Tips på bra applikationer till Android-telefonen

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Cyanogenmod 6.0.0 RC1 + ADW Launcher + Powerstrip = galet fint

Cyanogen = Inofficiell androidversion som erbjuder mer features och är mer optimerad (= snabbare) än vanlig 2.2 Froyo.

ADW Launcher = Bättre launcher än standard (alltså, själva homescreen med ikonerna i nederkant och hemskärmarna), kör 5x5 ikoner istället för 4x4, dessutom kör jag egna ställbara ikoner i nederkant.

Powerstrip = Trycker du på home-knappen så kommer en liten meny upp i nederkant, där du kan få upp widgets medans du är inne i ett annat program, t.ex. browsern. Där har jag lagt till powercontrol (slå av/på wifi, bluetooth, sync mm), mediaspelare, SR-player, Väder och Kalender.

Nu känns telefonen kanon!
 

Bifogat

  • snap20100712_114754.jpg
    snap20100712_114754.jpg
    51.2 KB · Visningar: 115
  • snap20100712_114805.jpg
    snap20100712_114805.jpg
    52.8 KB · Visningar: 102
  • snap20100712_114823.jpg
    snap20100712_114823.jpg
    67.9 KB · Visningar: 100
  • snap20100712_114830.jpg
    snap20100712_114830.jpg
    61.6 KB · Visningar: 98
  • snap20100712_114836.jpg
    snap20100712_114836.jpg
    64.8 KB · Visningar: 102
  • snap20100712_114940.jpg
    snap20100712_114940.jpg
    64.4 KB · Visningar: 98
  • snap20100712_114951.jpg
    snap20100712_114951.jpg
    60.8 KB · Visningar: 96

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Cyanogenmod 6.0.0 RC1 + ADW Launcher + Powerstrip = galet fint

Cyanogen = Inofficiell androidversion som erbjuder mer features och är mer optimerad (= snabbare) än vanlig 2.2 Froyo.

ADW Launcher = Bättre launcher än standard (alltså, själva homescreen med ikonerna i nederkant och hemskärmarna), kör 5x5 ikoner istället för 4x4, dessutom kör jag egna ställbara ikoner i nederkant.

Powerstrip = Trycker du på home-knappen så kommer en liten meny upp i nederkant, där du kan få upp widgets medans du är inne i ett annat program, t.ex. browsern. Där har jag lagt till powercontrol (slå av/på wifi, bluetooth, sync mm), mediaspelare, SR-player, Väder och Kalender.

Nu känns telefonen kanon!


Vilken nalle kör du det där på?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Vilken nalle kör du det där på?
Google Nexus One:

google-nexus-one.jpg


men det ska funka på alla telefoner med reservation för att Cyanogen inte släppt 6.0 till så många ännu.

Powerstrip är dock betalprogram, så du måste antingen roota telefonen och köra med market-enabler eller ha ett utländskt sim i telefonen. Tror det kostar $0.99 eller liknande
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Jag köpte mig en Desire för att jag behövde en GPS, vad måste jag nu installera för att den ska vara någotsånär duglig?

Gratis ska det vara så klart.

Dessutom skulle det ju vara kul om det fanns en fartkameravarning till det GPS programmet.

Har du hittat något bra program och appar?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Första Hjälpen- Sommar

Innehåller förstahjälpen-information för hur man hanterar skador som vanligen uppkommer under sommarmånaderna.
För Hjärt-lungräddning och luftvägshinder har man väldigt pedagogiska guider med bilder och text. Appen kan till och med berätta vad du ska göra så att du slipper koncetrera dig på att läsa och kan ägna uppmärksamhet åt att hjälpa den skadedrabbade. Till övriga skador som appen behandlar så hör benbrott, brännskador, ormbett mm. Det finns även en knapp i programmet för att snabbt ringa 112. Vidare lovar Röda Korset att uppdatera applikationen med mer information löpande.

chart
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har du hittat något bra program och appar?

Ingen bra GPS än, jag har beställt ett större minneskort och väntar med Navigon tills dess.

I övrigt kör jag väl många av apparna som rekomenderats här.

Det hjälper ju att brorsan också har en Desire, han har tipsat om några, en jobbarkompis har även han en Desire och ytterligare en annan har en annan Androidtelefon...

Batteritiden är dock en ytterlig besvikelse, två dagar max, och då är ändå inte jag en sån som pillar med luren konstant.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ingen bra GPS än, jag har beställt ett större minneskort och väntar med Navigon tills dess.

I övrigt kör jag väl många av apparna som rekomenderats här.

Det hjälper ju att brorsan också har en Desire, han har tipsat om några, en jobbarkompis har även han en Desire och ytterligare en annan har en annan Androidtelefon...

Batteritiden är dock en ytterlig besvikelse, två dagar max, och då är ändå inte jag en sån som pillar med luren konstant.

