TL-tråden - v2 !

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Jag har ju tappat tråden och kört diverse konstiga hojar men nu är det dags att ge min gamla älskling TL-en lita kärlek i vinter... Kan ni kära bröder ge mig tips på var jag får tag på ny bakstötdämpare, tänkte pensionera den gamla rotationsdämparen och modernisera... Nya bromsskivor skulle också behövas eftersom jag förra året skulle på brandutryckning och gjorde den klassiska skivbromslåsmissen. Kanske dags med styrlager och swinglager också..
Har ni nåt i garaget eller tips på bra siter med tl.delar så skriv här.

mvh Henrik
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fan Henke, om du sagt det i somras, jag sålde ju min bitubo o framdämpare med öhlins fjädrar i, scotts styrdämp...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag har ju tappat tråden och kört diverse konstiga hojar men nu är det dags att ge min gamla älskling TL-en lita kärlek i vinter... Kan ni kära bröder ge mig tips på var jag får tag på ny bakstötdämpare, tänkte pensionera den gamla rotationsdämparen och modernisera... Nya bromsskivor skulle också behövas eftersom jag förra året skulle på brandutryckning och gjorde den klassiska skivbromslåsmissen. Kanske dags med styrlager och swinglager också..
Har ni nåt i garaget eller tips på bra siter med tl.delar så skriv här.

mvh Henrik

Här är det du söker!

Dämpare:
http://www.tlzone.net/forums/group-buys/113822-bitubo-group-buy-shocks-steering-dampers.html

Skivor:
http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/117222-revolution-rotors-pads-holiday-price.html

("Speedking" kan fixa det mesta till våra knarrar och har de bästa priserna, bättre säljare att ha att göra med har jag nog aldrig stött på heller. Rekommenderas varmt. Skicka honom ett PM.)

Dessa båda är väldigt respekterade säljare på TLZ.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Funderar på att dreva om min tlr eftersom det är så sällan man man utnyttjar toppfarten ändå. Så nu undrar jag vilken är den vettigaste kombinationen utan att den blir för hetsig upp på bkhjulet?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tror att 17/42 är en bra start. Det ger ca 7,5% nerdrevning.

Tipset är att skaffa en speedo healer eller yellowbox för att justera hastighetsmätarn efteråt.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Funderar på att dreva om min tlr eftersom det är så sällan man man utnyttjar toppfarten ändå. Så nu undrar jag vilken är den vettigaste kombinationen utan att den blir för hetsig upp på bkhjulet?

Jag kör 16/40, kanske är det aaaningen för lågt växlat så 17/42 låter riktigt bra. Ska nog prova det nästa gång.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag kör 17/40 btw, men TLS är drevad 17/38 orginal, så det ger mig 5%. Det gjorde rätt bra skillnad, men ska gå upp (ner?) till 17/41 nästa gång.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Plocka bort TRE'n i så fall, för annars får du elva miljoner hästkrafter på bakhjulet.

men jag har ju en dubbelTRE med autoreversibel decompressionsinsugstrattkantareller och trippla weber 36:eek:r :yoparty

tror nog det är bättre att ta bort kvantumekvationsregulatorn från kvastskaftsmodulationsgeneratorn istället :yoparty

O så använder man dalahästar, den minsta modellen.

med groteskt stora köttstockar :D
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
men jag har ju en dubbelTRE med autoreversibel decompressionsinsugstrattkantareller och trippla weber 36:eek:r :yoparty

tror nog det är bättre att ta bort kvantumekvationsregulatorn från kvastskaftsmodulationsgeneratorn istället :yoparty



med groteskt stora köttstockar :D

Menar du grillad Kebabstock eller ?

Näääee inte ta bort TRE´n den är ju bra har jag läst.

Förrästen,stängde TRE av när man la i tvåan så man inte fick för mycket hästar på bakan o slog runt.Eller hur var det nu igen ?

:yoparty
 
Last edited:

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Skumt...

Till att börja med har jag kvar mitt underbara elfel som äter mina tändstift.
Men här kommer det skumma. När det blir runt 0an så blir min TLR bäng. Den misständer och smäller som fan! Nu pratar vi flames och allt. Efter att ha gått bra hela sommaren (förutom tändstift byte vid två tillfällen). Någon som har en idé?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top