Vem var det ?

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
ursäkta men är det här ett skämt?
En tjej som inte kört länge blir rädd och följaktligen arg på någon som kört om så tight att hon känt honom dra längs med hennes ben, och folk tycker hon ska ta det?
Omkörningar i all ära, man kan braka om folk och ibland är dom inte beredda, vi har gjort vår beskärda del omkörningar men fan inte legat och slickat något i sidan, lite mer självbevarelsedrift än så har man.

Stå på dig pips, du fick ju ge honom en liten uppläxning iallafall och han kommer förmodligen inte tillkännage sig här men iallafall, det kan ju var bra som varning för alla andra som ska ge sig ut och köra norrsida, så att inga fler blir rädda när någon helt plötsligt touchar benet menar jag. :gnissla

Ja har men precis tagit lappen och itne har nån tidigare erfarenhet så... Ja då får man väl faktiskt bli rädd... Har själv vart med om att man hoppat till lite när nån dåre kommit förbi i 250 på slangen och man inte vart berädd på de...
Men kanske ondöigt att överdriva och på stå att föraren i fråga försökt preja av henne och hennes polare av vägen bara för att man blir rädd... Men men...
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Ja har men precis tagit lappen och itne har nån tidigare erfarenhet så... Ja då får man väl faktiskt bli rädd... Har själv vart med om att man hoppat till lite när nån dåre kommit förbi i 250 på slangen och man inte vart berädd på de...
Men kanske ondöigt att överdriva och på stå att föraren i fråga försökt preja av henne och hennes polare av vägen bara för att man blir rädd... Men men...

jag påstod aldrig att personen försökte preja mig av vägen, snarare gjorde en dum jävla omkörning där en olycka lätt kunde ha hänt men men det är väl lätt att sitta å va kaxig på nätet...personen i fråga såg ut som ett jävla fån när pippit konfronterade honom...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mad_skillz varför sitter du o försöker försvara dig själv för? Både du o jag vet ju redan att det va du och när jag kom fram till dig på macken vågade du inte ens säga flaska. Skärp dig för fan och våga ta ansvar för att du körde som en jävla idiot istället. Det är ju inte så att jag inte känner igen ditt Face på bilderna från facebook.

En vuxen man hade tagit på sig skulden och bett om ursäkt, en tönt sitter o försvarar sig i tredje person!!!
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Ja har men precis tagit lappen och itne har nån tidigare erfarenhet så... Ja då får man väl faktiskt bli rädd... Har själv vart med om att man hoppat till lite när nån dåre kommit förbi i 250 på slangen och man inte vart berädd på de...
Men kanske ondöigt att överdriva och på stå att föraren i fråga försökt preja av henne och hennes polare av vägen bara för att man blir rädd... Men men...

Jag hajjar vad du menar, men man kör ju med en tanke, blir man touchad av en annan förare räknar man ju med att personen i fråga hade räknat ut det innan själva omkörningen, därav kanske tanken att man "höll på att bli prejad" kommer ifrån? Hade PippiT gått av hade man ju kunnat säga att hon blev prejad också, eller avtryckt av vägen för att det inte fanns tillräckligt med plats, det är ju en definitionsfråga.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har inte någonstans i detta forum eller någon annanstans påstått att jag är en erfaren förare men är det något jag är noga med så är det att hålla mig på min del av vägbanan och ha koll i backspegeln. Pippi tycker du personligen att det är lätt att hinna upptäcka en förare som svishar förbi dig bakifrån i säg mellan 200-300 km/h? (därav inte sagt att han körde så fort, bäst att klargöra det eftersom folk verkar väldigt bra på att tolka allt som de själva vill tolka det i detta forum) Om man hinner med o upptäcka ALLT som händer runtomkring sig i de hastigheterna så borde väl hastighetsskyltarna säga att det är ok att köra så fort, eller? Varför ska vissa sitta o spela Allan o försöka försvara detta beteende? Sen när blev det ok att köra i 150-200 på en 50-70-väg?
Om ni tycker det hoppas jag inte ni ändrar er när ni får barn o det kommer en självmordsbombare och kör ihjäl dom för att dom råkar va i vägen.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
popcorn_munchstretchcouch2-1.gif
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Jag kan köra riktigt fort ibland och gillar att försöka hänga av folk (trots att jag oftast åker på däng) men när jag dånar förbi någon så brukar jag se till att håla ordentlig marginal. Både för min egen del och för deras tänk om den jag kör om vobblar till av annan anledning, då håller jag hellre ut. Snabba saker är oxå snabbare ju närmare man ser dem. Testa titta på ett flygplan från marken och känn sedan skillnaden när du håller dig krampaktigt på vingen.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Onykter nu, svarar i morgon pippiT:)

Jag kan köra riktigt fort ibland och gillar att försöka hänga av folk (trots att jag oftast åker på däng) men när jag dånar förbi någon så brukar jag se till att håla ordentlig marginal. Både för min egen del och för deras tänk om den jag kör om vobblar till av annan anledning, då håller jag hellre ut. Snabba saker är oxå snabbare ju närmare man ser dem. Testa titta på ett flygplan från marken och känn sedan skillnaden när du håller dig krampaktigt på vingen.

