Xyrons Gsxr ska överladdas

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har funderat lite över att coata grenrör och frågan är om du inte ska försöka lägga ett invändigt lager coating i primärerna också, risken är att du behåller en jäkla massa värme i grenröret som letar sig upp till toppen och ställer till med värmeproblem för dig.:gnissla

Vet inte hur det skulle gå till riktigt men om du blästrar det invändigt, tejpar för alla fyra primärer, häller i en rejäl skvätt och tejpar igen turboflänsen och spelar marackas med grenröret i några minuter borde det fastnat på de flesta ställen i alla fall. Sämre blir det ju i alla fall inte.

Jag funderade lite på det också, men då det är så smala rör och fullt i sot invändigt tror jag det gör mer skada än nytta. Har en känsla av att turbon helst slipper äta färgflagor när det börjar lossna...

@ Kolle och Johansson, jag har införskaffat mig en garage ugn. Sist jag förvärmde plenumet i ugnen inne blev min käre sambo lätt missnöjd (hade missat en klick med lite olja invädigt i plenumet) så jag är numera portad från spisen :banana
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Men om man kör Kakan samtidigt med cotingen så kanske den absorberar ångorna , Du vet de gammla limptricket

När jag var på studiebesök tidigare surrade vi om motstånd för att plocka bort insugstempgivaren, så man slipper ha den härjandes med bränsle/luft värdena. Visst var det ett 2kohm motstånd, eller kommer jag ihåg knasigt?

Tittade på elfa och det finns ungefär en babiljard med olika motstånd och en hel drös med andra tekniska detaljer som jag aldrig hört talas om, något tips på vad man ska handla? :näsblod

ps. Kanske får testa det med limpan nästa gång :yoparty
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då äntligen fick jag växelgaffeln till bågen, har idag varit och hämtat motorn på mcx.
Efter vissa diskussioner om justerbara kamaxeldrev blev det även sånna som är injusterade och klara...:näsblod

Såhär såg garaget ut på morgonen innan jag for och hämtade motorn, en liten ölkontroll samt hur bågen såg ut. Har nu hunnit mecka på en hel del, men mer uppdates kommer ikväll, nu kasta i sig kebabrullen och ut igen.

2012-04-13 07.03.03.jpg2012-04-13 07.03.17.jpg
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Keep on going:yoparty
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Fan vilket kul projekt Tommy!!! Synnerligen kul att skåda din film samtidigt!!! :tummenupp
Kör hårt nu!:rock
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Gött att motorn är klar!
Enda skillnaden på hojen mot när jag var uppe för ett par veckor sedan är att den har fått sällskap av ölen på lyften, inte fått nån stress av att sommaren är på g? :tungan
Kör hårt i garaget nu så vi får se mer bilder. :fyllisar
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jo som sagt har jag väntat på motorn väldigt länge, först blev det ca 1månad på turbo kolvar och stakar från staterna. När jag sedan fick sakerna for jag med motorn direkt till mcx, de började riva och konstaterade att en växelgaffel var nött.
Sagt och gjort beställdes en växelgaffel som sedan tog två liv (veckor) på sig att dyka upp, så nu tidigare idag fick jag äntligen hämta motorn.

Har inte hunnit så mycket som jag hoppats på idag, men bättre att skynda långsamt och göra rätt än att det ska bli tokigt någonstans.
Har än så länge lyckats montera grenrör/turbo/wg samt modifierat kylaren/montera en till fläkt.
Hade tänkt styra bägge fläktarna över knappar på styret.
Sen har jag även hunnit montera in quickshiftern i kabelhärvan som behöver en ordentlig översyn innan jag lägger locket på.

Har även konstaterat att jag måste svetsa om icn då den spruckit i vissa fogar då mcx har svetas om den efter att ha notchat ur en bit ur den.

Var väll allt för idag, hoppas på hinna en liten bit längre imorrn... :tummenupp

2012-04-13 22.48.50.jpg2012-04-13 22.49.00.jpg2012-04-13 22.49.40.jpg2012-04-13 22.50.00.jpg2012-04-14 00.31.18.jpg2012-04-14 00.31.34.jpg2012-04-14 00.32.08.jpg
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Kul att det går framåt!
Blev riktigt snyggt med coatingen på grenröret, gillar att du börjar få ordentlig puts på grejerna. :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för titten idag, pöjk:)

Men om än det nu yr runt lite mjäll i luften finns det lite kvar att göra innan hojen är klar för Kemora. Så - march ut till garaget och gör oss stolta:D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Sakta men säkert går det åt rätt håll, men nu ska jag tyvärr iväg på jobb en vecka...:huvet
Det som står på att göra listan när jag kommer tillbaka:
Svetsa anslutningarna till oljekylaren (mot blocket med oringar)
Fixa någon upphängning åt oljekylen
Svetsa klart expansionskärlet
Fylla vätskor och ta på nyckeln... :gnissla
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
It´s Alive!
Efter en dubbel arbetsvecka nästan (680mil) har jag äntligen hunnit hem och skruva det sista!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det var på tiden - det var hojväder både igår och idag, om Du nu missat det:)

Det lät väl rätt bra, hur ser tidplanen ut för besiktning? Ny bänkning hos Erik dessförinnan eller?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Var tvungen att städa lite i garaget och börja klä på (geishan som en bekant brukar kalla dem)
Lite mer bilder på hur det såg ut när jag gick från garaget.

2012-04-30 01.25.19.jpg2012-04-30 01.24.09.jpg2012-04-30 01.24.22.jpg2012-04-30 01.24.29.jpg2012-04-30 01.24.35.jpg2012-04-30 01.24.57.jpg2012-04-30 01.27.10.jpg2012-04-30 01.36.42.jpg

Ska bygga ett fäste för mina två knappar till fläktarna samt hänga dit alla kåpor, så blir det nog en provtur imorrn. (ska bli intressant med original drevning...:näsblod)

@Roffe, Blir ingen bänkning hos mcx innan kemora. Ska spara det och fara ner till turbo andersson efteråt istället. Samt besiktning hos sbp slipper jag iår. Ska få hojjen helt färdig innan jag börjar trilskas med sfro bes, så mest troligen mot slutet av sommaren.

Edit: Vart hyffsat nöjd med hong kong grejjerna.
Kedjeskyddet var krokigt och vint, ska nog sätta vinkelslipen i det så borde de gå dit hyffsat.
Bromskivan bak samt bakljuset vart ganska bra :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är unge herrn i garaget någonting idag eller ägnas all vaken tid åt att mörda hjärnceller med hjälp av maltdryck och skrämma pälsen av hundarna med pyrotekniska attribut? Funderar nämligen på en tidig eftermiddagstur innan det är dags att förkolna lite kött...:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då var 25mil och 1a maj rundan avklarad. Hittils har allt funkat prima men finns lite småjusteringar kvar.
Quickshiftern vill inte riktigt vara med och jag måste bygga ett fäste till knapparna för fläktarna.
Men i det stora hela, toknöjd! Fan vad skönt med sommar!

Dock har första bakdäcket redan tagit slut... :gnissla
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top