Piloter i slaget om storbritannien hade ibland 5tim flygtid och sköt ned messershmits till höger och vänster. 18 tim är jäääävligt mkt i min bok.
Säkert många, men saken är ändå den att du lär dig köra sen. Grundläggande kunskaper fixar du på 18tim.Hur många gick det åt pga. för lite träning........
Håller med där. Ingen ska tro att de är en fullutbildad förare bara för att de har klarat uppkörningen och fått ett körkort. Det enda det säger är att man uppfyller grundkraven för att framföra fordonet ensam i trafik. Själva slututbildningen kommer ju att ske på egen hand i trafiken genom att man skaffar sig erfarenhet.Säkert många, men saken är ändå den att du lär dig köra sen. Grundläggande kunskaper fixar du på 18tim.
Håller med där. Ingen ska tro att de är en fullutbildad förare bara för att de har klarat uppkörningen och fått ett körkort. Det enda det säger är att man uppfyller grundkraven för att framföra fordonet ensam i trafik. Själva slututbildningen kommer ju att ske på egen hand i trafiken genom att man skaffar sig erfarenhet.
Men till skillnad från piloterna som behövde intensivutbildas och skickas ut direkt pga krig, så ska ju förarna här utbildas till en viss nivå innan de släpps ut på egen hand så att "svinnet" inte blir så stort. Om den nivån nås på 18 timmar är ju individuellt.
Kan vi hjältar inte summera hur vi kunde ta kortet så snabbt och enkelt?
Jag satt då utan tvekan några tusen timmar på moppen å säkert nästan lika många timmar på crossen, ändå behövde jag ta 2 dubbellektioner, i must be retarded?
Va fan är 18 timmar?
Men känner man att körskolan kör över en, varför inte ta en lektionen på en annan, få en second opinion?
När jag tog körkort med bil, samtidigt som Jesus, så var det en kille som dom avrådde från att fortsätta, han hade kört 52 lektioner, men ville fortsätta ändå.
Det roliga var att han inte hade motoröra för fem öre, han kunde köra i 50 på ettan utan att han tyckte att det lät konstigt
Och 9700 rpm på en Opel Kadett50 km/h är bara ca 5000 rpm på en sporthoj
Det låter som exets polare, som körde upp 9 gånger innan hon fick körkort för bil. Hon var faktiskt helt livsfarlig att åka medNär jag tog körkort med bil, samtidigt som Jesus, så var det en kille som dom avrådde från att fortsätta, han hade kört 52 lektioner, men ville fortsätta ändå.
Det roliga var att han inte hade motoröra för fem öre, han kunde köra i 50 på ettan utan att han tyckte att det lät konstigt
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|