Vad ser du för film eller serie just nu?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har ju en musiktråd men jag hittar ingen filmtråd som egentligen passar in för att hylla eller såga film eller serier, eller bara diskutera ämnet.

Det slog mig efter att jag precis såg en gammal klassiker, "Fists of fury the big Boss" med Bruce Lee.
De få minuterna av "handling" är egentligen bara ursäkter som ska leda fram till en orgie av fightingscener, ungefär som i en porrfilm där rörmockaren knackar på och sedan direkt penetrerar den snygga tjejen.
Fightingscenerna som med dagens mått mätt är väldigt mediokra och fåniga där man ser tex Bruce Lee ducka 1 sekund före han får föremål kastat emot sig och det vore en riktig kalkonfilm om det inte vore för att det är just Bruce Lee man ser in action.
Jag ska se resten av Bruce Lees filmer också framöver, kanske mest som filmhistoriska studier. Före dessa filmer spelade han ju Kato i tv-serien "Green hornet", jag tittade lite på klipp från dessa på youtube men dom var så dåliga att det fick räcka med där.


Jag har lite brist på färska filmer jag inte sett så jag har även börjat se alla James Bond-filmerna och såg senast Diamantfeber, dom håller inte heller den nivå man ville minnas. Det är uppenbart väldigt få filmer som står sig kvalitetsmässigt många år senare. Det är först nu jag börjat inse storheten hos tex Akira Kurosawa.

En annan gammal klassiker som faktiskt överaskade och inte var så dålig jag förväntade mig var "The Warriors". Långt ifrån Kurosawa men ändå okej som underhållning.

 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi har ju en musiktråd men jag hittar ingen filmtråd som egentligen passar in för att hylla eller såga film eller serier, eller bara diskutera ämnet.

Det slog mig efter att jag precis såg en gammal klassiker, "Fists of fury the big Boss" med Bruce Lee.
De få minuterna av "handling" är egentligen bara ursäkter som ska leda fram till en orgie av fightingscener, ungefär som i en porrfilm där rörmockaren knackar på och sedan direkt penetrerar den snygga tjejen.
Fightingscenerna som med dagens mått mätt är väldigt mediokra och fåniga där man ser tex Bruce Lee ducka 1 sekund före han får föremål kastat emot sig och det vore en riktig kalkonfilm om det inte vore för att det är just Bruce Lee man ser in action.
Jag ska se resten av Bruce Lees filmer också framöver, kanske mest som filmhistoriska studier. Före dessa filmer spelade han ju Kato i tv-serien "Green hornet", jag tittade lite på klipp från dessa på youtube men dom var så dåliga att det fick räcka med där.


Jag har lite brist på färska filmer jag inte sett så jag har även börjat se alla James Bond-filmerna och såg senast Diamantfeber, dom håller inte heller den nivå man ville minnas. Det är uppenbart väldigt få filmer som står sig kvalitetsmässigt många år senare. Det är först nu jag börjat inse storheten hos tex Akira Kurosawa.

En annan gammal klassiker som faktiskt överaskade och inte var så dålig jag förväntade mig var "The Warriors". Långt ifrån Kurosawa men ändå okej som underhållning.

The Warriors var, och förblir, en klassiker. 👍
Ser den ibland när jag inte hittar något annat.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag kollar om Banshee. Underbart våldsam serie med välgjorda fighter. Perfekt om man inte bryr sig om komplex handling eller djupare mening. Här är ett smakprov.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag kollar om Banshee. Underbart våldsam serie med välgjorda fighter. Perfekt om man inte bryr sig om komplex handling eller djupare mening. Här är ett smakprov.

Verkar vara underhållande action även om jag är mer än lovligt trött på wokeismen med tjejer som spöar vältränade killar som är lika bra fightingtränade.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Åhhh, Banshee.

Den ska banne mig ses om. Snuten Kurt Bunker är ett kapitel för sig.

Nu slötittas på the Rookie. Inget engagerande eller skitbra. Bara tidsfördriv.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Verkar vara underhållande action även om jag är mer än lovligt trött på wokeismen med tjejer som spöar vältränade killar som är lika bra fightingtränade.
Haha, fett woke att slita strupen ur fruntimmret :lol Detta var nog enda bruden i serien som inte var naken eller porrade med huvudpersonen, men det fina med serien är att varje säsong innehåller en ny skurk och de är sjukt färgstarka personer dessutom. Har du inte sett den, så ge den ett försök. Redan i första avsnittet blir det sjukt brutalt i ett fängelse.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det någon, som såg, och har sett om Macahan?
Såg med andakt varje avsnitt som liten parvel. 🫣
Undrar vad man skulle tycka idag?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Haha, fett woke att slita strupen ur fruntimmret :lol Detta var nog enda bruden i serien som inte var naken eller porrade med huvudpersonen, men det fina med serien är att varje säsong innehåller en ny skurk och de är sjukt färgstarka personer dessutom. Har du inte sett den, så ge den ett försök. Redan i första avsnittet blir det sjukt brutalt i ett fängelse.