2 Dagar? :skrämd Jag är glad om min räcker 8 timmar :hihi
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ingen bra GPS än, jag har beställt ett större minneskort och väntar med Navigon tills dess.

I övrigt kör jag väl många av apparna som rekomenderats här.

Det hjälper ju att brorsan också har en Desire, han har tipsat om några, en jobbarkompis har även han en Desire och ytterligare en annan har en annan Androidtelefon...

Batteritiden är dock en ytterlig besvikelse, två dagar max, och då är ändå inte jag en sån som pillar med luren konstant.
Slår du av datasynkningen så håller batteriet myyyycket längre. Tror du skrev i en annan tråd att du inte behövde få mailen pushade till dig. Själv tycker jag det är jäkla skönt så jag kör alltid synk på min N1:a
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Slår du av datasynkningen så håller batteriet myyyycket längre. Tror du skrev i en annan tråd att du inte behövde få mailen pushade till dig. Själv tycker jag det är jäkla skönt så jag kör alltid synk på min N1:a

Jo, jag stänger av Synk, GPS, Blåtand och whatever när jag inte behöver det (har en widget för det, dessutom kan man ställa ner kjusstyrkan också)

Men det är IOFS inget stort problem då jag redan hade en USB laddare i bilen och en på jobbet sedan min förra telefon, men min förra telefon skämde bort mig med batteritid, en vecka räckte den, trots att jag surfade en del med den.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ingen bra GPS än, jag har beställt ett större minneskort och väntar med Navigon tills dess.

I övrigt kör jag väl många av apparna som rekomenderats här.

Det hjälper ju att brorsan också har en Desire, han har tipsat om några, en jobbarkompis har även han en Desire och ytterligare en annan har en annan Androidtelefon...

Batteritiden är dock en ytterlig besvikelse, två dagar max, och då är ändå inte jag en sån som pillar med luren konstant.

Kan säga att batteritiden är bättre på iPhone :D
Hade en iPhone 3GS som jag sålde, inväntar 4G plus att jag vann en HTC Legend, kan inte komma på något som HTC'n är bättre på än iPhonen tyvärr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kan säga att batteritiden är bättre på iPhone :D
Hade en iPhone 3GS som jag sålde, inväntar 4G plus att jag vann en HTC Legend, kan inte komma på något som HTC'n är bättre på än iPhonen tyvärr.

Man får hålla den hur man vill?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Man får hålla den hur man vill?

Svar ja!
HTC'ns mottagning är även den sämre än 3gs'en jag hade, funkar inte alls att ha den i 3g läge utan får ha den i GSM för att det ska funka skapligt.
Misstänker att det är fel på den men den får gå som den är tills jag har köpt 4G.
 

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX 750
Är det någon som har kolla på om det finns någon app som fungerar som en väckarklocka. Fast man har telefonen i sängen så det känner av hur man sover och väcker en då man inte ligger i djup sömn, eller hur man ska beskriva det:)
 

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Är det någon som har kolla på om det finns någon app som fungerar som en väckarklocka. Fast man har telefonen i sängen så det känner av hur man sover och väcker en då man inte ligger i djup sömn, eller hur man ska beskriva det:)

sleep cycle tror jag den heter!
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Är det någon som har kolla på om det finns någon app som fungerar som en väckarklocka. Fast man har telefonen i sängen så det känner av hur man sover och väcker en då man inte ligger i djup sömn, eller hur man ska beskriva det:)

Smart Alarm Clock heter ett, men det skall vara rätt buggigt. Har installerat den men inte använt det. Accelerometern slutar funka på Desire när skärmen är släckt så man måste ha skärmen tänd för att den skall funka.
img.php


http://blog.smart-alarm-clock.com/

sleep cycle tror jag den heter!

Hittar inget app som heter så....har du någon länk?

Edit: Googlade på det:http://www.mdlabs.se/sleepcycle/index.html
för IPhone tyvärr.



Kan dra ett eget tips oxå: http://teslacoilsw.com/widgetlocker
Går att köpa direkt från dom via paypal oxå (maila och fråga så får man info) Skall fungera väldigt bra enligt alla forum jag läst på.
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tv.nu - Är va det låter som
Go! Chat - För att använda chatten i Facebook ( bättre än fabochat)
Sthlms traveler - Reseplanerare där du även kan köra från din position och få gps visning till närmsta hållplats

SMS Biljett - kryssa i helt eller halvt pris och vilja zoner ( sl ) och få sms funkar även för flera städer

Contact2Sim - Få kontakterna på sim kortet.
Rock Player - media spelare som klarar vanliga film format.
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Som ny android-användare har jag tyvärr inte några bra tips ännu, däremot en fråga. Jag hittar ingen ATG-app som jag som travvän skulle vilja ha, den länk man får via SMS från ATG funkar inte på min HTC. Hjälp!
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top