Triumph Daytona 955i - tråden

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
det är ingen som ska på britannia-rallyt i helgen?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nu blir nog min T595 till salu i helgen.... snart 2500 mil, nya skivor ska fixas imorgon, nya belägg, ventilar kollade, nästan nya däck, nya filter och olja, nya stift, nytt tonat DB-kåpglas, Akra slipon, bagster tankskydd (röd) och ensitskuts! Medföljer nya dekaler till en hel hoj oxå!

Sugen någon?!


Nu är den såld!!!!
 

Arco_de_triunfo

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Daytona955i -00
El-fel så in i..

Tjena!
Nån som är vass på el i daytonan??
Jag lyckades bränna relä på blinkers när jag skruvade,men ingen säkring gick.
Nästa gång jag slog på tändningen dog resten av hojen,fortfarande har ingen säkring gått..(bytte förstås allla efter första gången).
Tacksam för all hjälp:va
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tjena!
Nån som är vass på el i daytonan??
Jag lyckades bränna relä på blinkers när jag skruvade,men ingen säkring gick.
Nästa gång jag slog på tändningen dog resten av hojen,fortfarande har ingen säkring gått..(bytte förstås allla efter första gången).
Tacksam för all hjälp:va

Vet inte om det alls kan va så men när jag stannade på en pissepaus 20:00 Lördakväll mitt i industrisemestern förra året så var min hoj helt död & jag kissade inte på den. Då hade det fina batteriet fåttför sig att det skulle kortsluta sig:tummenupp
Men eftersom du först brände ett relä så låter det ju mer som om kanske en + jordar nånstans men jag är inte så bra på el hur som lycka till
 

BMW

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Söker ny
Hej.

Ni som vet är det något speciellt man ska titta på på 97 ans modell. Ska vara nyservad och nybes utan anmärkning. Har gått 5000 mil. Tacksam för snabbt svar. Bara kört V-twin och fyror innan...
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Trouble

Hej!
Idag när besiktningsgubben provkörde min daytona så tändes den gula lampan till motorstyrningen och ville inte slockna sen..
är det någon som har lite tips på var jag kan börja leta efter fel eller går det att felsöka på något sätt?
mycket tacksam för svar!
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Har lite delar över från min Speed Triple 955 - det mesta är samma på Daytona 955. Se säljes-länk i min signatur.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon här som vet vad det är för dimension på grenrör och slutpipa på 02+ 955i Daytona? Det jag är nyfiken på är hur mycket det skiljer mellan Speed Triplens och Daytonans rör i flöde då jag har ett grenrör från Speed Triple och inväntar en Daytonamotor.

Edit: Grenröret är från en -03 Speedy. Det ska passa rent fysiskt, det är skillnaden i dimension jag vill veta.
 
Last edited:

thin cat

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
halmstad
Hoj
zx 12 r
Hej, någon som vet var jag kan hitta kortare hundben till 595? Behöver höja den efter att jag monterat underseatdämpare,,,
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som har ett par oljeanslutningarna som sitter mellan motor och oljekylare på en Daytona 955i -02 eller nyare som de vill sälja?

Det gör inget om ledningen eller anslutningarna mot kylaren är skadade bara anslutningarna som skruvas mot motorn är hela. De ska modifieras för att passa en annan oljekylare.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top