Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Efter att ha provat mig igenom flertalet GPS-navigeringsprogram till Android så är det CoPilot Live v8 som ställer sig som vinnare.. Mycket bra, lättnavigerat och mycket funktioner.
Betalprogram dock.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Efter att ha provat mig igenom flertalet GPS-navigeringsprogram till Android så är det CoPilot Live v8 som ställer sig som vinnare.. Mycket bra, lättnavigerat och mycket funktioner.
Betalprogram dock.

Har du provat Navigon (också betal) så att du kan jämföra?

Det lutar åt någon av dom.

Nu när FroYo äntligen är här så man kan installera appar på SD kortet så kanske jag köper ettt GPS program.

Är det någon här som har uppgraderats till FroYo än?
Jag har inte fått uppdateringen, men läser man på nätet så har den rullat ut till en del...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Någon kan ju berätta vilken söp som timar 0-100 tider enkelt o bra.
Race cronics (reservation för felstavning) bara att starta programet å lägga mobilen i fickan, mäter 0-100 0-160 och massa annat varje gång du gasar iväg å loggar allt, har laptimer funtion med mellantider också, fungerar klockrent!
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Har du provat Navigon (också betal) så att du kan jämföra?

Det lutar åt någon av dom.

Nu när FroYo äntligen är här så man kan installera appar på SD kortet så kanske jag köper ettt GPS program.

Är det någon här som har uppgraderats till FroYo än?
Jag har inte fått uppdateringen, men läser man på nätet så har den rullat ut till en del...
Navigon tyckte jag hade tråkigt gränssnitt, estetiskt sett, och var väl inte riktigt lika smidigt vad jag kommer ihåg. Annars inte något större att anmärka på för min del, utan föll i stort sett på de punkterna.

Den här bloggen har gjort två intressanta test av både CoPilot och Navigon till Android;
http://www.techbloggen.se/blog/2010/03/15/test-navigon-till-android/
http://www.techbloggen.se/blog/2010/03/24/test-copilot-till-android/

Race cronics (reservation för felstavning) bara att starta programet å lägga mobilen i fickan, mäter 0-100 0-160 och massa annat varje gång du gasar iväg å loggar allt, har laptimer funtion med mellantider också, fungerar klockrent!

RaceChrono antar jag att du menar, den har väl ändå inte kommit ut till Android än?
Den enda jag vet som mäter dylikt för Android är aDyno, betalprogram men ett bra sådant.

EDIT: Motsvarande verkar vara Trackmaster och Dynomaster, håller det dock osagt om dessa mäter 0-100 etc., ser bara info om 1/4-mile..
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jaha, nu kör man FroYo 2.2 och ska kunna installera appar på minneskortet, så nu börjar det bli dags att bestämma sig för navigator och andra platskrävande appar, men är det någon som vet om apparna har stöd för att installeras på minneskortet än?
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jaha, nu kör man FroYo 2.2 och ska kunna installera appar på minneskortet, så nu börjar det bli dags att bestämma sig för navigator och andra platskrävande appar, men är det någon som vet om apparna har stöd för att installeras på minneskortet än?
Vissa appar har, vissa inte.. men fler och fler kommer ut med uppdateringar som ordnar det stödet.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Själv är man en av dom som sitter och väntar på en Desire...
J*vla HTC som inte kan leverera och inte har kunnat på snart en månad... :gråta

Jag vill ju haaaaaa nuuuuuuuuuuuuu... :6surkart
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är det ingen som kör Google Navigation istället för alla konstiga navigationsprogram? Maps Brut och Nav launcher?

Funkar hur bra som helst, navigerar grymt.

nav_launcher_google_navigation_android_1.gif


/ Jens
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det ingen som kör Google Navigation istället för alla konstiga navigationsprogram? Maps Brut och Nav launcher?

Funkar hur bra som helst, navigerar grymt.

nav_launcher_google_navigation_android_1.gif


/ Jens

Google suger gigantiskt, eftersom den hela tiden laddar ner kartor.
Även om man här obegränsad data så suger det ur batterier, dessutom är det inte billigt att roama data utomlands.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Google suger gigantiskt, eftersom den hela tiden laddar ner kartor.
Även om man här obegränsad data så suger det ur batterier, dessutom är det inte billigt att roama data utomlands.

Om jag förstår det hela rätt så fungerar det att tanka hem kartor till minneskort i Maps Brut. I bilen har man en billaddare :fakta

/ Jens
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Själv är man en av dom som sitter och väntar på en Desire...
J*vla HTC som inte kan leverera och inte har kunnat på snart en månad... :gråta

Jag vill ju haaaaaa nuuuuuuuuuuuuu... :6surkart

Jag bestämde mig för att vilja ha en Desire igår efter att min telebobo är kaputtski. Jag gick och handlade en och har nu FroYo och en massa appar installerat..

/ Jens
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag bestämde mig för att vilja ha en Desire igår efter att min telebobo är kaputtski. Jag gick och handlade en och har nu FroYo och en massa appar installerat..

/ Jens

VA???? :mad:
Du skämtar?? Vart i hlvt då?? Jag har väntat i över en månad på att få
tag på en.. :huvet
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Telenor stores blev min hovleverantör. Ett par (200) spänn dyrare än nätbutikerna, men vem bryr sig?

/ Jens

Meh.. Dom visade ju på sin hemsida att dom inte hade en enda inne juh.. :(

Nåja, min skulle anlända på Fredag eller Måndag så det lär väl bli Torsdag om en månad.. :mad:pessimistjefvel
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Är det ingen som kör Google Navigation istället för alla konstiga navigationsprogram? Maps Brut och Nav launcher?

Funkar hur bra som helst, navigerar grymt.
/ Jens

Drog hem maps brut och navigations programmet som hängde med. For ut en tur med hojen igår och testade det, dvs i med hörlurar å desiren i jackfickan. Desiren har lite problem att få nån kontakt med gpsen inomhus så var lite orolig att det inte skulle gå i fickan men det var inga problem. Men eftersom det blev engelska på gpsrösten så kunde jag inte förstå ett enda av gatnamnen jag körde på eller skulle svänga till. Annars hade den väldigt bra koll och räknade om rutten snabbt då jag tog favoritvägen istället för E4:an och kanske viktigast så kom jag dit jag ville :D
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Drog hem maps brut och navigations programmet som hängde med. For ut en tur med hojen igår och testade det, dvs i med hörlurar å desiren i jackfickan. Desiren har lite problem att få nån kontakt med gpsen inomhus så var lite orolig att det inte skulle gå i fickan men det var inga problem. Men eftersom det blev engelska på gpsrösten så kunde jag inte förstå ett enda av gatnamnen jag körde på eller skulle svänga till. Annars hade den väldigt bra koll och räknade om rutten snabbt då jag tog favoritvägen istället för E4:an och kanske viktigast så kom jag dit jag ville :D

Ja, visst funkar det fint?! Däremot måste man ju ha ett bra dataabonnemang.

Jag har börjat använda Juice Defender. Än så länge så verkar det bra, men jag får se hur mycket jos jag har kvar när jag kommer hem... En uppdatering med 3 minuter var 15e minut kan ju inte vara så farligt.. Eller?

/ Jens
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top