Träningstråden

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Brukar gå upp 05.00 på morgonen och köra 2 timmars promenader på helgerna. Och träna 7-8 timmars styrketräning i veckan och åtminstone 10 mils cykling. Kör lchf för att hålla mitt sötsug och mina ätstörningar i shack. Kan oxå konstatera att de inte spelar nån roll hur mycket man tränar om man äter massa skit?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Brukar gå upp 05.00 på morgonen och köra 2 timmars promenader på helgerna. Och träna 7-8 timmars styrketräning i veckan och åtminstone 10 mils cykling. Kör lchf för att hålla mitt sötsug och mina ätstörningar i shack. Kan oxå konstatera att de inte spelar nån roll hur mycket man tränar om man äter massa skit?
Körde hårt med lchf för några år sedan och rasade I vikt utan träning alls.
Men det tog nog lika mycket muskler som fett gissar jag iom noll träning.
Jag har valt att inte fokusera så mycket på maten utan bara på promenaderna under hösten.
Det för att slippa ändra allting på samma gång.
Siktar på att förändra kosten under våren och det blir antagligen lchf igen.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Får hem ett löpband i morgon. Mest för lilla hund som vägrar gå ut när det är kallt, vägrar kläder o hans rehab sa han behöver gå nån mil per dag i ett svep. Men så blev jag sugen på att träna mer själv så blev lite dyrare än jag först tänkt :) Min rehabträning för ryggen (varannan dag sen juli) börjar sakta ge resultat, axelträningen för vaccinationsskadan (sirva) är sen nån månad igång men har bara ont hela tiden. Lite längre inomhuspromenerande blir toppen för skallen om inte annat. Trött på att ha ont överallt o hela tiden.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Får hem ett löpband i morgon. Mest för lilla hund som vägrar gå ut när det är kallt, vägrar kläder o hans rehab sa han behöver gå nån mil per dag i ett svep. Men så blev jag sugen på att träna mer själv så blev lite dyrare än jag först tänkt :) Min rehabträning för ryggen (varannan dag sen juli) börjar sakta ge resultat, axelträningen för vaccinationsskadan (sirva) är sen nån månad igång men har bara ont hela tiden. Lite längre inomhuspromenerande blir toppen för skallen om inte annat. Trött på att ha ont överallt o hela tiden.
Som sagt, en bra bok i öronen tar udden av tristessen. :tummenupp
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Körde hårt med lchf för några år sedan och rasade I vikt utan träning alls.
Men det tog nog lika mycket muskler som fett gissar jag iom noll träning.
Jag har valt att inte fokusera så mycket på maten utan bara på promenaderna under hösten.
Det för att slippa ändra allting på samma gång.
Siktar på att förändra kosten under våren och det blir antagligen lchf igen.

Jo det är fina grejer körde lchf fast med extra protein så jag kom upp i drygt 2 gram per kilo kroppsvikt och tränade ganska hårt för typ två år sen och gick ner 55 kilo plus att jag byggt en hel del muskler?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jo det är fina grejer körde lchf fast med extra protein så jag kom upp i drygt 2 gram per kilo kroppsvikt och tränade ganska hårt för typ två år sen och gick ner 55 kilo plus att jag byggt en hel del muskler?
55 kg!?!:oops:
Jag som tyckte jag gjorde det bra med mina 27kg men det var inte ens hälften av din nedgång. :lol
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Man kan fan köra highcarbdeluxe o leva på fan socker o snask under dagen bara man bränner skiten direkt.

Bra bränsle , man skall försöka få i sig lite proteioner o så under dagen dock

Dock måste man innan vila o natten få i sig massa proteiner o fett sen
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Man kan fan köra highcarbdeluxe o leva på fan socker o snask under dagen bara man bränner skiten direkt.

Bra bränsle , man skall försöka få i sig lite proteioner o så under dagen dock

Dock måste man innan vila o natten få i sig massa proteiner o fett sen
- Socker är dålig energikälla, om du menar enkla sockerarter - sackaros, eftersom det inte enbart svänger blodsockerhalt och insulin hit o dit, utan även stressar buksportkörteln duktigt i längden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
- Socker är dålig energikälla, om du menar enkla sockerarter - sackaros, eftersom det inte enbart svänger blodsockerhalt och insulin hit o dit, utan även stressar buksportkörteln duktigt i längden.
Det var någon som sa åt mig "Socker är som startgas för kroppen, visst det ger en kortvarig effekt, men det är ingenting man vill använda konstant"
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det var någon som sa åt mig "Socker är som startgas för kroppen, visst det ger en kortvarig effekt, men det är ingenting man vill använda konstant"
- Visst, om du ska ha en kort outburst of energy så kan du snaska 3-4 druvsockertabletter.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Funkar iaf för mig o ligga o dricka sockervatten/kaffemjölksocker under en hel dag/nat

Äter dock vettig startmåltid o slutmåltid

Just nu lever jag bara på ägg,paprika,mjukost som start/slutkäk.
Tjöpte 120ägg för en krona styck , skall köra så 2 veckor så man ha la blodpropp snart :hihi
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top