Uppsala RoadRunners - hur det funkar hos oss!

Rydstedt1989

Guest
Det har varit mycket frågor den senaste tiden, både i forumet och via PM, om hur man blir medlem osv. Så jag tänkte reda ut detta här och nu, och så får ni andra komplettera det som jag missat.

Vi är ju som de flesta märkt ingen riktig "klubb" utan mer ett gäng som gillar att åka hoj och ha kul ihop. Vi har ingen klubbstuga och inga möten, och följdaktligen finns det ingen medlemsavgift heller. Ses gör vi när vi åker hoj, festar eller trakasserar varandra här på SH.

Vad som brukar nämnas som krav för att få haka på är att man helt enkelt tar på sig ett glatt humör och dyker upp nån av de vanliga tillställningarna. Det kan vara nån av onsdagspubarna vi haft nu i vinter, Rörkenkörningarna, Racen som körs i Tierp eller Lunda, nån av de vanliga landsvägskörningarna, en fika i Sigtuna, eller någon av festerna som brukar anordnas hemma hos någon titt som tätt. Är man bara en trevlig prick/prickelina och bor på sånt avstånd att man kan tänka sig att komma till Uppsala då och då så kan jag nästintill lova er att ni kommer att få flera nya och goa vänner! Eller vad säger ni andra?

Varsågoda att tagga på! :tummenupp

Då kan jag ju säga att ni har en till "medlem" här. kommer försöka hänga på så ofta det går i sommar!
är ju ganska grön i hojvärlden, om man bortser från bönpallen/tanken sen innan man kunde lägga ihop 2+2 :rolleyes:
men ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng. ser fram emot våren.
ses på vägarna.
(kommer nog hamna på nivå 5 snart:näsblod )
Mvh Calle:yoparty
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Då kan jag ju säga att ni har en till "medlem" här. kommer försöka hänga på så ofta det går i sommar!
är ju ganska grön i hojvärlden, om man bortser från bönpallen/tanken sen innan man kunde lägga ihop 2+2 :rolleyes:
men ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng. ser fram emot våren.
ses på vägarna.
(kommer nog hamna på nivå 5 snart:näsblod )
Mvh Calle:yoparty

Välkommen !! :hej
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Då kan jag ju säga att ni har en till "medlem" här. kommer försöka hänga på så ofta det går i sommar!
är ju ganska grön i hojvärlden, om man bortser från bönpallen/tanken sen innan man kunde lägga ihop 2+2 :rolleyes:
men ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng. ser fram emot våren.
ses på vägarna.
(kommer nog hamna på nivå 5 snart:näsblod )
Mvh Calle:yoparty

Jag säger som min lille vän calle här. Jag hänger gärna på ut och glider i sommar:) (Om jag hittar delar till hojen dvs:huvet ) D e ju förfan tomt på delar till nsf:näsblod
 

Rydstedt1989

Guest
Jag säger som min lille vän calle här. Jag hänger gärna på ut och glider i sommar:) (Om jag hittar delar till hojen dvs:huvet ) D e ju förfan tomt på delar till nsf:näsblod

haha jo jag håller med dig! väldigt dåligt med delar till nsf:näsblod
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Trevligt med lite återväxt på 125 fronten.

Välkommna!:tummenupp

Det blir 600 snart :yoparty (snart och snart 1,3år men iaf^^) Drömma kan man;D Umm Har ni några finfina "events" Åt ej alkohol drickande personer nu i kylan? Eller e det fortfarande onsdags Partyt som gäller?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Det blir 600 snart :yoparty (snart och snart 1,3år men iaf^^) Drömma kan man;D Umm Har ni några finfina "events" Åt ej alkohol drickande personer nu i kylan? Eller e det fortfarande onsdags Partyt som gäller?


Den som väntar på nått gott...:D

Det är AW träffar på Onsdagar ojämn vecka.
Alkoholintag är det inget tvång på.

Men vill man ordna ett event vid annat tillfälle så är det fritt fram!
Finns inga hinder eller övre gräns.
Har ju förekommit allt från bilbanerejs till rockkonserter.
Men ta inte åt dig av dem som dömmer ut din idé utan gör det du tycker skulle vara kul och se vilka som hänger på!
Pulkarejs har ju hängt lite i luften men underlaget verkar ju inte vara någe vidare.

