Vem vill följa med och rejsa på Spa i Belgien?

Rullefull

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Borta
Hoj
Bojsänke+ Äventyrare
Spa 646.jpg

Spa är en fantastisk bana! Varit där ett par ggr, bl a på F1 f:a året o Classic Racing 2010 då bilden är tagen.
Som alla ser är det Giacomo Agostini som förbereder sig på att ge sig ut på banan.
Giacomo är faktiskt ännu äldre än Mozz så det är aldrig försent!

Allvarligt Mossberg, otroligt häftig grej att du åker runt på dina favoritbanor och inte bara tittar som mig utan faktiskt tom tävlar på en anständig nivå! Heder!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nej. Jag gör som jag alltid gör när jag kör första racet på en ny bana utomlands. Det var Bradl som gjorde en "Mozz"!
:fakta
En äkta MOZZ är att skippa träningen och komma 08.59 till Knudan, checka in prexis innan första racet och skapa kaos i depån, we löööve it:krama
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Okay, nu går snart sista chansen att hänga på Spa-tåget; avresa 0700 torsdag morgon!!! Vem ska med???
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okay, nu går snart sista chansen att hänga på Spa-tåget; avresa 0700 torsdag morgon!!! Vem ska med???

Klart att någon mer måste åka med och rejsa. Så mycket internetriddare kan väl inte alla SH medlemmar vara att de inte vågar ställa upp och köra på SPA nu när chansen finns.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Klart att någon mer måste åka med och rejsa. Så mycket internetriddare kan väl inte alla SH medlemmar vara att de inte vågar ställa upp och köra på SPA nu när chansen finns.
Eftersom du skrev "alla SH medlemmar" så tar jag åt mig. Har hängt på utan att blinka, men det är tyvärr så att hushållsbudgeten bestämmer och den skrattade högt sist jag frågade om det fanns utrymme för en repa till Spa.
Ha så kul ni som åker och kom hem hela igen. Snälla försök att ta några filmklipp också som vi andra internetriddare kan få drömma oss bort med sen.:tummenupp
 

Nicklas

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Bimota 500 V-Due
Kul Mozz!!

Jag var på Spa 2006. Då var det också ONK. Körde aprilia 250cc.
Håller den som absolut ballaste bana jag kört! Känslan i Eau Rouge finns det inget som slår, magiskt.
Vi körde då två kval och två race om jag inte missminner mig. Första var på torrt och det andra i blött (vädret slår om blixsnabbt).

Resultat efter första kvalet, 2a (eller 3a? minnet sviker lite), 2.46xx. Kval 2 minns jag bara som väldigt blött och fortfarande svårt att hitta runt 7km varvet=spännande "moments" här och var! I första racet småstänkte det lite och jag slutade som 3a med en bästa tid om 2.39.xx. Andra racet var ordentligt blött, placering kommer jag dock inte ihåg.

Du kommer inte ångra att du gör det! Till er andra, ta chansen och häng med Mozz det är värt att gräva lite extra djupt i fickorna! Även i dessa länder dras banorna med ekonomiska bekymmer (läs hårdare miljökrav) så man vet aldrig om chansen ges igen.

/Cajback
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kul Mozz!!

Jag var på Spa 2006. Då var det också ONK. Körde aprilia 250cc.
Håller den som absolut ballaste bana jag kört! Känslan i Eau Rouge finns det inget som slår, magiskt.
Vi körde då två kval och två race om jag inte missminner mig. Första var på torrt och det andra i blött (vädret slår om blixsnabbt).

Resultat efter första kvalet, 2a (eller 3a? minnet sviker lite), 2.46xx. Kval 2 minns jag bara som väldigt blött och fortfarande svårt att hitta runt 7km varvet=spännande "moments" här och var! I första racet småstänkte det lite och jag slutade som 3a med en bästa tid om 2.39.xx. Andra racet var ordentligt blött, placering kommer jag dock inte ihåg.

Du kommer inte ångra att du gör det! Till er andra, ta chansen och häng med Mozz det är värt att gräva lite extra djupt i fickorna! Även i dessa länder dras banorna med ekonomiska bekymmer (läs hårdare miljökrav) så man vet aldrig om chansen ges igen.

/Cajback

Tack Niklas, kul att höra av DIG! Vi har ju en racinghistoria ihop, minns du EM på Most 2007, du körde Supersport och jag och Jorpes Superstock? Det var tider det....

Och, precis som du säger, det som inte blir gjort idag vet man aldrig när det blir gjort! Så nu ska det göras. Det blir jag och Andreas Borsin som åker, och eftersom han BÅDE är grym mek OCH läkare så känner jag att jag är i goda händer!!!

Startar väl en tråd om resan här snart, känner att teamet är liiiiite tunt här, saknar PR-ansvarige Jorpes rätt mycket här....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
OMG!!!!!! Läser i papperen till Bikers Days bandag på fredagen att det är en 105 dB gräns vid förbifart!!!:)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
OMG!!!!!! Läser i papperen till Bikers Days bandag på fredagen att det är en 105 dB gräns vid förbifart!!!:)

Det finns sånna bandagar här hemma med 105db förbifart. Såg att någon bandagsarrangör på Mantorp hade en sån nu. För något år sen var det en bandag med helt fritt ljud med på Anderstorp. Är bara på SM man jagar bort förarna med 95db på tävlingshelgerna.. :brinnerup
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det finns sånna bandagar här hemma med 105db förbifart. Såg att någon bandagsarrangör på Mantorp hade en sån nu. För något år sen var det en bandag med helt fritt ljud med på Anderstorp. Är bara på SM man jagar bort förarna med 95db på tävlingshelgerna.. :brinnerup

Alla Actionpics dagar på Mantorp har varit och är 105db förbifart, bullerdagar kallas det :)
Men för varje år så blir det färre bullerdagar för många banägare att dela ut pga skärpta miljökrav.

//Nitrous
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Varför vet DU det och inte jag?:va Nåväl, på lördag-söndag är det 102 dB dynamiskt så jag har med alla ljuddämpare jag har!!!
För att jag blev så sugen på att köra Spa efter denna tråden startades och fann lite info på Spa's hemsida.
Detta gäller bland annat för körningen den 8:e:

TRACK INFORMATION

General info : www.spa-francorchamps.be
Length of the track : 7.004 m
Noise limit : static : 101 dB – dynamic : 102 dB
Power : Plugs in the paddock are «16 Amp. Bipolar» (blue plugs). You can buy adapter for 15 € in the paddock.
Petrol : Petrol station in the paddock or at Francorchamps and at Stavelot.
Paddock access : during the event, you can reach the paddock

http://www.bikerschool.be/en/node/111
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
För att jag blev så sugen på att köra Spa efter denna tråden


Power : Plugs in the paddock are «16 Amp. Bipolar» (blue plugs). You can buy adapter for 15 € in the paddock.

Kul!!

Hmm... Ser det där med power och "bi-polar" .... Är det sån där med tre poler? Som dom har på Torpet?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kul!!

Hmm... Ser det där med power och "bi-polar" .... Är det sån där med tre poler? Som dom har på Torpet?

och samma som du använt i depåboxarna på Assen.

16A-plug.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top