Tror att han oxå ser skillnad på omkörning och omkörning:)
 
Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Någon på SH som la sin gammel-gixxer i en av rondellerna vid Handen i torsdag eftermiddag ?
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Jag vill inte ge mig in i diskussionen egentligen men va sjutton. Om du redan skällt ut personen i fråga på macken, varför hänga ut honom här också? Att bli omkörd knasigt är ju inte ovanligt tyvärr men det räcker väl nu? Visst, personen i fråga gjorde säkert en dum grej ang omkörning, men vem har inte gjort det? Jag anser dock att ni som hängt ut denna stackare inte är så mycket bättre ni, ta det med personen direkt och lämna det sen... Hurvida han tar kurvor etc är väl en sak upp till honom?? Om han vill köra så, så låt stackaren göra det då. Bry er om er egen körning..

edit: jag var inte där o borde inte bry mig, känns bara som om det börjar bli lite mkt smutskastning..

(Ang. PippiT, Mad_Skills, Gottröra osv... )
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Shit happens. Nu tar vi alla lärdom av detta och tänker oss för lite extra innan vi bombar förbi någon. PUSS PÅ ER ALLA!
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Vem var det...

...som var ute och övningskörde på Kungsgatan på en röd Ducati Monster idag vid kvart över tre/halv fyra.

Vad i helskotta hände i korsningen vid Sveavägen på väg ner i Klaratunneln? Din handledare verkade lagom upprörd över en bilist, såg dock inte vad som orsakade detta. Du blev väl inte prejad?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
...som var ute och övningskörde på Kungsgatan på en röd Ducati Monster idag vid kvart över tre/halv fyra.

Vad i helskotta hände i korsningen vid Sveavägen på väg ner i Klaratunneln? Din handledare verkade lagom upprörd över en bilist, såg dock inte vad som orsakade detta. Du blev väl inte prejad?

Tutlurad kanske?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Visa hänsyn för fan, hur svårt kan det va att backa på rullen lite när man ska köra om ett helt gäng, vänta till raksträckorna och det är fri sikt. det är så jävla onödigt, så bråttom har ingen. Det sista vi behöver är att hojar tränger av varandra eller går in i varandras filer. Det har redan hänt ett par sådana olyckor i år som slutat olyckligt, det räcker med det. Låt oss oroa oss över bilister inte andra hojåkare. Sen tycker jag att om man har gjort en idiotiskt körning och skrämt upp ett helt gäng att man faktisk kan vara lite ödmjuk och ta till sig kritiken iställer för att låssas att det är någon annans fel
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Pippit Varför jag förösker försvara mig själv...? Antagligen för att du sitter och kastar skit på mig och inte kan hålla dig till sanningen utan överdriver och brer på så det heter duga!
Jaha ok så jag vågade inte ens säga "flaska" när du kom fram till macken... Hur i helvete ska jag kunna prata med nån som kommer fram till mig och skriker på i ansiktet "Nästa gång du kör så där när kan du väl förfan tänka lite" Sen vänder på ryggen och går direkt... "ööh ok" fick du som svar då hadde du redan hunnit vända ryggen och gå.. Skulle jag sprungit efter och tröstat dig också eller? Och sagt förlåt "jag ska sldrig mer köra så fort" Eller....?

Att du blev rädd för att jag körde om det är helt ok och det kan jag ha full förståelse för..
Men massa onödigt skit snacka och smuttskasning så som du håller på.. Det är fan inte ok.

Skulle du själv kunna köra 150-200 som du skriver på gottröra vägen så skulle du fan ha gjort det också.. Du körde nog så fort du bara kunde lika så det andra i gänget..
Men efter som ni inte klarar av att köra lika fort som jag gjorde så är det helt ok eller?
Dessutom så vet ALLA som känner mig att jag alltid saktar ner vid husen för att visa hänsyn till boende...
(Ibland händer det dock att man kör lite fort just i början vid dom första kåkarna men annanrs brukar jag alltid sakta ner..)


Och kom här och snacka vuxen så som du själv beter dig.. Jag tänkte faktiskt skriva till dig och be om ursäkt tills jag såg vad du hade skrivit..
Och aneldningen till att jag inte orka skriva att det var jag var för att jag visste att det skulle bli en jävla diskution av det hela och massa onödigt tjaffs, vilket jag helst vill slippa...
Så är det nån som borde växa upp så är det nog fan du... Jag är väl iaf nästan ett huvud längre än dig!
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Vid NetOnNet i Slagsta, du körde en Suzuki GSX-R tror 600.
Du hade en SH tröja där det stog SGT(?) och text under "Adrenaline because you like it" eller liknande.
vem är du?

EDIT: jag var på den fina 125:an och hade en ÖVNINGSKÖRNING-varselväst


var nog jag det :banana
keep going:tummenupp
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top