Vill bara påminna om att gå ur kyrkan i tid

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Schysst skruv på det resonemanget. Om man inte har funderat över sitt medlemskap, gissningsvis för att man inte är speciellt intresserad av det, så bör man alltså vara medlem? Jag tycker snarare att det är lämpligt att fundera igenom saken innan man går med i en sammanslutning.


Att de lyckades mygla in mig som medlem när jag var nyfödd förändrar ingenting; jag vill själv besluta vilka organisationer jag ska vara med i. Och jag ska villigt erkänna att jag inte noga har funderat igenom alla aspekter av ett medlemskap i Svenska Kyrkan, precis som jag inte noga har funderat igenom ett medlemskap i Synskadades Riksförbund. Jag nöjer mig med att konstatera att jag varken är religiös eller blind, och därför intresserar ingen av organisationerna mig tillräckligt för att jag ska överväga ett medlemskap.

Mycket bra värdering av det hela...:tummenupp (Är själv inmyglad)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok pojkar samt flickor, dags att lyfta denna tråd igen :) Av dagens rubrik att döma så hoppas jag att jag har bidragit till det hela och genom att lyfta tråden så hoppas jag på att ytterligare fler kommer avsäga sig medlemskap i Svenska kyrkan.

Jag och tjejen hade en livlig diskussion angående dop och sån jävla fjant. Jag har strikt förbjudit dop av mitt barn då jag tänker lära henne att religion är en bluff och att kyrkan lurar människor MEN bidrar med en hel del gott också på sitt sätt, men det är inget som vem som helst annars inte kan hjälpa till med.
Så vi blev lite osams, jag sa att jag ska begära en förklaring av svenska kyrkan till varför min unge är med där fast jag inte har ansökt om hon ska vara med i deras sekt osv.

För att göra en lång historia kort; Diskutera inte religion med dina närmaste om dessa är med i kyrkan :fakta
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ok pojkar samt flickor, dags att lyfta denna tråd igen :) Av dagens rubrik att döma så hoppas jag att jag har bidragit till det hela och genom att lyfta tråden så hoppas jag på att ytterligare fler kommer avsäga sig medlemskap i Svenska kyrkan.

Jag och tjejen hade en livlig diskussion angående dop och sån jävla fjant. Jag har strikt förbjudit dop av mitt barn då jag tänker lära henne att religion är en bluff och att kyrkan lurar människor MEN bidrar med en hel del gott också på sitt sätt, men det är inget som vem som helst annars inte kan hjälpa till med.
Så vi blev lite osams, jag sa att jag ska begära en förklaring av svenska kyrkan till varför min unge är med där fast jag inte har ansökt om hon ska vara med i deras sekt osv.

För att göra en lång historia kort; Diskutera inte religion med dina närmaste om dessa är med i kyrkan :fakta

Då blir man väl inte begravd och så hamnar man ju i helvetet.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Då blir man väl inte begravd och så hamnar man ju i helvetet.

Ähh, sånt är ändå överskattat och till för överklassen. En dunk bensin så är det klart, och det är väl helvetet man vill till efter döden :va
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag och tjejen hade en livlig diskussion angående dop och sån jävla fjant. Jag har strikt förbjudit dop av mitt barn då jag tänker lära henne att religion är en bluff och att kyrkan lurar människor

Kors i taket! [pun intended] Här är åtminstone ett spörsmål vilket vi är tämligen överens om. :mattias
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok pojkar och flickor!

Nu har ni bara 2 dagar på er inräknat dagens datum för att hinna gå ur sekten och visa att ni inte stödjer hjärntvätt och dylikt.
Eller om ni bara vill spara era pengar, eller kanske donera dem till betydligt bättre och mer välgörande ändamål *www.raddabarnen.se tex*

Så spring nu för fan till ert lokala kyrkokontor, slå näven i bordet och önska dem några heta nätter i Limbo om de inte fixar ditt urträde genast :yoparty
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Detta ska tas upp på Lördag runt bras ringen i skogen på jaktdagen! Har nämligen en präst som är med i jaktlaget :D
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Från när räknas datumet? Jag skickade in papper om utträde i september tror jag men har ännu inte hört nåt från slapprövarna på församlingen. :gnissla
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Så vi blev lite osams, jag sa att jag ska begära en förklaring av svenska kyrkan till varför min unge är med där fast jag inte har ansökt om hon ska vara med i deras sekt osv.

Känner att jag vill påpeka att Svenska Kyrkan inte är en sekt, bara för att reda ut begreppen. :tummenupp

Saxat från wikipedia:
En sekt är ett religiöst samfund eller parti, som skiljer sig från det härskande kyrkosamfundet genom att föra fram och lägga vikt vid någon underordnad eller förnekad lärosats.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Frågan är enkel: Är du döpt är du smittad :fakta :mattias

Så här är det dessutom; Är du född så är du med, om du inte har gått ur. Sjukt men så är det.

Känner att jag vill påpeka att Svenska Kyrkan inte är en sekt, bara för att reda ut begreppen. :tummenupp

Saxat från wikipedia:

Och man får inte säga negerboll heller. Det ÄR en sekt :fakta Men kanske inte enligt ordboken.

Vart ska man skicka pappret?

Din pastorsexpedition.

Edit/ http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=692664 skriv in adress så kommer all info upp.

Från när räknas datumet? Jag skickade in papper om utträde i september tror jag men har ännu inte hört nåt från slapprövarna på församlingen. :gnissla

Från den dag de tar emot ditt papper tror jag faktiskt. Jag fick ett fint brev från "min" präst där han beklagade sig osv, men alla kanske inte får det. Du får ringa och dubbelkolla helt enkelt, det här är ju viktiga saker så gör det direkt :mattias

finns det ingen sida som sköter hela skiten för en 100ing?

Det finns flera. Här är en av dem, 130:- kostar det. Liten kostnad med tanke på att du betalar in 40 000:- år om du har en årslön på 300k. Jag knappade in lite siffror och fick fram att det återstod 1,5 MILJONER att betala innan pension. Kul

Edit/ Hjärnsläpp, fingrarna var för snabba. 4000:- per år och 150k till pension. Såklart. Men mycket pengar ändå.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top