Xyrons Gsxr ska överladdas

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Skaffa en ER6:a så slipper du alla sådana problem...:tungan:):D

Har rivit avgassystemet i småbitar, för liten rördiameter genom sliponet... Det välkända rea planet från turbo anderssons vårbänkning har fått en rival :huvet

Men ska bygga om det imorrn, borde gå att få till hyffsat.

Däremot sitter jag och planerar hur jag ska få fason på kopplingen, sitter förstärkta hayabusa fjädrar i nu och det är skitsvårt att ta sig iväg vettigt (sjukt svårdoserat med sånt högt fjädertryck samt hugger kopplingen ordentligt). Har planer på att hälsa på turbo andersson och låta han bygga om så jag får en laddtryckslockup, frågan är om jag måste byta ut kopplingskorgen också...:va

Har inspekterat den en aning och visst har jag lyckas misshandla den så det finns jack i den från lamellerna, frågan är om det går att slipa till och fortsätta åka då man kommer köra med mjukare fjädrar. Eller om det bara är att ta nacksving på plånboken och beställa en billet ytterhub, och då kommer nästa fråga. Hur långt håller den inre? Hade varit typiskt dåligt att skjuta den sönder och samman, och dessutom ta låda och/eller motor med sig i fallet...

Vad säger experterna?
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Har rivit avgassystemet i småbitar, för liten rördiameter genom sliponet... Det välkända rea planet från turbo anderssons vårbänkning har fått en rival :huvet

Hahahahaha reaplan is the shit :yoparty
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har nu byggt om avgasröret så jag har 2½ tum rakt genom, men får fortfarande samma "fel".
Det jag också ändrade efter vurpan var luftfiltret, och denna gången blev det kapat något snedare och den totala storleken blev mindre.... Är lur om att luftfiltret är boven i dramat, ska prova med det gamla imorgon och se vad lambda ligger på.

Samt original svingen ligger numera bredvid bågen, imorrn ska jag förhoppningsvis montera en 6" längre :rock
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Satan så jävla sjukt, det biter iväg nåt jävulskt.
Dock får man vara lite snäll på högerhanden för annars vill det gärna till att spinna lite, så morgondagens/söndagens projekt blir att kränga dit ett slicks.... för gatdäcket tog slut...:rofl

2012-06-22 15.28.20.jpg

Edit: Gla midsommar för tusan turbo tokar!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Satan så tufft det blev med långsvingen Tommy! Stort gilla! :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Satan så jävla sjukt, det biter iväg nåt jävulskt.
Dock får man vara lite snäll på högerhanden för annars vill det gärna till att spinna lite, så morgondagens/söndagens projekt blir att kränga dit ett slicks.... för gatdäcket tog slut...:rofl

View attachment 364117

Edit: Gla midsommar för tusan turbo tokar!

Coooooolt som f-n Tommy!!!:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Schnygg sving, det där kan inte vara bra för däckskontot:) Blir intressant att kolla in, förät Dig nu inte på sillen så att Du spolierar hela morgondagen...:peta

Trevlig midsommar till Er också, nu blir det fisketur för oss skötsamma:fyllisar :)
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Fant du ingen bromsok ?

Och ryktet vil ha det til at du har en ny Suzuki 1585 hemma nu :)
Bare monter turbo på den og før jeg henter den igjen :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Schnygg sving, det där kan inte vara bra för däckskontot:) Blir intressant att kolla in, förät Dig nu inte på sillen så att Du spolierar hela morgondagen...:peta

Trevlig midsommar till Er också, nu blir det fisketur för oss skötsamma:fyllisar :)

När jag tittade förbi tidigare i eftermiddag så tycktes det vara helstekt svin som stod på menyn. Såg smarrigt ut!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fant du ingen bromsok ?

Och ryktet vil ha det til at du har en ny Suzuki 1585 hemma nu :)
Bare monter turbo på den og før jeg henter den igjen :)

Man vet aldrig.. kanske blir någon dubbelturbo installation innan du får tillbaka den ;)
Får se om jag kan ropa hem något bromsok från ebay, måste nog förlänga bromsarmen också
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Hadde jeg tenkt på det så har jeg sikkert et bromsok. Bromsarmen var jo förlängt.. tenker du på bromsSLANGEN ?
Na sitter vi på flyet over Danmark på vei til Nice:)

PS.. Den ble jævlig snygg.....Jeg solgte den for billig ..hehehehe
Du må kjøre med den slik på Kemora neste år :)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Satan så jävla sjukt, det biter iväg nåt jävulskt.
Dock får man vara lite snäll på högerhanden för annars vill det gärna till att spinna lite, så morgondagens/söndagens projekt blir att kränga dit ett slicks.... för gatdäcket tog slut...:rofl

View attachment 364117

Edit: Gla midsommar för tusan turbo tokar!

vem är det som kör buss nu:va:D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hadde jeg tenkt på det så har jeg sikkert et bromsok. Bromsarmen var jo förlängt.. tenker du på bromsSLANGEN ?
Na sitter vi på flyet over Danmark på vei til Nice:)

PS.. Den ble jævlig snygg.....Jeg solgte den for billig ..hehehehe
Du må kjøre med den slik på Kemora neste år :)

Broms-slangen måste jag köpa en ny också helt klart, men även broms-armen tror jag måste förlängas mer.
Broms-armen slutar ca 7cm från broms hållaren, men det är ingen fara. Jag har ju en ac/dc tig ;)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2012-06-23 21.13.14.jpg
Det var kul så länge det varade... Amerikans kvalité eller hur de nu säger.:crash
Blir till att fräsa två nya block i rf och eventuellt bygga om för en dragande kedjespännare istället...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mjo, delen som gett sig kunde ha varit i behov av en fläns eller två... Du märkte det i tid i alla fall, ingen ytterligare problem?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mja detdär hade de ju kunna konstruerat bättre.

Långsving är :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top