Yamaha FZ-tråden

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
vilket försbolag har bäst priser på fz6?

har 6000/år hos Moderna just nu (går ej att ställa av)

nån som har månadspris under 1000 där det går att ställa av när det inte är säsong?
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
vilket försbolag har bäst priser på fz6?

har 6000/år hos Moderna just nu (går ej att ställa av)

nån som har månadspris under 1000 där det går att ställa av när det inte är säsong?

Hör av dig till det nya bolaget Svedea, fick 2100:- billigare där på min FZ8 än Bilsport o Mc
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
ag har precis också gott över till svedea och då blev försäkringen
ca: 2000 billigare jämnfört med bilsport och mc :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag undrar alltså om det var nån ECU uppdatering som jag själv kan få, och vad den här nya uppdateringen ska ge för värde. Är det Yamaha Center som gör det ? (det borde det vara)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
jag undrar alltså om det var nån ECU uppdatering som jag själv kan få, och vad den här nya uppdateringen ska ge för värde. Är det Yamaha Center som gör det ? (det borde det vara)


4900 kostar det så vi får se i morgon om det var värt pengarna:)

Men det är YC i HBG som gör det.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
fy fan, det var saftigt för 5 minuters flashning. Vad säger de då, varför ska man ha uppdateringen ?
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Så var man ägare till en FZ1-N -08 fick en fin dagstripp igår på runt 90 mil innan jag var hemma, blöt kall och trött men helvetes nöjd..
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Grattis till hojen! Nä-nä, jag är inte alls avis ;) Upp med en bild också!

Tackar, sitter en yosimurra slipon, rensad bak, är helsvart och är på jakt efter en mage till hon. Regnar ute nu och har inget garage där jag kan tvätta hon inför fotograffering. Så en bild kommer när vädret blir bättre. :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Skaffa miniblinkers fram åxå, någon som har tips på några snygga som passar bra?

095352-kromad-blinkers.jpg
 

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Hej alla hojvänner! Har en kamrat som kör en fz1n -07 silver! och olyckligtvis gick han omkull idag! " Men han klarade sig utan skador" Dock tog hojen en del stryk! Så tänkte höra med er om ni vet något ställe som säljer de saker han behöver till vettiga priser?! (har försökt spana på ebay, men det är inte riktigt min grej.)

Det som har pajjat är

Styret
Motorkåpan (ggr2)
Växelpinnen
Samt bakkåpan (plasten runt passagerarsadeln)
Tanken (men en ny kostar väl skjortan)
Blinkers!

(Hojen skrapades på vänster sida!) Gled en cirka 50meter, därefter in i en trottoarkant, och ut på en gräsmatta!

Någon av er kanske har varit med om något liknande, eller har stenkoll på vart saker och ting finns att hitta, och vad det är för priser?

Tack på förhand

MVH Kim
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Däckbyte time...!

Vilka ska jag ha? PRIS? Vad har ni betalat monterat & klart etc etc ?...

Alla kommentarer & tips välkomnas då jag är dålig på däck..!

Hej alla hojvänner! Har en kamrat som kör en fz1n -07 silver! och olyckligtvis gick han omkull idag! " Men han klarade sig utan skador" Dock tog hojen en del stryk! Så tänkte höra med er om ni vet något ställe som säljer de saker han behöver till vettiga priser?! (har försökt spana på ebay, men det är inte riktigt min grej.)

Det som har pajjat är

Styret
Motorkåpan (ggr2)
Växelpinnen
Samt bakkåpan (plasten runt passagerarsadeln)
Tanken (men en ny kostar väl skjortan)
Blinkers!

(Hojen skrapades på vänster sida!) Gled en cirka 50meter, därefter in i en trottoarkant, och ut på en gräsmatta!

Någon av er kanske har varit med om något liknande, eller har stenkoll på vart saker och ting finns att hitta, och vad det är för priser?

Tack på förhand

MVH Kim


MC Skrotar! Googla dig fram eller sök här på forumet. Du hittar lätt ett dussintal inom 10 minuter! Oftast har de inte speciellt uppdaterade och bra hemsidor så ring och hör med alla..!
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Hej alla hojvänner! Har en kamrat som kör en fz1n -07 silver! och olyckligtvis gick han omkull idag! " Men han klarade sig utan skador" Dock tog hojen en del stryk! Så tänkte höra med er om ni vet något ställe som säljer de saker han behöver till vettiga priser?! (har försökt spana på ebay, men det är inte riktigt min grej.)

Det som har pajjat är

Styret
Motorkåpan (ggr2)
Växelpinnen
Samt bakkåpan (plasten runt passagerarsadeln)
Tanken (men en ny kostar väl skjortan)
Blinkers!

(Hojen skrapades på vänster sida!) Gled en cirka 50meter, därefter in i en trottoarkant, och ut på en gräsmatta!

Någon av er kanske har varit med om något liknande, eller har stenkoll på vart saker och ting finns att hitta, och vad det är för priser?

Tack på förhand

MVH Kim

ebay är din och din kompis kompis
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top