Till wokismen räknar jag alla dessa filmer där tunna späda kvinnor slåss jämbördigt med män trots halva muskelmassan.

Det faktum att mannen vann fighten tar inte bort faktumet att de hade ungefär likartade tekniska kunskaper och därmed skulle mannens fysik ha gjort matchen väldigt kort, typ 3 sekunder.

Som jag sa så verkade det vara bra underhållning ändå så jag kommer nog se den men nu har jag lite annat på filmlistan närmaste tiden.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är det någon, som såg, och har sett om Macahan?
Såg med andakt varje avsnitt som liten parvel. 🫣
Undrar vad man skulle tycka idag?
Jag såg något avsnitt för många år sedan. Det hade inte åldrats bra. Ungefär som Månbas Alpha som var skitcoolt när man var liten, men nu känns lika fräscht som 60-tals Batman.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Bara för några dagar sedan kom jag att tänka på spänningen "Uppdrag Singapore" gav. Den serien vill jag se om, inte för den förmodade kvaliteten utan för att återuppliva lördagskvällen spänning på tidiga 80-talet...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Man ska låta sina barndomsfilmer vara i många fall. Vi tänkt att det kunde vara kul att se en klassisk favoritfilm med ungarna och drog på Crocodile Dundee. Den var väl aldrig något Oscar-material, men underhållande och kul med ett lagom mått action.

Fy fan vilken dynga! Ungarna satt som frågetecken, och det gjorde jag också efter kort tid. Ingenting var ens nästan roligt och skådespeleriet var så kass att det fick högstadiets skolpjäs att kännas realistisk.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Man ska låta sina barndomsfilmer vara i många fall. Vi tänkt att det kunde vara kul att se en klassisk favoritfilm med ungarna och drog på Crocodile Dundee. Den var väl aldrig något Oscar-material, men underhållande och kul med ett lagom mått action.

Fy fan vilken dynga! Ungarna satt som frågetecken, och det gjorde jag också efter kort tid. Ingenting var ens nästan roligt och skådespeleriet var så kass att det fick högstadiets skolpjäs att kännas realistisk.
Vi har sett om en del 80-talsfilmer. Många komedier står sig än ganska hyfsat (Gremlins, Ferris Bueller's Day Off, Animal House, Fast Times at Ridgemont High mfl), men tex Flykten från New York och A Fish Called Wanda hade inte åldrats med behag.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag ser om mycket av gamla filmer jag gillade. Går igenom imdb mm och skriver upp en lista och betar av. Ofta bättre filmer än att se nya som känns ointressanta. Har dock sett alla Marvel-filmer (i kronologisk ordning) inkl den senaste (som är helt ok, även om folk skriker sig hesa m woke och feminism osv), Oppenheimer (lite av en besvikelse - jag trodde den skulle handla mer om vetenskap och inte bara kommunistiska kopplingar och kärleksaffärer), Aquaman (ok den med, men massor av CGI och lite tunn historia), Indiana Jones and The Dial of Destiny (höll väl inte samma klass som de tidiga, har redan glömt vad den handlade om). Kollat Band of Brothers och The Pacific igen och är nu inne i Masters of The Air. Den senare håller väl inte riktigt samma klass och är ganska överdriven i sin skildring av de ondskefulla tyskarna som är nästa komiska i sin karikatyr av elak Gestopofficer och soldater som skriker, men visuellt tilltalande.

Ska se filmen "Ferrari" på Netflix och när The Boy and The Heron (Ghibli) kommer på streaming i bra kvalitet - såg den på bio. Men det kommer tonvis med film varje vecka - tyvärr mycket som är skräp mer eller mindre.

Serier just nu: Har sett The Brothers Sun på Netflix och den var ganska underhållande och lättsam. Alltid kul med Michelle Yeoh. Senaste säsongen av Reacher var ok, fast jag gillade första säsongen bättre. Började kolla The Last Kingdom och är inne i säsong 2 - gillar man vikingar och GoT, så känns denna som en bra mix med viss historisk förankring i karaktärer. Annars är det The Grand Tour som jag ser om från början nu med tanke på att de sista två avsnitten kommer släppas under året innan showen läggs ner (som det sägs?).
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top