Triumph Street Triple-tråden

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Hallå!!!
Gör härmed entre på detta forum.
Har beställt en street Triple -13 och hoppas jag gjorde rätt val då jag egentligen var ute efter en hoj med lite mera hk (mindervärdskomplex:dummer).
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Någon som har tips på bar-end speglar till -10 R?
Triumphs egna passar ju inte..
Och så behöver jag en skruv till bromsvätskebehållaren.. Märkliga gängor..

:7peta
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Nån som vet om det är olika lambdasonder på originalsystemet och arrows helsystem?

Svarar på min egen fråga. Nej de är inte olika. Men arrow-systemet använder sig av en adapter som gärna följer med ut. Själv är bäste dräng and Google is your friend.

Och glöm inte att jag säljer ett Arrow 3-1 Lowboy helsystem med flång ny slutburk.
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Svarar på min egen fråga. Nej de är inte olika. Men arrow-systemet använder sig av en adapter som gärna följer med ut. Själv är bäste dräng and Google is your friend.

Och glöm inte att jag säljer ett Arrow 3-1 Lowboy helsystem med flång ny slutburk.

Ska du byta ut, det som lät så gött?

För du ska väl inte byta hoj? :3freak
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Ska du byta ut, det som lät så gött?

För du ska väl inte byta hoj? :3freak

Ska inte byta hoj. Visst lät den gött! Extra gött med den inbyggda dB-killern borttagen.
Två problem med Arrow-systemet.
1. Jag klarar inte ljudkraven på banorna längre (även med dBkillern instoppad). Det börjar gå rätt fort för mig och jag vill inte behöva hålla igen pga ljudet.
2. Eftersom jag fått mig en helt ny slutburk så är den inte "anpassad" :)smasha ) för bankörning längre. Dvs jag kan inte få tillräckligt mycket nedläggningsvinkel innan systemet går i backen. Känns trist att gå loss med våld på ett så fint system! (Eller dra det i backen)

Så. Jag kan inte köra som jag vill varken på rakorna eller i kurvorna. Så nu blir det originalsystem ett tag framöver...

Så grymt tillfälle för gatåkare eller lite mer "oseriösa" banåkare.

Street R är för övrigt en rätt grym hoj, den har harvat runt Gelleråsen på 1.14.x och Gotland på 1.33.x hittils :)
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Ska inte byta hoj. Visst lät den gött! Extra gött med den inbyggda dB-killern borttagen.
Två problem med Arrow-systemet.
1. Jag klarar inte ljudkraven på banorna längre (även med dBkillern instoppad). Det börjar gå rätt fort för mig och jag vill inte behöva hålla igen pga ljudet.
2. Eftersom jag fått mig en helt ny slutburk så är den inte "anpassad" :)smasha ) för bankörning längre. Dvs jag kan inte få tillräckligt mycket nedläggningsvinkel innan systemet går i backen. Känns trist att gå loss med våld på ett så fint system! (Eller dra det i backen)

Så. Jag kan inte köra som jag vill varken på rakorna eller i kurvorna. Så nu blir det originalsystem ett tag framöver...

Så grymt tillfälle för gatåkare eller lite mer "oseriösa" banåkare.

Street R är för övrigt en rätt grym hoj, den har harvat runt Gelleråsen på 1.14.x och Gotland på 1.33.x hittils :)

Då är jag med. Har själv ett lowboy med urkapad db-killer, och det hörs ju en del helt klart..
Nojar som fasen för att dra i burken. Funderar på att dra dit en liten distans på "varningspinnen" på fotpinnen för att få lite varning innan man är för nära.
Någon som har tips på hur man mäter sig fram till hur lång distansen skall vara?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Tänk bara på att fjädringen komprimerar när du a) sitter på hojen b) belastar med g-krafter i en kurva. Detta minskar också markfrigången och kräver en längre skvallerpinne. Lösning - Sätt en stabil polare på hojen när du mäter upp enligt r33z metod.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Om man ska köpa nya "levers" till broms och koppling, är det CRG som gäller då ? Har inte hört så gott om ASV .... bara dessa 2 "märkes" levers jag känner till.

CRGs senaste jag kan hitta är till Street triple -10 , är detta nån skillnad i infästning mot årets modell ? Har mejlat CRG men utan framgång tyvärr och börjar bli otålig :gnissla

Jag velade rätt länge mellan lite olika märken, innan jag slog till på ett par från fp racing. Är riktigt nöjd med dem. :tummenupp
 

drapåtrissor

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Sthlm's södra.
Hoj
STR -13
Då har även jag plockat ut en STR efter fyra säsonger på en CBR600. Känns bra hittils, noterar att ettan känns väldigt högt växlad... känns som man ska få motorstopp vid krypkörning..

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Då har även jag plockat ut en STR efter fyra säsonger på en CBR600. Känns bra hittils, noterar att ettan känns väldigt högt växlad... känns som man ska få motorstopp vid krypkörning..

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?

Håller med.
Satt o torrkörde lite i garaget igår o justerade in handtag mm. men fick aldrig speglarna att lira såsom jag vill ha dom. Gör ett nytt försök ikväll.
Går dom att justera?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Tjena allihopa!
Har precis beställt en Street Triple 2013!
Jag får hem den om några dagar. Jag har aldrig ägt en Triumph förut och det ska bli jävligt spännande.
Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft höga tankar om Triumph och skrivit lite elakt om detta märke här på forumet:rodnar:rodnar
Jag hoppas att ni förlåter mig.
Fråga nummer 1* Är det samma gängstorlek för Bobbiner som för japshojarna?:rodnar
Fråga nummer 2* Vartifrån kan man beställa snygga backspeglar för snabb leverans? (svenska sidor)
 

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Triumhs egna styrändsspeglar körde jag med på min Speed Triple.
Riktigt snygga och säljs av Johans mc.
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
Kollade försäkring på IF i veckan i tron att dessa fortfarande hade märkesförsäkring, då skulle jag betala 3300:- i månaden för helförsäkring :confused:

Kikade senare in bilsport MC (ca 7000:) och Svedea (4100:) hel/hel, valet blev enkelt :hihi

Gissar på att du är aningens äldre, Svedea ville ha runt 14 på mig, åldersdiskriminering på hög nivå :död

Kan tipsa om Länets "MC Smart" om ni har den inlåst på nätterna(och åker med riktiga kläder, men det är ju sjävklart). 9300:- hel/hel med 8k i självrisk :)
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft höga tankar om Triumph och skrivit lite elakt om detta märke här på forumet:rodnar:rodnar
Jag hoppas att ni förlåter mig.
Fråga nummer 1* Är det samma gängstorlek för Bobbiner som för japshojarna?:rodnar

Gratulerar till förståndet! :tungan
Det går under "Lukas 23:34"-klausulen. >>Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra.<<

Triumphs egna bobbiner funkar kanon. Små och smidiga. Finns på mcweb.se
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
En fråga är det någon vänlig själ som vet vart man kan hitta färgade kylarslangar till st3R:an ??
Funderade nämligen på att byta ut org slangarna till något färggladare slangar men ja hittar fan inte några.
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Fråga nummer 2* Vartifrån kan man beställa snygga backspeglar för snabb leverans? (svenska sidor)

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?

Kolla föregående sida i denna tråd, hade samma "problem" (skitspeglar),
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ple-tr%E5den&p=5768870&viewfull=1#post5768870
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top