Varför står ni upp?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det är ju asskönt att kunna stå upp och vila sig en stund. Saknar den möjligheten på monstret.

Värre är väl sporthojsåkarna med vänsterhanden på höften. Det ser ut som om dom övar linedance.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Den här tråden är ganska symptomatisk över sporthojskollektivet som helhet. Man är så pass upptagen med att reta upp sig över vad andra motorcyklister gör att man helt och hållet glömmer sina egna fel och brister. Det kan inte finnas någon annan gruppering av motorcyklister som lägger ned så mycket tid på att reta upp sig över vad andra gör...?

Jag hävdar fortfarande att jag har större respekt för goretexfolket på sina Touratechbestyckade boxers och för fransbögarna på sina kromslädar. Sådana möter man ju i alla fall ute på landsvägarna och således kan man anta att de faktiskt kör sina motorcyklar och därmed är riktiga motorcyklister. Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.
Vad skönt att jag inte känner mej det minsta träffad av det där, trots att jag kör riktig sporthoj :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är ju asskönt att kunna stå upp och vila sig en stund. Saknar den möjligheten på monstret.

Värre är väl sporthojsåkarna med vänsterhanden på höften. Det ser ut som om dom övar linedance.


Ja det måste verkligen vara jobbigt att se SportHojsåkare och dessutom vara på ett forum för just denna grupp! :gnissla

Jag blev omkörd för många år sedan på ett hygge där det knappt gick att gå av en enduroförare med vänsterhanden på höften som samtidigt kollade bakåt! Och det berodde inte bara på att jag körde en arméhoj...
JettejObbigt, jag blev nästan KrEngt! :7peta
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja det måste verkligen vara jobbigt att se SportHojsåkare och dessutom vara på ett forum för just denna grupp! :gnissla

Jag blev omkörd för många år sedan på ett hygge där det knappt gick att gå av en enduroförare med vänsterhanden på höften som samtidigt kollade bakåt! Och det berodde inte bara på att jag körde en arméhoj...
JettejObbigt, jag blev nästan KrEngt! :7peta

Känslan för ironi är på topp.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Stå på pinnarnatrenden är väl nåt som Arto Nykvist skapade nån gång på 80'talet. Dvs gammal trend i sporthojsvärlden så nu kan vi låsa tråden för TS har fått ett ordentligt svar nu. :fakta
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vänta, en anledning till som jag upptäckte idag.

När man är så skitnödig att man inte kan sitta ned är det väldigt skönt att stå och köra.:arsele
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Å jag törs fan inte resa mej på R1an, får ofta nåt jäkla sendrag i vänsterbenet om jag sträcker ut det efter en stund :3freak
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vänta, en anledning till som jag upptäckte idag.

När man är så skitnödig att man inte kan sitta ned är det väldigt skönt att stå och köra.:arsele
Du menar väl när det är för sent, brukar kalla det för sadelklister när man har gjort nåt storartat uppepå kusen och man kan andas igen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Du menar väl när det är för sent, brukar kalla det för sadelklister när man har gjort nåt storartat uppepå kusen och man kan andas igen.

Det finns uppenbarligen fördelar med mjukisbrallor på sporthoj...
 
Last edited:

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Jag står nästan alltid upp så länge mätaren är under tresiffrigt. Bättre sikt, bättre kontroll, håller en alert. Kalla mig gubbe om ni vill.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
För att inget annat står upp på gubbar :D

Jag står upp för att sträcka på benen men jag gör de bara i smyg då ingen ser det för jag tycker de ser så fånigt ut på vägen. I enduro cross ökenrallyn är en helt annan sak då skulle jag stå för att sitta ser fånigt ut :va
 
Last edited:

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
För att det är skönt. Testa stå upp brassande på en stor Offroad över Essingelseden vid solnedgång! :tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tänk att man kan reta folk så mycket bara genom att göra på ett sätt som inte på något sätt förändrar situationen för den som blir uppretad...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hela kroppens vikt är på fotpinnarna, istället för på sätet och då blir tyngdpunkten lite lägre...

OK, jag ska alltså ställa mig upp nästa gång jag bromsar från 200+, så att jag inte slår över framlänges...?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ja, det där allmänna generalisrandet kan vara lite tröttande! :tungan

Generaliserande...? Jag...? Nää...Jag säger som min kompis Magnus - jag har inga fördomar, bara välgrundade kunskaper om andra människor...

För övrigt så står man alltid upp när man kör fordonet som kan beskådas i en avatar ovan (det vill säga en skoter, eller snöskoter söder om Piteälven). Bara stockholmare på hyrskotrar sitter ner.
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top