Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Planera in en semester i Åre: http://www.skysport.se/.TheDude skrev:Fräsigt, nu vill jag pröva både det och fallskärm, hehe![]()
Rundningsmärke skrev:
blom skrev:men tengil rockar det även röven av hojåka?
PutteLiten skrev:För 6000 kan man borra upp motorn i stället...![]()
Det gjorde jag + "lite" annat...![]()
Tengil skrev:Och du ar sett filmerna?
Skaffa en skärm OXÅ!![]()
Ninja-Mackan skrev:Jag håller med om vad Clint Eastwood sade i "Heartbreak Ridge".
- Det är helt onaturligt att hoppa från ett perfekt fungerande flygplan. (Något i den stilen i alla fall.)
Jag sitter hellre kvar och ser färdigt på filmen medan jag dricker en skattefri grogg.
Tengil skrev:SKÄRMFLYG inte Fallskärm!
Tjejen är fallskärmsinstruktör i Örebro klubben. Jag talar ofta om för henne vilket vansinnit slöseri med höjd frifall är. Helt vansinnigt.![]()
PutteLiten skrev:Njae. Har en polare som tjatat i 2 år på att jag ska börja hoppa f-skärm. Men, vafan. Helt livsfarligt ju...
Dessutom, hans skärm kostar som en bättre begagnad Gixxer... (55.000 pix!!!)
Fråga mig inte varför den är så dyr, men det drabbade ingen fattig i alla fall...![]()
Tengil skrev:Att gå en kurs tar ca en vecka och kostar runt 6000:- inklusive allt! (resa, boende, mat, försäkring, licens, mm.
Svenska SkärmFlygFörbundet SSFF. Där hittar du alla instruktörer och klubbar. http://www.paragliding.se/
Min klubb www.friflyg.nu
Som sagt, det är värt varenda öre! Även om du inte fortsätter efter kursen.
En utrusting kostar beg ca 15kkr (sålde min gammla 2år gammal nyss) Och nytt kosar ca 30kkr. Min nya skärm kostar 27900:- + sele och nödskärm. Det kostar att ligga på topp.![]()
TheDude skrev:Det där har numera lagts till i semesterplanerandet![]()
Putteliten: du kan hänga med så får du hoppa först så jag får något hum om hur otäckt första hoppet är på en skala, hehe![]()
Rundningsmärke skrev:Det är inte det minsta otäckt, ganska fridfullt faktiskt...
När man väl har licensen kan man ju förstås börja flyga som de gör i filmerna, då blir det nog mer spännande...
Eftersom man springer igång skärmen var jag mest orolig över att instruktören skulle vråla "AVBRYT!" när jag
börjat kuta nedför Åre-skutan. Med tanke på lutningen hade jag aldrig kunnat stanna om jag väl börjat springa...
![]()
När man kommer upp i luften är det hur lugnt som helst, håll dig borta från linbanan bara...![]()
/A
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden