Träningstråden

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
ligger lågt med träningen nu,,,ska feta till mig lite :) nästa vecka ska jag påt igen :)
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
vad tusan inte kan man bara lägga ner träningen... då kommer man juh aldrig i form.. :whip
 

MikkE

Guest
har lirat handboll i 9 år, lite fotboll, och då alltid varit en aktiv kille.. klättrat mkt i träd å sånt i mindre ålder.
Men nu för tiden så kommer jag aldrig up i vikt oavsett hur mkt jag äter, tränar gör jag inte nu förvisso, men så har det alltid varit. Jag är smal och lätt, men stark.. konstigt
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Hurtig skrev:
jag vill också veta, så man kan träna mer effektivt...

Om du ska bränna fett så är det låg intensitet länge som gäller och med så många muskelgrupper som möjligt. Översatt till vanlig svenska så är det promenader och liknande aktiviteter.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
dags för träningstråden igen :D

nu är ju hösten här igen efter en underbar sommar :(
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Nu har jag läst igenom alla inlägg, var ju en del.. :)
med många oliak tips o tricks..

Jobbar för tillfället inom e2 (en gymkedja i sthlms området) och fått lite tips från arbetskollegerna.
Har man haft et tlångt uppehåll från träning en så börja lätt att träna 2-3 ggr i veckan på gym om det känns för det eller kondition om ni känner för det. Släng vågen o ta fram måttbandet istället.. vill ni enbart bränna fett, prova på Spinning!!! inte fysiskt jobbigt för musklerna men man svettas floder och får fart på förbränningen.

BB: tjjejerna i din skola e ju helt ute o cyklar.. svälter man kroppen och inte äter ordentligt utan sporadiskt lite då och då går man upp i vikt eftersom kroppen inte har något att bränna och när man sen äter någon gång då och då tar kroppen åt sig ALLT, sållar inte bort tex onödigt fett som den redan har.. dumt.
för att hålla blodsocker nivån jämn ska man äta 6 mål om dagen!
6 små mål om dagen så att man aldrig går och e hungrig.
Äppelcidervinäger kapslar funkar för några.. har en kund på jobbet som gått ner 15 kilo p ådet viset men då har hon fortfarande en övervikt på ca 10 kg.. Om man äter äppelcidervinäger kapslar med krom i så tappar man sötsuget men går inte ned i vikt..

Proteindrinkar.. många sådana som man dricker som tex Bulk, gainersfuel osv samlar vätska till musklerna vilket ibland gör så att man ser större ut men lite pluffsigare om ni förstår vad jag menar.. dricker själv proteindrink (twinfast) som mellanmåls drinkar för att dom är så jäkla goda.. :D


Sökes: PT som vill börja träna på e2 bålsta (vill komma igång med gymmandet ordentligt!!)
Finnes: träningsvillig tjej med höga mål .. =) Skicka PM.. :)
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Det gäller att ta det mycket försiktigt med träningen! Annars blir man sådan här ganska snart! :skrämd
attachment.php
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Annchua: hade gärna ställt upp! Iaf om du syftar på styrketräning...fast Bålsta...det är lite långt... tyvärr. Måste komma igng nu efter 10 månaders uppehåll.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Efter en skön sommar med mycket hojåka, trasig motor och vurpa är det dags att ta igen de 5 kilo som försvunnit under sommaren!
Så åter igen är det 5 pass i veckan på gymmet med gainer före och proteindrink efter.
Räknar vara tillbaka i form innan oktober månads utgång :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Sweedo skrev:
Efter en skön sommar med mycket hojåka, trasig motor och vurpa är det dags att ta igen de 5 kilo som försvunnit under sommaren!
Så åter igen är det 5 pass i veckan på gymmet med gainer före och proteindrink efter.
Räknar vara tillbaka i form innan oktober månads utgång :tummenupp


DET VERKAR HÅRT!! hur många M-grupper per pass kör du??

jag ligger på mina 84-85 fast jag inte tränat på 3 mån:)
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Varför tränar jag...!?

Jo... för att det ger energi och ett välbefinnande som är svårt att klara sig utan. :tummenupp

Är en rastlös själ som har svårt att ligga i soffan o lata mig. :rolleyes: på både gott o ont förstås. Blir jag sjuk o inte kan träna.. då blir jag jävligt kinkig o irriterad... och räknar dagarna tills jag kan dra på mig baddräkten igen.. ;)

Simmar 4000-6000 m i veckan.... och löptränar ca:1,5 mil. Typisk tråkig träning tycker många.... :p men jag tycker det är skitskönt.

