Hur man sladdar...

som killen där uppe skrev att du skulle bromsa hårt me frambromsen e väl ingen höjdare precis om du inte vill ramla asså
 
Ezeikel skrev:
2104897 som killen där uppe skrev att du skulle bromsa hårt me frambromsen e väl ingen höjdare precis om du inte vill ramla asså

Varför har alla racemotarder en stooor bromskiva och 4 el 6 kolvsok fram då?
För att det ser coolt ut?
 
Sista 2 passen (1 egentligen) så testade jag på allvar att sladda, och jag fick faktiskt lite självkänsla för det hela. Ja du läste rätt, självkänsla... inte känsla :) För några direkta sladda kan man väl inte kalla dom för. Mer kas och släng o pip. Men det var på väg. Skulle jag fått 5 pass till så skulle jag nog komma på hyffsade sladdar. Synd jag inte börja träna tidigare idag... bah.
 
Sista 2 passen (1 egentligen) så testade jag på allvar att sladda, och jag fick faktiskt lite självkänsla för det hela. Ja du läste rätt, självkänsla... inte känsla :) För några direkta sladda kan man väl inte kalla dom för. Mer kas och släng o pip. Men det var på väg. Skulle jag fått 5 pass till så skulle jag nog komma på hyffsade sladdar. Synd jag inte börja träna tidigare idag... bah.
BUMP!

Fick du fler pass och hur har det gått med motardsladdandet?
 
Drog axeln ur led på en tävling och gav upp och fortsatte köra RR istället :D Nu har jag lagt ner både RR och Supermotard. Buhu

Och det var en jävla bump!

Det är väl dags att limma ihop kroppen nu då och ha lite kul nästa år när Botkyrkabanan blir användbar. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top