klart hör hemma på en sån lista. Dom var originella och gjorde jävligt bra musik. Håller dock med om att det är dumt att Led Zeppelin inte är med.

Äsch tramsa inte, det krävs knappast någon form av expertstatus för att ifrågasätta ett exkluderande av tex Led Zeppelin från en "bäst genom tiderna"-lista....

Nej du har hellt rätt,men tramset är väl tjatet om vilka som ska vara med eller inte.Men tyvär så räknas nog inte Zeppelin,Lizzy osv som hårdrock utav MTVs
lyssnar krets därför nämns dom inte.

Jag hävdar med en dåres envishet att metal är samma sak som hårdrock.

Har alltid trott att det hårdrock och heavymetall var samma sak, fram tills jag såg detta på mtv. Nu är man ju helt förvirrad ifall man är hårdrockare eller inte.:confused: Vad heter det när man lyssnar på heavymetall och inte hårdrock, metallare? :va

Jag tycker att RATM helt klart hör hemma på en sån lista. Dom var originella och gjorde jävligt bra musik. Håller dock med om att det är dumt att Led Zeppelin inte är med.

Jag tror att det är många av dagens band som har inspirerats av RATM på ett eller annat sätt. Nú-metal är väl mer eller mindre ett derivat av det RATM spelade.

Jag tror att det är många av dagens band som har inspirerats av RATM på ett eller annat sätt. Nú-metal är väl mer eller mindre ett derivat av det RATM spelade.

Det stämmer nog. Tror Pantera har inspirerat mycket också. Iaf om man lyssnar på Slipknot.

kul att MTV gör något annat än det vanliga men kan de inte köra en helg med bara growl musik vore najs.

Är det någon som har hela listan på artiserna som var med? Jag vill också bli upprörd över missarna. :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg