Triumph Street Triple-tråden

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Tyvärr kan ja inte de för Triumph har tydligen bara 2 års maskin försäkring på detta och min maskin försäkring gick ut hösten 2012 ngg :huvet
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok kan va värt att kolla upp det, jag har IF märkerföräkring vet du om dom kanske har den typen av försäkring ?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok ja fråga de farsan min som har ganska bra koll på detta men han sa att dom brukar inte ha detta på mc men att det är väldigt vanligt på bilar men ja får ringa dem på måndag och kolla. Tack för upplysningen :tummenupp
 

Oneeyed

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
-
Funderar på att skaffa en street triple till våren som första hoj. Vad är egentligen ett rimligt pris på en begangnad ST3 i standardutförande från 08-10? Det finns en på lingvalls motor för 67900. Höll lite utkik i höstas och såg likvärdiga hojar som såldes av privatpersoner för runt 50000. De flesta som ligger ute just nu (vilket iof inte är så många) verkar snarare ligga runt 70000. Någon som har lite koll?
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Jag är småsugen att byta till en St3:a. Funkar den bra med lite längre personer? Jag är 189 cm. Det skiljer iofs. bara en cm i sadelhöjd mellan SV1000 och St3, men jag tycker St3 ser mkt mindre ut :dummer

Jag är 191. Funkar kanon. Har inga flyttade fotpinnar eller något.
Efter ett par timmar i sadeln kan man bli lite stel i benen.
Annars funkar det fint!
Jäkligt kul hoj!
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Jag är 191. Funkar kanon. Har inga flyttade fotpinnar eller något.
Efter ett par timmar i sadeln kan man bli lite stel i benen.
Annars funkar det fint!
Jäkligt kul hoj!

Jag är också 1.91 och har inte haft några större problem. Lite stel som C.Castor skrev. Bytte till justerbara fotpinnar förra sommaren och nu märker jag inget alls...
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Funderar på att skaffa en street triple till våren som första hoj. Vad är egentligen ett rimligt pris på en begangnad ST3 i standardutförande från 08-10? Det finns en på lingvalls motor för 67900. Höll lite utkik i höstas och såg likvärdiga hojar som såldes av privatpersoner för runt 50000. De flesta som ligger ute just nu (vilket iof inte är så många) verkar snarare ligga runt 70000. Någon som har lite koll?

Höstpriserna är ju i regel betydligt lägre.
Och eftersom det inte är några stora olikheter mellan 2008-2010 års modeller skiljer sig inte priserna jättemycket. R-versionen är väl den som ligger runt 65-70. Standardmodellen borde väl inte kosta över 60-65 tycker jag. Högmilare billigare..
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
hejsan! Är det någon här som har bytt till ett leovince Standard-mount LV One
E-approved Evo II slip-on alternativt Standard-mount GPstyle E-approved Evo II slip-on? Programerade ni om eran hoj i såfall eller va det bara att ut och köra? Hade en Kawasaki er6n innan och den va det bara att ut och köra med och den lät riktigt gött.

//Mattias
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
Mailade Leovince igår och fick detta svar:

Hej Mattias.

Du kan installera den och så är det bara att köra. Dvs. behövs ingen programmering.

Med vänliga hälsningar,

XXX XXXXX XXXXXXX


Sales Manager - Sweden

ALL RIGHT EUROPE

Datavägen 2
436 32 Askim
Sweden

hejsan! Är det någon här som har bytt till ett leovince Standard-mount LV One
E-approved Evo II slip-on alternativt Standard-mount GPstyle E-approved Evo II slip-on? Programerade ni om eran hoj i såfall eller va det bara att ut och köra? Hade en Kawasaki er6n innan och den va det bara att ut och köra med och den lät riktigt gött.

//Mattias
 

petegust

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Falun
Hoj
Triumph Street Triple -08, KTM 200 EXC -09
Vill tipsa om ett enligt mig prisvärt kit med kraschpuckar
Kostar £115 inkl. frakt från UK
$T2eC16ZHJGoE9nuQgjwzBRNy!z!mzQ~~60_12.JPG

Säljs av jaybeebikerbits på ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...34?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4d0a39a8de

Monterade dom på min hoj förra sommaren och gjorde ett ofrivilligt test senare på hösten. :gnissla
Gick omkull i ca 60km/h och dom gjorde sitt jobb. Det enda som tog stryk var ena styränden och fotpinnestaget för passagerare som skavdes ner en aning.

Bilder på hur dom ser ut monterade
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
Någon som försäkrar sin hoj via IF som fått fakturan än? Satte kaffet i halsen då jag upptäcker att den ökat från ~8500:- till ~10500:- :huvet Tydligen har IF avslutat samarbetet med Triumph(enl. rykten pga hög skadefrekvens på daytona'n) och vill tydligen inte ha kvar mig som kund längre.

Någon som har något tips på nytt F-bolag? Är 22år!

/Jeppe
 

Zinne

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R
Någon som försäkrar sin hoj via IF som fått fakturan än? Satte kaffet i halsen då jag upptäcker att den ökat från ~8500:- till ~10500:- :huvet Tydligen har IF avslutat samarbetet med Triumph(enl. rykten pga hög skadefrekvens på daytona'n) och vill tydligen inte ha kvar mig som kund längre.

Någon som har något tips på nytt F-bolag? Är 22år!

/Jeppe


Fick mitt brev från IF förra veckan och har fått ungefär samma höjning, har ringt runt till olika bolag och det verkar som det inte finns något annat bolag som hamnar i närheten premiemässigt, närmsta ligger ca 35% över IF, men då har man en lägre självrisk på exempelvis vagnskadan.

25 år boende i Örebro.
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Vill inte ockupera tråden med försäkringsdetaljer men Bilsport MC och Svedea var billigast när jag kollade förra veckan(ca 13-15 000/år för hel, Svedea med klart sämst villkor). Resterande bolag låg på följande (IF 41 000, LF 48 000, TH 20 000 osv). Inte mycket att välja på så har ni hittat för ~10 000 så tjööööp
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Sidospegeltips önskas!

Jag har nu varit ute och kört (2013 års modell) och jag fick hänga kroppen rejält för att kunna se något bakåt i dessa speglar.
Är det någon som har tips på snygga och fungerande speglar som man kan vinkla lite mer (är dock inte intresserad av bar-end)?
Skiljer sig fästet något mellan 2012 och 2013? Utbudet är lite skralt vad gäller just 2013.

--- Uppdaterat ---

Här är ett par modeller som jag spanat in som bör ge bättre sikt och inte ser helt tokiga ut visserligen dyra som stryk:

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-limit-naked

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-radial-naked

Har mailat för att höra om det behövs adaptrar osv. Men önskar hands-on tips ifrån er som bytt och grejat som kanske har ett par vassa modeller att tipsa om?
 
Last edited:

Wayfarer

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph ST3 R-10, Trophy SE-13
Hej! Vad tror ni, börjar våren om 2veckor? Nu är jag dj*vl*gt trött på o vänta

Tänkte försöka köra lite bana i år. Är det nån som fått till en smart db killer till sitt arrow helsystem? Alternativt, har nån kört utan o blir man avplockad?
 

JR85

bättre så
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
-09 Triumph Street Triple
Hej! Vad tror ni, börjar våren om 2veckor? Nu är jag dj*vl*gt trött på o vänta

Tänkte försöka köra lite bana i år. Är det nån som fått till en smart db killer till sitt arrow helsystem? Alternativt, har nån kört utan o blir man avplockad?

körde på bike week föra året utan db..har visserligen zard slipon.

tror mer det beror på vem som är arrangörer och vart det är
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top