Valår 2022

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Det här är faktiskt för roligt för att vara sant.

Morgan har alltså varit ihop med en fascist och inte nog med det, hans barn är halvfascister. Det var så här 30-talet började!

Undrar om någon KD eller M skulle komma undan med detta?

Förresten var det ju någon i S som blev utesluten pga sambo med SD.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En annan sak...

Sydsvenskan
”Stockholm. I genomsnitt är en manlig utlandsfödd bilförare inblandad i lite mer än dubbelt så många olyckor som en svenskfödd bilist. ”
https://www.sydsvenskan.se/2006-10-22/utlandsfodd-lever-farligt-i-trafiken

NTF
Ungefär en femtedel av Sveriges befolkning är född utomlands
Högst relativ risk (omkring 4 gånger högre) finns bland personbilsförare från Mellanöstern och Afrika. Men även bland den utlandsfödda befolkningen generellt (inte bara förare) finns en förhöjd risk i olika grupper, där Mellanöstern och Nordafrika har en fördubblad risk för olycksinblandning jämfört med svenskfödda.


Notera att dessa undersökningar är gamla, ingen som haft körkort i många år skulle vara förvånad att situationen är klart värre nu.
Syns det på premierna? Jag gissar inte.

Än värre är det sannolikt på Sporthojar, såg ett gäng R hojar med Gucci becknarväskor på Mosebacke i förrgår, herregud.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eftersom att jag har alldeles för stort missnöje med hur samtliga partier i riksdagen skött sig de senaste vändorna så tänker jag även denna gång rösta på det parti utanför riksdagen som verkar ha vettigast manifest. Fan vet vilket det blir den här gången.

Jag vill ha ett parti som står för att skära ner på alla myndigheter, stärka forskning och försvar samt göra det lättare att driva företag, och förenkla skattereglerna. Skolan behöver lämnas ifred av politiker, de har spenderat flera årtienden med att totalt skjuta den i sank, kopiera finland rakt av och låt skiten vara i fred sedan.
Se till att vi bygger en ny kärnreaktor eller två så vi kan försörja oss själva.
Stärk matproduktionen inom rikets gränser.
Där faller ju i princip alla partier i riksdagen bort direkt.
Låter som du bör lägga din röst på Medborgerlig Samling.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Igen.
Vad snyggt det hade varit om man fick rösta för den politik som sen bara gällde en själv. Då kunde alla nyanser av socialdemokrater få den politik de själva vill ha.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR

Det här är faktiskt för roligt för att vara sant.

Morgan har alltså varit ihop med en fascist och inte nog med det, hans barn är halvfascister. Det var så här 30-talet började!

Undrar om någon KD eller M skulle komma undan med detta?

Förresten var det ju någon i S som blev utesluten pga sambo med SD.
När verkligheten överträffar dikten ? Fattas bara nu att fru hästkäft går och blir führer i Nordisk Styrka.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det blir en röst bort från SD/KD/M som inte kommer in i riksdagen.
Jaja, jag har hört det argumentet förut. Tro mig.

Tycker de borde sänka gränsen för riksdagsmandat till 0,2% typ. Hade varit fantastiskt att kolla på debatterna med MED, AFS, Fi, Liberala Partiet, Örebropartiet, Piratpartiet och Nyans i riksdagen. Tänk dig Allard läsa lusen av Bagdad-Mogge eller Yüksel förklara islams kompatibilitet med Hbtqkdhdjtkj+.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jaja, jag har hört det argumentet förut. Tro mig.

Tycker de borde sänka gränsen för riksdagsmandat till 0,2% typ.
1/antal riksdagsplatser vore vettigare. Men sänka dessa till 199 eller lägre, så 0.5% vill jag nog ändå att du ska ha.

Ja, en debatt mellan AFS, SKP, Nyans, Unika partiet hade ju inte varit värre än kurd-vilden nu under senvåren.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jaja, jag har hört det argumentet förut. Tro mig.

