Vilket Moto Gp ska man åka på??

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Har sett mer än en blekfet norrlänning bli röd som en tomat innan fredag lunch, med följden att de är väl påklädda resten av helgen samt att de tvingas sova i ett isvattenfyllt badkar...

Haha, än är den siste idioten inte född!
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Jag och fru skall också åka till Barca-racet... Vi bor på Ohla-hotell. Har inte kollat upp kommunikationerna ännu men det löser sig nog.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
jag drar med grabben till Assen om någon vill hinka en öl eller Cola med oss ;)
 

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Ort
Klippan
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Jag har varit på Sachenring(2012) och Assen(2013). Campade både gångerna och hade riktigt roligt. Assen var helt klart bäst, bättre organiserat kring camping och hjälpsam personal. Det var då Rossi vann sitt enda race förra året dessutom. Så det var bra tajming:D

I år har vi tänkt att åka till Barcelona, vi har tänkt att flyga dit och bo centralt på hotell. Så det man undrar är ju hur bra transporten är till och från banan. Vad tar det i tid? ska man bo närmare banan.:confused:
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Ingen som åker dit själv och vill ha sällskap eller någon som vill hänga på???
Min resepolare upptäckte att sonen hade examen den 12:e Juni så det blir ingen resa för homom..............
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Åker till Jerez om 10 dagar :banana Tips/bra och veta om denna bana önskas. Köper biljett på plats enligt plan.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tips/bra och veta om denna bana önskas.

Bästa tipset i Jerez är att åka i god tid på söndag morgon. Stället har inte riktigt infrastrukturen för att ta emot hundra tusen åskådare, lindrigt uttryckt...En helt ny väg och några nya rondeller har gjort situationen marginellt bättre under de sista åren, men detta ställe är ökänt bland alla som jobbar inom MotoGP. Man stiger helt enkelt upp fyra på söndag morgon för att vara säker på att överhuvudtaget ta sig in på banan...Det finns en och annan mekaniker som har fått springa förbi kilometerlånga, stillastående bilköer för att inte missa warm-upen...

Om ni bor inne i Jerez kan ni vilja ge er ut på stan på lördag kväll. Folkfest är bara förnamnet och huvudgatan stängs av för improviserade wheelie och burnout-tävlingar, ivrigt påhejade av den lokala polisen.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Om ni bor inne i Jerez kan ni vilja ge er ut på stan på lördag kväll. Folkfest är bara förnamnet och huvudgatan stängs av för improviserade wheelie och burnout-tävlingar, ivrigt påhejade av den lokala polisen.

Låter kul :) Vi kommer dock bo i Arcos de la Frontera så vi kommer från andra hållet. Skall se till att vi kommer iväg i tid, när vi var i Valencia i höstas var det hyffsade köer trots Guardia Civils idoga slussande o bra vägar
Ngt tips om biljetter etc?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mitt tips är som vanligt att köpa en biljett som ger möjlighet att gå runt banan och kika på lite olika kurvor under fredag och lördag. På söndag skulle jag gissa att du vill sitta i stadionsektionen runt Jorge's pool. Hyfsad överblick över flera kurvor, gott om storbilds-TV för att se resten av varvet och ett publiktryck som får en allsvensk fotbollsmatch att likna ett konfirmationsläger...
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jag ska till Silverstone och kolla i höst, någon som varit där och kan tippsa om bästa sektionen? Bästa ölen och lite av det mesta runtikring?
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Skulle nån med lite insikt kunna berätta för mig vilka biljetter jag ska köpa till Catalunya GP.
Mitt första GP live.
Är inne här; http://ticketsmotogp.circuitcat.com/en/2919-ccat-moto-gp/ och tittar men blir inte riktigt klok.
Jag vill uppleva farten på rakan men ändå se något mer tekniskt parti med omkörningstillfällen, storbildsskärm så man ser vad som händer vill man ju också ha.

