Träningstråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Samma som resten av året fast med dubb (skruvade direkt i sulan) om det är mycket is.

Precis, man kan ta sina gamla pjuck och dubba dom.
Själv hittade jag ett par Icebug till ett bra pris förra året. De är lite varmare också. Funkar bra.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Snyggt jobbat! Hur kan du överleva på 600 kcal?????

Tack! :)

En vuxen man överlever nätt o jämt på 600. Risk för allvarliga biverkningar som gallsten, gikt mm. Viktigt dricka 2 - 2,5 liter vatten om dagen. 600 är ren svält och dom första tre dagarna är asjobbiga men sen börjar kroppen producera ketoner som gör energi av fett istället för av glykogen. Då mår man toppen, jag vart helt speedad, rena rama lyckoruset! Itrim tillåter bara 3 veckor VLCD + 9 veckor LCD per år. Sen är väl folk olika mottagliga kan jag tänka, för mej har det funkat kanon.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack! :)

En vuxen man överlever nätt o jämt på 600. Risk för allvarliga biverkningar som gallsten, gikt mm. Viktigt dricka 2 - 2,5 liter vatten om dagen. 600 är ren svält och dom första tre dagarna är asjobbiga men sen börjar kroppen producera ketoner som gör energi av fett istället för av glykogen. Då mår man toppen, jag vart helt speedad, rena rama lyckoruset! Itrim tillåter bara 3 veckor VLCD + 9 veckor LCD per år. Sen är väl folk olika mottagliga kan jag tänka, för mej har det funkat kanon.

Så, vad käkade du då? Jag skulle vilja ha en fast meny så att jag slipper tänka. Vill ner 10 pannor snabbt.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Mitt första träningspass efter Halloweenfestens hjärnskakning gick lugnt till och bättre än väntat.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
ExaCt. Tjejen sitter där på mitten, sen kör killen fram och tillbaka med den kullagrade stolen :meter :brynad

Nae men för att vara seriös nu. Är det den de för reklam för på tv? Man drar liksom ihop sig som en boll. Jag vill ha en recension med bilder på hur den funkar och även en skala på träningsvärken dagen efter. :)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag har testat att springa på löpband på gymmet ett par gånger nu, jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det går ju i princip att stå och meditera samtidigt som man springer. :tummenupp

Om det finns någon här som brukar springa på löpband, vad kör ni för lutning?
 

Blåå1

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Jag har testat att springa på löpband på gymmet ett par gånger nu, jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det går ju i princip att stå och meditera samtidigt som man springer. :tummenupp

Om det finns någon här som brukar springa på löpband, vad kör ni för lutning?

Kör +1,00 i lutning för att kompensera för vind och rullbandets positiva effekt på farten. Men ganska ofta blir det 0,00 pga lathet.. :rodnar
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Jag har testat att springa på löpband på gymmet ett par gånger nu, jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det går ju i princip att stå och meditera samtidigt som man springer. :tummenupp

Om det finns någon här som brukar springa på löpband, vad kör ni för lutning?

Kör med 1,5 i lutning. Fick det rekommenderat av en tränare på gymmet. Skulle motsvara genomsnittlig kupering utomhus. Har i alla fall funkat fint när man tar sig ut på våren och kör lite backar på löprundan. Kör löpband hela vintern då jag har problem att springa ute pga lite astmaproblem som kyla utlöser (och jag vägrar springa med någon jäkla värmeväxlare i munnen om nu någon skulle föreslå det).
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag känner att astman funkar bäst om jag springer när det regnar och är sådär lagom svalt ute men absolut sämst blir jag nog när det är torr högsommar.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Seriöst! Jag älskar min crosstrainer! Den är sjukt bra på att få upp pulsen och få mig börja svettas - mycket varje dag. I går blev det två pass, totalt 51 minuter på högt motstånd, 1,2 mil. Men så har jag varit förkyld i början i veckan med. Idag blev det 30 min på högt tempo högsta motstånd, 8,5 km på 30 minuter. Nu kör jag igång ett zumbapass. Fy faan benen lider men en fet kropp ska lida för sitt missbrukande, gör mig bara mer envis. Bloggar om äventyret förstås, men nu utanför sporthoj för jag tröttnar på att blogginlägg raderas och bråkar rent allmänt när jag bara vill skriva av mig och gå vidare... zumba.
Bloggen finns här. http://mcmillas.blogspot.se/

Nästa säsong SKA skinnstället på! :fakta
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Grymt jobbat morsan!! :tummenupp
Härligt att du biter i och fortsätter.

Vi har en kille på på jobbet som ska ner 40-50kg. Han har jobbat på det i snart ett år och det går bra för han. Men det är tufft.
Jag tipsade honom om en rätt intressant film, "Fat, sick and nearly dead." http://www.imdb.com/title/tt1227378/
Finns på Netflix och jag tror till o med att hela filmen finns på tuben om man vill se där. Men det är om en kille från Australien som behöver gå ner i vikt för att bli frisk. Klart sevärd!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top