Någon info från SS600 träning i Valencia?

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Någon som vet hur det går för killarna nere i Valencia?
Stiggy teamet skulle väl träna där nu mellan 3-5:e har jag för mig, och
även Niko o kanske Niklas Cajback (osäker om detta)?

Någon som vet mer?

Bennybåge skrev:
2691384 Någon som vet hur det går för killarna nere i Valencia?
Stiggy teamet skulle väl träna där nu mellan 3-5:e har jag för mig, och
även Niko o kanske Niklas Cajback (osäker om detta)?

Någon som vet mer?

Jag pratade med både Niko och Cajback igår då de hade hunnit ner till Madrid, men jag vet ännu inget om dagens körning.
Innan nyår var de på Jerez och körde. Cajback tyckte att det var ok att köra ”fåtölj” men han tyckte att den var trött. Till slut så körde han dock snabbare med den än vad han gjorde med 250. Niko har kört 1.50 på Jerez med Molinas Aprilia och jag tror inte att han hann slå den tiden med supersporten.

Dom börjar köra där idag onsdag så info kanske kommer ikväll:)
Men dom körde på Jerez under mellandagarna hur det gick kan du läsa på http://www.nikorace.com/ (kolla nyheter):tummenupp

edit sen :huvet

Jag hoppas verkligen att det går skitbra för de båda! Två sköna snubbar som är jävliga på att köra knarr. 2007 blir ett grymt år med de två, Robban Gull hos Röda Tjuren, Mårtensson som på sin Aprilia ska ta EM-guld och köra WC, och även PRO SBK blir kul. Jag undrar vem som ska ratta en Aprilia i PRO...

Det jag hörde från gårdagen var att det var jobbigt mycket trafik på banan många grupper mycket dötid i depån. Men det ska tydligen bli bättre idag och i morgon.

De har kört ett litet race idag där Niko blev 2:a (1.42,5) och Cajback 6:a (1.44,3).

oscar skrev:
2694114 De har kört ett litet race idag där Niko blev 2:a (1.42,5) och Cajback 6:a (1.44,3).

Vilka är det som tränar där förutom dom o Stiggy teamet?
Känns som det har varit Harms som varit först om han nu varit med vill
säga...

saxat från Nicos sida

Tredje dagen på Valencia är över, Det gick ganska bra för grabbarna säger dem! det var ett race över 18 varv i dag och Nikola vurpade i ledning efter några varv, För mycket nedlägg så motorkåpan tog i, i övrigt säger dem att lägret har varit givande och alla kilometer är viktiga. Vi hoppas på något läger till innan det hela drar igång i slutet på februari. Harms och Tiberio körde i dag och testade sin nya hoj, enligt Johan så var dem nöjda med det dem testade. Vi hörs längre fram!!!

Verkar ju ha gått helt okej

Last edited:
Gottis skrev:
2697864 saxat från Nicos sida

Verkar ju ha gått helt okej

Pratade med Niko igår och jag vill minnas att det var så här han sa...

Stiggy 1.41
Niko 1.42,4 :näsblod
Tiberio 1.42,8

Vet inte vad Cajback körde.

Så Stiggy ska köra ändå? Skulle inte han lägga av? Eller är han kanske testförare/teamchef?

oscar skrev:
2698106
Stiggy 1.41
Niko 1.42,4 :näsblod
Tiberio 1.42,8

Vet inte vad Cajback körde.

Riktigt bra tider av Niko blir mkt skoj o följa :tummenupp

Samme skrev:
2698155 Så Stiggy ska köra ändå? Skulle inte han lägga av? Eller är han kanske testförare/teamchef?
verkar på http://www.stiggy.com/ o "stiggy riders 2007" att Johan ska köra! kan inte förstå den texten på ett annat sätt...

Last edited:
Nu låter jag ju oinsatt men vad åker Niko i år och i vilken serie?

Don Quixote skrev:
2698225 Nu låter jag ju oinsatt men vad åker Niko i år och i vilken serie?

CBR600RR - WSS600.

Han har också köpt hoj(ar) av Stiggy. Men han har för tillfället ingen plats i VM.

Har nico det då :va Freddy fick ju inte något wildcard förra året om jag inte minns fel,Hur funkar det med anmälan till en serie som SS VM vemsomhälst med en A-licens kan väl inte köra

Har nico det då :va Freddy fick ju inte något wildcard förra året om jag inte minns fel,Hur funkar det med anmälan till en serie som SS VM vemsomhälst med en A-licens kan väl inte köra

Ja Niko har plats! Träning i februari igen och sen är det Qatar som gäller!

Om man vill köra hela serien får man ju ansöka om plats för sitt team. Det är garanterat inte lätt, och det räcker inte att man kan köra hoj (däremot så räcker det kanske att man har pengar eftersom gamla platser verkar bli till salu...). Wildcard däremot är nog enklare att få, om det nu inte vore så att startfältet i princip är fullt med de ordinarie förarna, och därför så går wildcarden endast till arangerande land.
För Nikos del så råkar det väl vara så att Stiggy hade fler platser än han behövde (mao. hade han tiggt ihop några platser till...). Han ska enligt uppgift haft förfogande till fyra eller fem platser initialt, varav två skulle ha gått till de som köpte fjolårshojarna.

Edit: Rättad av guru

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...