TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hmm :va, tror du har läst lite fel någonstans, själv har jag aldrig skrivit att jag har någon dålig styrdämpare eller fladder, där emot undrade jag om man kunde byta olja och lufta den.

Nja, det var inlägg #7274 som jag igentligen svarade på. Blev väll lite för många kedjesvar och till sist klickade quote på en av dem... :tungan

Men, visst kan man byta olja i den, men den blir inte speciellt bra för det, som jag sa, bara mindre värdelös. imho. (men har man tight budget är det bättre än orginal)


:hej
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Nja, det var inlägg #7274 som jag igentligen svarade på. Blev väll lite för många kedjesvar och till sist klickade quote på en av dem... :tungan

Men, visst kan man byta olja i den, men den blir inte speciellt bra för det, som jag sa, bara mindre värdelös. imho. (men har man tight budget är det bättre än orginal)


:hej

Förmodligen är jag en jävligt styv förare, för jag har aldrig haft några styrdämpare på mina tidigare hojar, och aldrig haft problem med nått fladder :rolleyes:.
Eller så kan det vara att jag kör som en fjolla, förmodligen sistnämda :D.
Så för min del är det rätt svårt att gämföra olika mod, tycker att min går jävligt stabilt, även fast den är lite moddad i gaffelvinkeln, visst har det rysst lite, men vaf, har man kört utan förut, så är det här rena barnleken :tungan .

/ A.B
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Jävlar vad död denna tråden blev då :p har ni inget roligt att skriva? är ju lika besviken varje gång när ingen har skrivit något
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Blev ingen tanktömning, fick brådis att få in pärlan när det började komma vitt.. Men nu är vinterförvaringen kirrad:tummenupp
 

Bifogat

  • såja.jpg
    såja.jpg
    77.8 KB · Visningar: 80

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jäklar sjysst vardagsrumsmöbel!

Vette f*n om jag skulle lyckas med nåt sånt utan en fet omgång med :whip :)


Anna friade till mig igår. :krama
Inte fan är det skottår nu igår inte?!?!

Du nekade väl o slängde ut henne på arslet så hon kunde springa på ica o köpa lättöl åt dig?
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Push-rod sealing

Hej

Har en läckande tätning som sitter bredvid framdrevet under en plåtbricka, tydligen standard fel. Nån som vet part.no på denna?
TL1000r är det som gäller

Mvh
Martin
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
09285-06015
SEAL,OIL 6X34X5

09283-06007
SEAL,6X34X5.5

Finns 2 o välja på.
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
09285-06015
SEAL,OIL 6X34X5

09283-06007
SEAL,6X34X5.5

Finns 2 o välja på.

Ok tack. Mätte upp den gamla till 5mm från insidan så antar att det ska vara den.
Kan nån förresten tala om hur man tar loss styrändpluggarna?:D eller vad det nu kallas. Måste handtaget bort eller?


Martin
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå TL-vänner!
Jag undrar om någon vet färgkoden till den svarta original-lacken som -99ans TLR var lackad med? Det är ju en metellic-svart, fanns väl även till Gixxer 1000-01. Behöver också veta färgkoden till det silvriga på ram och sving. Annars kanske nån vet vem som vet. Tacksam för svar!
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Hallå TL-vänner!
Jag undrar om någon vet färgkoden till den svarta original-lacken som -99ans TLR var lackad med? Det är ju en metellic-svart, fanns väl även till Gixxer 1000-01. Behöver också veta färgkoden till det silvriga på ram och sving. Annars kanske nån vet vem som vet. Tacksam för svar!

Koden på det svarta färgen är en Suzuki hemlighet och det är inte många som vet den. jag har inte lyckats hitta den.

Vad i hela friden är det som får dig att tro att svingen och ramen är lackad ?
:va

:yoparty
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Hallå TL-vänner!
Jag undrar om någon vet färgkoden till den svarta original-lacken som -99ans TLR var lackad med? Det är ju en metellic-svart, fanns väl även till Gixxer 1000-01. Behöver också veta färgkoden till det silvriga på ram och sving. Annars kanske nån vet vem som vet. Tacksam för svar!

Tag med cuttsen eller något annat lämpligt till en färgaffär, dom har specktra för att kolla upp, så blandar dom rätt nyans, har själv gjort så tidigare, funkar aldelles utmärkt :tummenupp
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Koden på det svarta färgen är en Suzuki hemlighet och det är inte många som vet den. jag har inte lyckats hitta den.

Vad i hela friden är det som får dig att tro att svingen och ramen är lackad ?
:va

:yoparty

Tack för svar! Har hittat på lite sidor att färgen heter troligtvis pearl novelty black, kod 33J. Men ska ta med grejerna till lackeraren, han vet nog.
Ang svingen så känner man ju sig lite dum :tungan! Saken är den att bakdelen på min TL kommer från en -01 Gixxer och den är gråsilver till färgen. Tänkte lacka den i sammafärg som övrig aluminium.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top