Kul om det kommer nya friska ideér om vad som kan hittas på!:tummenupp

Appropå NSR delar:http://www.blocket.se/vi/11040334.htm?ca=10_s
 
Last edited:

tom-tom

Esse non videri
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Uppsala
Hoj
2001, Honda, Fireblade
Tjenix!
Är ny här på sporthoj och det ska bli kul att hänga med er någongång.
Denna sommaren blir min andra MC-säsong så jag fortfarande mycket att lära. Det ska bli riktigt roligt att börja köra på Rörken! Har följt med hightower och tittat ett par gånger, men nu ska det bli åka av :lol
 

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
*Såld*
Tjenix!
Är ny här på sporthoj och det ska bli kul att hänga med er någongång.
Denna sommaren blir min andra MC-säsong så jag fortfarande mycket att lära. Det ska bli riktigt roligt att börja köra på Rörken! Har följt med hightower och tittat ett par gånger, men nu ska det bli åka av :lol

Hej och välkommen hit :) Jag är också ny här.
Var ute, för första gången i år, och åkte några mil idag med polare från Sandviken...Vilken känsla :D Men man får ta det piano....rostig....o mycke grus är det. :confused:
 

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
tjenare. en ny inflyttad gröngöling här i uppsala. som gärna joinar er i sommar.
ska ta kortet nu så fort det går:tummenupp . tänkte även passa på att fråga om det finns några garage lediga till uthyrning omkring 4 mackarna:confused: bor på kantorsgatan och dom har bara platser med galler runt.
 

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Uppsala/Salabackar
Hoj
VFR 750
tjenare. en ny inflyttad gröngöling här i uppsala. som gärna joinar er i sommar.
ska ta kortet nu så fort det går:tummenupp . tänkte även passa på att fråga om det finns några garage lediga till uthyrning omkring 4 mackarna:confused: bor på kantorsgatan och dom har bara platser med galler runt.

Hej och välkommen!

Om du bor hos Uppsalahem kan det finnas platser i karteret Källsprånget (en MC-bur med plats för 6 cyklar) Det blir två platser lediga i april.

Om du inte bor hos Uppsalahem kan det nog bli ganska svårt, det är ont om garage på Gränbysidan av Tycco Hedensväg.

//Maria

Ps. om du kan kom ut till rörken och få prova på kurvtagningskursen som går där, medans du fortfarande övningskör (ta med dig handledare) den hjälper verkligen ds
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R

Välkommen och i sommar ska vi se till det bli åka av : )


Det är helt sant, gasade upp på e4'an i måndags bara för att testa
nya hojjen på motorväg och fast det var tort så vid gaspådrag så sladdade
det hej villt! Piano är rätt ord!

Välkommen


Äh skippa övningskörningen och häng med på någon "bombar" tur!
Eller så tar du kortet först ; )

Välkommen
 
Last edited:

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
Ps. om du kan kom ut till rörken och få prova på kurvtagningskursen som går där, medans du fortfarande övningskör (ta med dig handledare) den hjälper verkligen ds[/QUOTE]

trevligt:tummenupp när ska den hållas? tyvär så bor jag hos studentstaden så det kan bli svårt då.

[QUOTE
Äh skippa övningskörningen och häng med på någon "bombar" tur!
Eller så tar du kortet först ; )

Välkommen[/QUOTE]

hmmm ska hålla mig informerad så får vi se.. kanske:tummenupp börjar bli riktigt sugen nu..
 
Last edited:

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Imorgon är det äntligen dax att hämta hojen ifrån vinterförvaringen! :hoppa
Ett tag ska jag nog kunna sysselsätta mig själv, men när tror ni det blir dax att samlas vid pumpen igen? Vore trevligt att ha någon att komma ut å åka med! :)

De två jag känner med MC-kort i Uppsalatrakten är "hojlösa".. den ena har hojen i Dalarna och den andra har en tung MC står å väntar på att hans kort ska skifta från mellan.. :rolleyes:
 

Adrenaliine

THE ROAD IS YOURS
Gick med
4 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R1
Tjena på er alla
är rookie:n i stan och håller på å tar kortet (hade min premiär igår :yoparty ) och kommer absolut med ut i sommar....

//Adrenaliine
 

Boner

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki SV 650 N
Tillökning

Har tagit upp intresset igen (efter att ha strukit plugg, fru, nytt jobb, barn och nyodlad ölkagge från listan) efter 3-4 år som påhejare och inspirerad av Adrenaliine :tummenupp

Rullade ut en hoj förra veckan, blev övertalad av Kreuger att spendera alldeles för mycket på ställ, köpte hjälm åt plutten på 2,5 år: SEN DÅ....

Premiäråkte med UaRR vårens finaste dag! Kul att komma med.....

Nu är hojjen på verkstan. Var det tung högernäve eller trött motor :va

Vi ses....
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top