Träningstråden

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Någorlunda tränade tjejer är ofta mkt bättre på plankan och tex stolen/jägarvila jämfört med någorlunda tränade killar av nån anledning...
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Dagens träning :tummenupp


Tekniken hackar emellanåt och jag glömmer av att fånga upp med djup frontböj :gnissla
Kanske ska ta o lägga på lite mer vikt?

För övrigt börjar vi snacka ok vikter, 52,5 kg i knäböj och 28 kg i militärpress.

Längtar redan till nästa pass!
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Dagens träning :tummenupp


Tekniken hackar emellanåt och jag glömmer av att fånga upp med djup frontböj :gnissla
Kanske ska ta o lägga på lite mer vikt?

För övrigt börjar vi snacka ok vikter, 52,5 kg i knäböj och 28 kg i militärpress.

Längtar redan till nästa pass!

"Riktiga tjejer ansar musen med motorsåg" ?

För övrigt: :klappar
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Någorlunda tränade tjejer är ofta mkt bättre på plankan och tex stolen/jägarvila jämfört med någorlunda tränade killar av nån anledning...

Tjejer brukar vara uthålligare än killar, fler reps på 80% av max tex. Samma vid löpning, ju längre lopp dessto mindre skillnader i tider.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Det var så jag tänkte. Har dock ingen kärlek till lättöl så det får bli leversplittare:)

Kanske inte som återhämtningsdryck då om det ska vara en leversplittare. Men alla gör ju hur de själva vill. Alla sätt utom de dåliga är bra. (Jag tränar ju dagen efter en fylla. Sjukt bra tryck på gymmet efter alla ölen kvällen innan :näsblod)
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Dagens träning :tummenupp


Tekniken hackar emellanåt och jag glömmer av att fånga upp med djup frontböj :gnissla
Kanske ska ta o lägga på lite mer vikt?

För övrigt börjar vi snacka ok vikter, 52,5 kg i knäböj och 28 kg i militärpress.

Längtar redan till nästa pass!

Du behöver ju ingen hjälp, så vitt jag kan se så ser det iaf skitbra ut :tummenupp
Edit: Enda jag möjligtvis skulle kunna anmärka på är greppet, att du borde ha tummen under fingrarna.
 
Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Du behöver ju ingen hjälp, så vitt jag kan se så ser det iaf skitbra ut :tummenupp
Edit: Enda jag möjligtvis skulle kunna anmärka på är greppet, att du borde ha tummen under fingrarna.

Tack! Då är det bara att nöta på vidare.

Apropå greppet använder jag magnesium för jag kan inte greppa över mina tummar, för små händer :3freak
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Tack! Då är det bara att nöta på vidare.

Apropå greppet använder jag magnesium för jag kan inte greppa över mina tummar, för små händer :3freak

Ser ut som du kör med herrstång, damstången är lite smalare, så det kanske går lättare? Jäkligt obekvämt att greppa över tummarna första dagarna, men sen kommer du inte vilja göra på annat sätt, speciellt när du lyfter marklyft ;)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Ser ut som du kör med herrstång, damstången är lite smalare, så det kanske går lättare? Jäkligt obekvämt att greppa över tummarna första dagarna, men sen kommer du inte vilja göra på annat sätt, speciellt när du lyfter marklyft ;)

Jag kör mixat grepp i marklyften, magnesium är min bästa vän på gymmet. Damstången väger väl 15 kg, den är iaf smalare. Jag har alltid kört med herrstång av någon anledning :D Jaja, jag får väl prova damstången då :) Varför är det bättre med grepp över tummarna?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dragremmar är bra omman inte orkar hålla alla set. Men handkraft är prio ett.

Så tar man hjälpmedel på dom sista om nävarna ger upp.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag kör mixat grepp i marklyften, magnesium är min bästa vän på gymmet. Damstången väger väl 15 kg, den är iaf smalare. Jag har alltid kört med herrstång av någon anledning :D Jaja, jag får väl prova damstången då :) Varför är det bättre med grepp över tummarna?

De flesta kör grepp över tummarna för att förhindra att stången rullar ur händerna. Så magnesium på det. Och senare tejpar man tummarna - det säger iaf proffsen, men dit har jag själv inte nått.

När jag marklyfter så kör jag vanligt så kallat "pronerat" grepp tills stången glider ur händerna och då byter jag till mixat. Skulle rekommendera dig att också köra pronerat och vänta så länge som möjligt med mixat grepp eller remmar, för att träna upp underarmarna ytterligare. Normalt byter jag till mixat grepp vid 120, men idag funkade det att lyfta 140 med pronerat, så nog ger det resultat att köra det så långt som möjligt.

(Som vanligt skriver jag bara mina egna åsikter och inget av det ska ses som någon sorts fakta, utan mer hur jag gillart)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top