Tycker de borde sänka gränsen för riksdagsmandat till 0,2% typ. Hade varit fantastiskt att kolla på debatterna med MED, AFS, Fi, Liberala Partiet, Örebropartiet, Piratpartiet och Nyans i riksdagen. Tänk dig Allard läsa lusen av Bagdad-Mogge eller Yüksel förklara islams kompatibilitet med Hbtqkdhdjtkj+.
Man kan tycka vad man vill men matten är matten.


Effekten av att rösta på med eller afs är samma som att rösta på c/v/mp/s.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jadu, bra fråga. Antar att OT2 tappade sin dragningskraft när korvgubbe, Bonny, Federley och de övriga centerpartisterna drog sig tillbaka eller torskade dit för duvetvad.

Men tack!
Bonny och Brooklyn tar ut varandra.

Likaså tegel och bosozosku

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hela min uppväxt skrattade jag åt splittringen på vänsterblocket med olika fraktioner som bildade olika utbrytarpartier och stal röster från moderpartiet.

Sedan lyckades några, kanske främst Jonas, få vänsterfolket att förstå att man röstar på moderpartiet, sedan kan man ha falangkrig på bok-cafeet.

"Enade vi stå, söndrade vi falla"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hela min uppväxt skrattade jag åt splittringen på vänsterblocket med olika fraktioner som bildade olika utbrytarpartier och stal röster från moderpartiet.

Sedan lyckades några, kanske främst Jonas, få vänsterfolket att förstå att man röstar på moderpartiet, sedan kan man ha falangkrig på bok-cafeet.

"Enade vi stå, söndrade vi falla"
Ja.

Jag tycker inte heller SD är perfekta men de står för viktiga steg i rätt riktning och är realister. De är ungefär som S på det sättet, pragmatiker. Det fattar väl alla att de, lyckligtvis, vill modernisera abortlagstiftningen men vad hjälper det att tjata om det just nu?

MED och deras fria fantasier känns som ett ungdomsförbund bara det att det befolkas av vuxna människor varför det ger ett lätt imbecillt intryck.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Lite trafik i det som borde vara huvudtråd för valet.

1662793679767.png

Alla opinionssiffror tyder på att det kommer att bli en rysare. Frågan är vilka som missgynnas i dylika undersökningar. SD gjorde det förr, men antagligen åtminstone inte lika mycket nu. Tyvärr (från mitt perspektiv) tror jag en och annan får för sig att man trots alt måste tänka på 'klimatet' och därför röstar MP, har lite sånt i vänsterfalangen av min släkt, men där borde det å andra sidan bli en röst mindre för V eller S. Fast minskar chansen att MP åker ut.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Som trygg skåning med fydderna i joren så röstas det på en partiledare som jag kan associera till o språkligt förstå.
pUNgKtT!

Detta val ÄR det viktigaste val vi har- vårt fosterland räddning står på spel, vanstyret har fått pågå alldeles för länge. Sans o moral är ord dagens 7 klöver inte kan stava till.

//jj
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som trygg skåning med fydderna i joren så röstas det på en partiledare som jag kan associera till o språkligt förstå.
pUNgKtT!

Detta val ÄR det viktigaste val vi har- vårt fosterland räddning står på spel, vanstyret har fått pågå alldeles för länge. Sans o moral är ord dagens 7 klöver inte kan stava till.

//jj
Röstar du på skånepartiet?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Röstar du på skånepartiet?
Försökte också fatta den referensen med språkligt förstå. Såväl Nooshi, Jimmi och Ulf är födda i Skåne, men uppväxta i annat län, så den enda riksdagspsrtiledare som både är född och växt upp i Skåne, och som han därför borde kunna förstå språkligt är Märta Stenevi. Vet inte riktigt hur det gick ihop med resten av texten om fosterland och vanstyre, men grattis till rösten, Märta!

 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top