TL-tråden - v2 !

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Till att börja med har jag kvar mitt underbara elfel som äter mina tändstift.
Men här kommer det skumma. När det blir runt 0an så blir min TLR bäng. Den misständer och smäller som fan! Nu pratar vi flames och allt. Efter att ha gått bra hela sommaren (förutom tändstift byte vid två tillfällen). Någon som har en idé?


Käkar tändstift?
Du köper alltså inte Iridium-stift :va
Det är ett av dom bättre tipsen för att slippa dom problemen :D
Smällarna brukar ju vara otätt i avgaspackningarna :tummenupp
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Käkar tändstift?
Du köper alltså inte Iridium-stift :va
Det är ett av dom bättre tipsen för att slippa dom problemen :D
Smällarna brukar ju vara otätt i avgaspackningarna :tummenupp

Kör med Iridium faktiskt. Och dom har funkat sedan inköp.
Men avgaspackningarna vet jag inte. Den blir så här när det är kallt? Borde det inte täta då när den blir varm direkt?
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Kör med Iridium faktiskt. Och dom har funkat sedan inköp.
Men avgaspackningarna vet jag inte. Den blir så här när det är kallt? Borde det inte täta då när den blir varm direkt?

Tror inte att de tätar när de blir varma. Är de dåliga så är det bara att byta mot nya så blir det tätt.
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
bråkig...

Så nu har jag funderat lite.
I sommras så var pärlan lite trälig att starta men gick bra när hon va igång.
Nu när det är kallt så har den slutat starta och när den startade för ett tag sedan så smällde den och inte riktigt gick som den skulle typ bara en cylinder liknande och svarade inte på gasen. Den står i garage ca 0-5 plus grader. Har tidigare misstänkt att det är något skumt med elen till tändning då det är olika kablar till tändstiften. Letar lite efter nya kablar och ska byta tändstift för att se vad det gör för skillnad. Som det är just nu så tänder den bara sporadiskt och absolut inte så den går igång.

Tacksam om någon orkar ta sig tid för att hjälpa mig. ;)
 

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
TL-1000S

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så nu har jag funderat lite.
I sommras så var pärlan lite trälig att starta men gick bra när hon va igång.
Nu när det är kallt så har den slutat starta och när den startade för ett tag sedan så smällde den och inte riktigt gick som den skulle typ bara en cylinder liknande och svarade inte på gasen. Den står i garage ca 0-5 plus grader. Har tidigare misstänkt att det är något skumt med elen till tändning då det är olika kablar till tändstiften. Letar lite efter nya kablar och ska byta tändstift för att se vad det gör för skillnad. Som det är just nu så tänder den bara sporadiskt och absolut inte så den går igång.

Tacksam om någon orkar ta sig tid för att hjälpa mig. ;)
Börja med stiften du o berätta hur det gick.
 

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Jag har en PC II till salu, finns intresse? Har även 2 fina ljuddämpare (orginal). Har även 2 kompletta kit med gaffelbenstätningar (packboxar & avstrykare) samt gaffelolja. Inköpta på ava MC och alla förpackningar är obrutna.

Allt detta till en TLR -98, om det passar även en TLS får ni fråga någon annan om, för det vet inte jag.



:hördu KÅMM Å TJÖP :hördu

PC: 1300kr
Dämpare: 1000kr
Olja + packningar: 600kr
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej!

Är ute efter en styrdämpare till min Tl, och eftersom man är student så är budgeten inte den största.

Så jag har rotat fram den här:
http://global.ebay.com/Suzuki_TL1000s_steering_damper_tl_1000_tl1000_tls/270499417591/item


Behöver man något extra för att montera den här på min hoj? (-98:a)
Ser att vissa modeller sitter fast med nått extra fäste.. :va

Nåt annat speciellt att tänka på?

Mvh
Ska du bara ha något billigt så kan du få köpa min orginal för 200:-.
Den har lite luft i sig, men är tät, så om du bara luftar, och gärna fyller på med w2,5-olja så får du en sjysst dämpare.
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Jag har en PC II till salu, finns intresse? Har även 2 fina ljuddämpare (orginal). Har även 2 kompletta kit med gaffelbenstätningar (packboxar & avstrykare) samt gaffelolja. Inköpta på ava MC och alla förpackningar är obrutna.



:hördu KÅMM Å TJÖP :hördu
Och sakerna passar till en VOLVO eller ? :va :D :krama
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Tja boys! Ny här, köpte mig en TLR förra sommaren. Riktigt nöjd med inköpet! Tänkte höra efter lite tips för uppdatreingar till nästa säsong.. "Snabbgashandtag" bra pris och var? Mappa o orginalboxen eller pc? God jul på er btw!
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Och sakerna passar till en VOLVO eller ? :va :D :krama

Eller så kan det vara så att det passar en TLR :tummenupp Men det var kanske svårgissat eftersom det vore en överaskning att vi skriver mest om Tillers i denna tråd....:rolleyes:

Tja boys! Ny här, köpte mig en TLR förra sommaren. Riktigt nöjd med inköpet! Tänkte höra efter lite tips för uppdatreingar till nästa säsong.. "Snabbgashandtag" bra pris och var? Mappa o orginalboxen eller pc? God jul på er btw!

PC II köper du av mig! 1300.
 
Last edited:

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Hej o trevlig fortsättning.La upp en bild i garaget på lite grejor till tl1000r.Förutom de två handtagsseten och kedjeskyddet har jag ett kåpglas i skapligt skick också.Det med svart nederdel!! Pm:a eller maila...säljes eller bytes mot nåt kul!
Hörs

Tomas:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top