Vill bara påminna om att gå ur kyrkan i tid

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Och man får inte säga negerboll heller. Det ÄR en sekt :fakta Men kanske inte enligt ordboken.

Svenska Kyrkan är lika mycket sekt som du är neger. Du kanske har fått någon sorts felaktig syn på definitionen av en sekt. Men jag tycker du är neger alltså är du det. Uh?

Förresten, on topic:
[YOUTUBE-ID]c7GuVv7zrrM[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Svenska Kyrkan är lika mycket sekt som du är neger. Du kanske har fått någon sorts felaktig syn på definitionen av en sekt. Men jag tycker du är neger alltså är du det. Uh?

Sekt= Troende fundamentalister som är ute och cyklar och inte ska erkännas på något vis och styrs av ett ondskefullt geni. Det är min definition av en sekt, sen får du kalla det vad fan du vill.
Och eftersom de strider mot min tro som är betydligt viktigare och större så gör det ju dem faktiskt till en sekt i ordets rätta bemärkelse.

Om det gör mig till en neger så ok med mig, jag har ju redan stor kuk så varför inte :Bugar
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tackar för påminnelsen. Är ju ett par bandagar eller två uppsättningar däck man spar in där :tummenupp

Blev "antastad" av Jehovas igår. Läskiga typer. Bruden var riktigt snygg :tuttar . Förmodligen bara för att frestas. Får man automatiskt en tilldelning av rituella samlag om man joinar sekten?

Jehovas och Svenska kyrkan,,,, hör väl inte ihop, eller?
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Är det inte så att det görs om till en "Begravningsavgift" den dära kyrkoavgiften? Så såg det iaf ut i min senaste deklaration om jag inte minns helt fel.. Nada Kyrkoavgift, men något nytt var begravningsavgift.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Är det inte så att det görs om till en "Begravningsavgift" den dära kyrkoavgiften? Så såg det iaf ut i min senaste deklaration om jag inte minns helt fel.. Nada Kyrkoavgift, men något nytt var begravningsavgift.

En del av kyrkoavgiften utgör begravningsavgiften. Den måste man av någon anledning betala även om man inte är med i kyrkan. Antagligen för att man ska bli nergrävd när man satt tofflorna.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är det inte så att det görs om till en "Begravningsavgift" den dära kyrkoavgiften? Så såg det iaf ut i min senaste deklaration om jag inte minns helt fel.. Nada Kyrkoavgift, men något nytt var begravningsavgift.

Begravningsavgiften är väl 0,6% av kyrkoskatten som är ca 2% (350,000 = 4900kronor billigare med bara begr.avg.)

Så den ersätts inte, men man får pröjsa för nergrävningen..
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top