Varför är Aprilia så billiga?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
jag hade alla dagar i veckan bytt min sukka mot en RSVmille om inte försäkringen vore sån stor skillnad, personligen tycker jag 04-08 mille Factory är snygga som fan oxå:tummenupp

Kollar du istället på en naken hoj av aprilia gissar jag att du hamnar i samma nivå som din sukka (Tuono)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Kollar du istället på en naken hoj av aprilia gissar jag att du hamnar i samma nivå som din sukka (Tuono)

jag kollade väl bara fel försäkringsbolag men när jag kollade så ville dom ha 43k hel/hel på mig 21år en touno och samma bolag 58k för mille, betalar nu 7k hel/hel på sukka:)
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Försäkringar är ju alltid ett gissel, fick en chock när jag började kolla på hojar nu i år, såg att en VTR1000F skulle hamna på 15 loppor som jag för två år sedan gav 9000 för.
Lönehöjningen varje år äts ju upp av försäkringshöjningen.

Bilsport-MC vad ju "okej", vilka andra vet ni ger hyffsade priser på Aprilia för unga innerstadsbor...? Om den finns något som heter "hyffsade priser" för oss :gnissla
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Lite moderering i tråden kanske hade varit på sin plats...?

RSV1000 har väl tvärtom en del inlägg här lovordats bla just för sin "skottsäkra" motor om jag inte minns helt fel?
Utseendet är ju alltid en smakfråga men i mina ögon är ju iaf de senare modellerna grymt mkt snyggare än japshojar!
Dock fick iaf inte jag nån offert på försäkring i paritet med vad jag betalar för min vtr som nån nämnt tidigare i tråden så det satte stopp för mina "mille"-planer. :)
Sen är ju ljudet från en 1000cc twin svårslaget...fast här kan ju möjligen swedie ha en åsikt för jag kan gissa att din rsv4 faktiskt låter ännu bättre? :)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ge fan i muppen nu, förhoppningsvis städar en moderator upp i tråden.

-

Jag har hört om flera som fått bra premier på RSV, men storstad och låg ålder brukar kosta otrevliga summor även på en scooter med gengas...

Kan man "nöja" sig med Tounon blir nog den avsevärt billigare då allt med kåpa verkar leda till 500% prispåslag hos bolagen. En polare till mig hade en sådan ett tag, den gick väldigt bra och han piskade på ganska bra på bana med den så duglig är den.

Annars är ju ett tips att köpa en så tidig årsmodell som möjligt. Gjorde så på min förra ducce (900SSie) och det skillde stora summor på i princip samma hoj fast med olika årsmodeller...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ducce har oxo blandad kvalitet på sina grejjer, även om det blivit bättre på sistone. Generellt är det sämre kvalitet på Europa hojjar mot Japanska...
Jo tjena... var snäll att berätta det för BMW...
Kvalitet är nåt de inte alls jobbar med :rolleyes: :tråkad:5sure

@TS, Aprilia har (har haft?) stora problem med sin reservdelsförsörjning som flera tidigare påpekat men en RSV 1000 R Factory är en övergrym hoj med en specifikation som fortfarande är svårslagen med Öhlins och Brembo som standard. Den vann faktiskt Masterbike både 2006 och 2007 och Rotaxmotorn anses väl nästan som skottsäker.

Här är lite att läsa: http://londonbikers.com/articles/1495/the-last-of-the-aprilia-rsv-1000-r-factory

Till vår galna norrman från västkusten... Du....? Effekt på bakhjulet är inte det enda måttet på hur bra en hoj är. :7peta
 

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Oslo
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Till vår galna norrman från västkusten... Du....? Effekt på bakhjulet är inte det enda måttet på hur bra en hoj är. :7peta

Tack för att du säger det på ett humant sätt. Nej du har helt rätt, men när det gällde ZX-10R 04 mot en R1a whatever så måste man tyvärr sjunka så långt att man drar upp RWHP/BHP. Vad det gäller s1000rr och zx10r 2011 så skall jag inte ens uttala mig, förutom at jag har läst broschyerna och kört en s1000r, knappt stärkare än min zx10r 04, om ens märkbart!
 

Gustav_H

Gurpa
Gick med
27 Apr 2011
Ort
I hus
Hoj
-80 Honda CB 650
Ursäkta OT: Billig underhållning. Man kan få dille på hög höjd va? Kom ner från ditt norska hutti-gutti -fjäll till mer normal höjd över havet och bete dig därefter. :)

Mensåattee.. Aprilia verkar vara intressanta, och som tidigare sagt i tråden blir det inte sämre av internet och mer driftiga generalagenter. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top