TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ja det går, båda o byta o lufta.
Men jag vet inte om jag skule rekommendera det.

Jag skulle rekommendera det iaf... gjorde det på min och bytte till tunnare olja (5w), den blev betydligt bättre i låga hastigheter. Har sedan bytt till en ExtremeTech dämpare, men om du ska ha kvar originalet på så lufta och byt olja.

Går det att byta olja i styrdämparen :va, och var luftar du den :confused:,
ska nu inte påstå att det inte går, har inte kollat så noga på min, men dock tvivlar jag på det, innan jag tittat närmare på det.
En ny Öhlinare får jag betala 3449kr till min cyckel på Moto Speed.

/ A.B

Handla i UK istället nu när pundet är billigt. Finns massor med andra märken än Öhlins som är minst lika bra. Maxton, Hyperpro, Bitubo, WP m fl...
 
Last edited:

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
TL1000R skönhetsoperation

Tjo!

Ska slänga på lite smink på min döda gris. :)
En av sakerna blir en hugger till bakhjulet. Då jag ska köpa ny undertail och det blir ju lixom bara snyggare än att ha den lilla "plastbluppen" som bara skulle täcka stötdämparen i allafall.
Någon som har lite tips var man kan hitta en snygg hugger?
Har carbon fram, men det är ju dock inte ett krav. ;)
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Tjo!

Ska slänga på lite smink på min döda gris. :)
En av sakerna blir en hugger till bakhjulet. Då jag ska köpa ny undertail och det blir ju lixom bara snyggare än att ha den lilla "plastbluppen" som bara skulle täcka stötdämparen i allafall.
Någon som har lite tips var man kan hitta en snygg hugger?
Har carbon fram, men det är ju dock inte ett krav. ;)

S-racing.se

Hade även jag tänkt skaffa en. men vet inte om jag skall ha en svart eller vit.

kan ni inte slänga upp bilder på lite TLR som har hugger? :tuttar
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag skulle rekommendera det iaf... gjorde det på min och bytte till tunnare olja (5w), den blev betydligt bättre i låga hastigheter. Har sedan bytt till en ExtremeTech dämpare, men om du ska ha kvar originalet på så lufta och byt olja.

Menade mer att det är bättre o lägga pengarna på en ny annan.
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
S-racing.se

Hade även jag tänkt skaffa en. men vet inte om jag skall ha en svart eller vit.

kan ni inte slänga upp bilder på lite TLR som har hugger? :tuttar

Här kommer en bilder på min Hugger:yoparty
 

Bifogat

  • IMG_8181.JPG
    IMG_8181.JPG
    231 KB · Visningar: 71
  • IMG_8185.JPG
    IMG_8185.JPG
    213.1 KB · Visningar: 87
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Menade mer att det är bättre o lägga pengarna på en ny annan.

Men om det nu går att byta olja och även lufta den, torde väll det vara en aldeless utmärkt ide att göra, istället för att köpa en ny, eller ?.
Sparar i alla fall många kronor, samt org dämpare är inte dålig om den är i bra kondition ( mitt eget tycke), finns säkert dom som kör mycket aktivt och bana som vill ha bättre doningar :yoparty.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Men om det nu går att byta olja och även lufta den, torde väll det vara en aldeless utmärkt ide att göra, istället för att köpa en ny, eller ?.
Sparar i alla fall många kronor, samt org dämpare är inte dålig om den är i bra kondition ( mitt eget tycke), finns säkert dom som kör mycket aktivt och bana som vill ha bättre doningar :yoparty.

Största problemet med originalet som jag ser det är att den är så förb#%@ trög. Gör att cykeln känns 15kg tyngre helt i onödan. Byte till tunnare olja gör susen och kostar inte många ören. Sen ser den ju allt annat än kul ut iofs...

Men en eftermarknads är ju det bästa självklart om man har en liten peng över. Möjlighet att justera dämpningen precis som man vill ha den och betydligt behagligare för ögonen också. :tummenupp
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Största problemet med originalet som jag ser det är att den är så förb#%@ trög. Gör att cykeln känns 15kg tyngre helt i onödan. Byte till tunnare olja gör susen och kostar inte många ören. Sen ser den ju allt annat än kul ut iofs...

Men en eftermarknads är ju det bästa självklart om man har en liten peng över. Möjlighet att justera dämpningen precis som man vill ha den och betydligt behagligare för ögonen också. :tummenupp

Men bättre att lägga pengarna på bak och fram dämpning än styret ?
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Ska förvara min TLS i kallgarage, borde man tillsätta glykol i kylarvätskan eller klarar vanlig kylarvätska runt -20 grader? Tror iofs inte att det blir så kallt i garaget...

Några tips?
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Ska förvara min TLS i kallgarage, borde man tillsätta glykol i kylarvätskan eller klarar vanlig kylarvätska runt -20 grader? Tror iofs inte att det blir så kallt i garaget...

Några tips?

Om de kommer bli minusgrader i de garaget så bör du kolla över så att din kylvätska i hojmotorn, standard på bilar brukar ligga runt -35 o frostskydd.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ska förvara min TLS i kallgarage, borde man tillsätta glykol i kylarvätskan eller klarar vanlig kylarvätska runt -20 grader? Tror iofs inte att det blir så kallt i garaget...

Några tips?

tillsätta det bör du ha i hela tiden :confused: eller kör du med destillerat vatten och isåfall varför ?
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
tillsätta det bör du ha i hela tiden :confused: eller kör du med destillerat vatten och isåfall varför ?

Frågan är hurvida jag bör tillsätta glykol i kylarvätskan, och med kylarvätskan menar jag alltså färdigblandad kylarvätska, köpt på mack, inte destillerat vatten...

Edit: Har nu läst på kylarvätskeflaskan (hade lite kvar) och där stod -37, case closed
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Frågan är hurvida jag bör tillsätta glykol i kylarvätskan, och med kylarvätskan menar jag alltså färdigblandad kylarvätska, köpt på mack, inte destillerat vatten...

Edit: Har nu läst på kylarvätskeflaskan (hade lite kvar) och där stod -37, case closed

ah I see läste nog lite mellan raderna :tummenupp
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
årets sista sväng är fixad, ville gärna spinna på böta asfalten vid +4 ;)

dags för vinterförvaring, oljan är bytt, hojen kommer stå på depåstöd, kommer ha hojen i huset.

Finns det nåt smidigt sätt att tömma tanken?

annat att göra?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
årets sista sväng är fixad, ville gärna spinna på böta asfalten vid +4 ;)

dags för vinterförvaring, oljan är bytt, hojen kommer stå på depåstöd, kommer ha hojen i huset.

Finns det nåt smidigt sätt att tömma tanken?

annat att göra?

töm inte tanken utan fyll den helt full istället finns octanebooster till våren om du vill men jag har aldrig behövt det
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top