Litet krux är ju att jag åker å tittar med flickvännen och syrran... Ingen av dessa tjejer är intresserade av MotoGP men syrran bor i Barca och ville följa och flickvännen följer för att det är i Barca (sol å varmt) och annars hade jag inte fått åka... Så ta även dessa två med i beaktningen när ni ger era rekommendationer. Vill att dom ska tycka det iaf var värt att åka å titta på.

Så vars ska vi sitta? Gräsmattan? Vars? Nån läktare?

Puh.. kanske lika bra att stanna hemma..
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
När o hur åker ni ??
Tycker det verkar bra vid sektionerna G C H och så verkar det som man kan gå fritt vid de "naturliga "Läktarna
Jag tänker också åka från Umeå, men än så länge verkar det som jag får åka själv....
det där sista du skrev om att stanna hemma kan du ju glömma Vill de se.racet och alla träningar då ???
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
När o hur åker ni ??
Tycker det verkar bra vid sektionerna G C H och så verkar det som man kan gå fritt vid de "naturliga "Läktarna
Jag tänker också åka från Umeå, men än så länge verkar det som jag får åka själv....
det där sista du skrev om att stanna hemma kan du ju glömma Vill de se.racet och alla träningar då ???

Har inte bokat flyg ännu men det går ju billiga med ryan Sir från Skellefteå.
Nä dom förmodar jag bara orkar följa på söndagen så träningar och kval får man väll se själv, om inte vi kamperar ihop? :)
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Har inte bokat flyg ännu men det går ju billiga med ryan Sir från Skellefteå.
Nä dom förmodar jag bara orkar följa på söndagen så träningar och kval får man väll se själv, om inte vi kamperar ihop? :)

Jag tänkte som sagt flyga ner på Torsdag och SÅKLART vara på bana alla dagarna.
Kamperar gärna ihop då man får bättre hotell till bättre pris.
Sicka PM om det låter intressant
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ryan Air från Skälläftä går väl till Girona, inte till Barcelona...? I och för sig "rätt sida" då banan såväl som Girona ligger norr om centrala Barcelona, men det kan ändå kräva lite planering.

Angående läktarplats så vet jag inte om jag tolkar kartan rätt, men en "general admission" biljett verkar ju ge tillträde till hela området innanför och utanför kurva 3 till 5 och även ner mot 6 till 8. I så fall skulle jag solklart satsa på en sådan och knalla runt lite mellan olika kurvor. Eventuellt i kombination med läktarplats på läktare L, därifrån ser du slutet av långa rakan, kurva 1 och 2, början av kurva 3, kurva 5 och 6 och bort mot 7 samt minst en storbilds-TV.
 
Last edited:

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Nu är det bokat, flyget iaf, banbiljetten får jag forska mer om.. :)
Vi blir där hela veckan, åker ner den 9:e och åker hem den 16:e. Så då hinner väll förhoppningsvis kvinnan bli less på sol och en själv så man får åka på träningarna. Lördagen ska jag då absolut dit!
Tur och retur för två vuxna från Skellefteå till girona(som Alatalo påpekade :)) för 2200kr! Hur fan kan bolaget gå runt på det?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan du inte göra en deal med det kvinnliga resesällskapet...? Om de får fyra dagar sol och bad, shopping och Ramblas utan att du klagar så får du göra precis vad du vill fredag, lördag och söndag...?

Priset på Ryanair-biljetten är utan tvekan ett fynd, men du ska inte vara lång eller ha anlag för blodproppar då utrymmet är ungefär som baksätet i en Porsche. Se också till att du har ätit och besökt muggen innan flyget går, dessa saker ingår knappast i biljetten...

Jag tog en andra titt på kartan och det är något som är lurt. Till höger om läktare L står fler läktare längs hela kurva 5 och längs hela rakan mellan kurva fyra och fem. Dessa finns inte med på kartan, men de kanske ingår i "general admission"...? Dessa är rätt OK då man sitter väldigt nära den håriga nedförsinbromsningen in i kurva 5 och även ser utgången samt minst en storbilds-TV.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top