Då får man va lite för sig själv o bara låta tankarna sväva omkring.
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Acrid: jo herrljunga ligger ju en bit bort.
känner att om jag ska komma igång med gymmandet måste jag ha ngn som verkligen ser till att jag tränar när jag är där.. annars finns det så mycket annat att göra /se på.. av ngn konstig anledning träffar jag alltid ngn jag känner å står å pratar istället.. :(

Har precis börjat med Pilates träning hemma!!! Den enda träningen jag provat (å då har jag årovat mååååånga konstiga pass) som verkligen dödar magmusklerna!!!

ska fota övningarna o lägga in dom i ett smidigt dokument ikväll så dom som e intresserade av pilates träning (20 min 3x i veckan hemma, inga hantlar eller så utan bara din egen kropp) kan skrika till så kan jag maila över dom..

så underbart att komma igång igen efter sommaren.. :p
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Annchua skrev:
Acrid: jo herrljunga ligger ju en bit bort.
känner att om jag ska komma igång med gymmandet måste jag ha ngn som verkligen ser till att jag tränar när jag är där.. annars finns det så mycket annat att göra /se på.. av ngn konstig anledning träffar jag alltid ngn jag känner å står å pratar istället.. :(

Har precis börjat med Pilates träning hemma!!! Den enda träningen jag provat (å då har jag årovat mååååånga konstiga pass) som verkligen dödar magmusklerna!!!

ska fota övningarna o lägga in dom i ett smidigt dokument ikväll så dom som e intresserade av pilates träning (20 min 3x i veckan hemma, inga hantlar eller så utan bara din egen kropp) kan skrika till så kan jag maila över dom..

så underbart att komma igång igen efter sommaren.. :p

Pilates träning?? Vad är det?
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
MrGooFy skrev:
Pilates träning?? Vad är det?

ja, hur förklarar man vad det är för träning.. :)

tänk dig gammal hederliga gympa övningar som man kunde se bridget fonda göra.. typ sådana övnignar lite mer studerade. "uppfanns" av en kille faktiskt :)
Joseph Pilates, alla övningar utgår ifrån "kraftcentret" magmusklerna så i ca 30-40 övnignar (beroende på hur långt program man kör) så utgår ALLA från magen.. jobbigt kan jag lova, men en jäkligt lätt o rolig träningsform. Kan även tränas av dom som har svaga knän..

Ska bli intressant att se hur snabbt man märker resultat, efter 3 veckor ska man tydligen kunna se o känna resultat om du tränar 3 ggr/vecka, tränar du fler så märker du ju resultat snabbare, bara man ser till att man låter musklerna vila upp sig då o då.

Har sett att TV-shop tydligen har börjat sälja videoband med pilates träning på nu.. gå o låna en bok på bibblan istället, billigare.. :D

/Annchua
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Annchua skrev:
ja, hur förklarar man vad det är för träning.. :)

tänk dig gammal hederliga gympa övningar som man kunde se bridget fonda göra.. typ sådana övnignar lite mer studerade. "uppfanns" av en kille faktiskt :)
Joseph Pilates, alla övningar utgår ifrån "kraftcentret" magmusklerna så i ca 30-40 övnignar (beroende på hur långt program man kör) så utgår ALLA från magen.. jobbigt kan jag lova, men en jäkligt lätt o rolig träningsform. Kan även tränas av dom som har svaga knän..

Ska bli intressant att se hur snabbt man märker resultat, efter 3 veckor ska man tydligen kunna se o känna resultat om du tränar 3 ggr/vecka, tränar du fler så märker du ju resultat snabbare, bara man ser till att man låter musklerna vila upp sig då o då.

Har sett att TV-shop tydligen har börjat sälja videoband med pilates träning på nu.. gå o låna en bok på bibblan istället, billigare.. :D

/Annchua

Ok men annars så kan jag anmäla mig till mailinglistan så du kan skicka över dokumentet du skulle sätta ihop.
 

Mr Eastman

retard? ja tack!
Gick med
28 May 2003
Ort
Örebro
Hoj
Vill ha en SuperRetard!
har nu läst igenom hela tråden (nästan)

har nu sedan 3 veckor börjat med löpträning
mån 2,5 km ons 5 km fre 2,5 km o vila på helgen,
mån o fre full fart o ons så snabbt jag orkar =)
vill utöka detta med lite mer träning inriktat på maga armar bröst.
Nån som har några bra tips? Dock inte gå på gym då jag tyvärr
inte har råd med det!

Skicka gärna dom där pilatesövningarna till mig med
mr_eastman@hotmail.com

Mvh Niklas
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
MrGooFy skrev:
Ok men annars så kan jag anmäla mig till mailinglistan så du kan skicka över dokumentet du skulle sätta ihop.

Självklart, PM:a mig din e-mailadress så fixar jag det, vet ej när detta kommer vara klart men förhoppningsvis ikväll redan.. :)


/Annchua
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top