Tips på bra applikationer till Android-telefonen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilken app är bäst och enklast för MSN och enbart MSN..


Dom flesta verkar mera intresserade av att klämma in stöd för så många olika system som möjligt istället för att stödja ett på ett så enkelt och bra sätt som möjligt.

Jag har skrotat min Icq, AOL, Yahoo osv allt eftersom för att alla har skaffat MSN
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu är det dax att byta lur. Mitt intresse för att följa prylmarknaden har avtagit i takt med att lilleman sörplar i sig välling.

Vad ska man ha? Är det nåt nytt på G?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Vilken app är bäst och enklast för MSN och enbart MSN..


Dom flesta verkar mera intresserade av att klämma in stöd för så många olika system som möjligt istället för att stödja ett på ett så enkelt och bra sätt som möjligt.

Jag har skrotat min Icq, AOL, Yahoo osv allt eftersom för att alla har skaffat MSN

Rekommenderar Meebo. Den klarar iofs allt annat också men du kan välja att enbart logga in på MSN med den utan att ens skaffa ett Meebokonto.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Nu är det dax att byta lur. Mitt intresse för att följa prylmarknaden har avtagit i takt med att lilleman sörplar i sig välling.

Vad ska man ha? Är det nåt nytt på G?


ZTE Blade 1700:- eller efterföljaren som kommer snart.
Ingen bra kamera men annars kanon.

Edit: som heter ZTE Skate.
 
Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vilken app är bäst och enklast för MSN och enbart MSN..


Dom flesta verkar mera intresserade av att klämma in stöd för så många olika system som möjligt istället för att stödja ett på ett så enkelt och bra sätt som möjligt.

Jag har skrotat min Icq, AOL, Yahoo osv allt eftersom för att alla har skaffat MSN

Kör inte msn, men hört att bejive (stavning?) ska va bra
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kör inte msn, men hört att bejive (stavning?) ska va bra

Jag gör inte heller det i normafallet, men nu ligger jag på lassa och har skittråkigt, men jag löste det genom att be ungarna ta hit min laptop och så använder jag telefonen som WiFi hotspot istället.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag gör inte heller det i normafallet, men nu ligger jag på lassa och har skittråkigt, men jag löste det genom att be ungarna ta hit min laptop och så använder jag telefonen som WiFi hotspot istället.

Den lösningen fungerar ju mé :tummenupp

Hur har du hamnat där då?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gingerbread 2.3.3 finns att ladda ner nu för manuell uppdatering av nexus one och s :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Samsung Galaxy S2

Tack för tips. Det är alltså inga jättestora tekniska nyheter som kommer presenteras inom den närmaste framtiden?

Nån här skrev tidigare att du skulle komma nån lur med HD-stöd.
Inget för mig.

Är skrämarna på Androidlurarna i paritet med iPhone 4 nu?
Man kanske rent av skulle klippa till på en iPhone, även om det tar emot.
Om den är bäst så är den..... Eller njää. Ingen iPhone.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tack för tips. Det är alltså inga jättestora tekniska nyheter som kommer presenteras inom den närmaste framtiden?

Nån här skrev tidigare att du skulle komma nån lur med HD-stöd.
Inget för mig.

Är skrämarna på Androidlurarna i paritet med iPhone 4 nu?
Man kanske rent av skulle klippa till på en iPhone, även om det tar emot.
Om den är bäst så är den..... Eller njää. Ingen iPhone.

Ska se om jag kan få till ett bra svar utan att bli hängd...

Galaxyn har ju en grymt bra skärm, den är dock inte lika bra som äppelskärmen att läsa mycket på enligt min smak. Det är svårt att förklara. Bäst är nog om du jämför. Oavsett val så är ingen av skärmarna dåliga, dom är väldigt vassa fast på lite olika sätt.

galaxy-s-vs-iphone-4.jpg


Jag rekomenderade Android för en kompis då jag tror att han skulle uppskatta priset mest. När han sen jämförde skärmarna ville han hellre ha en iPhone. Du kanske tycker helt annat, men värt att kolla upp.

Prestandamässigt tror jag det är svårt att märka skillnad. Speciellt när man bara har ena luren.

Vad har du idag och vad vill du ha bättre eller mindre av?

EDIT: Detta gäller en Galaxy S
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tack för tips. Det är alltså inga jättestora tekniska nyheter som kommer presenteras inom den närmaste framtiden?

Nån här skrev tidigare att du skulle komma nån lur med HD-stöd.
Inget för mig.

Är skrämarna på Androidlurarna i paritet med iPhone 4 nu?
Man kanske rent av skulle klippa till på en iPhone, även om det tar emot.
Om den är bäst så är den..... Eller njää. Ingen iPhone.

Jag har själv en SGS och är jättenöjd. Denna har ju Super Amoled-skärm som jag tycker är betydligt vassare än iPhones motsvarighet. Mycket bättre tryck i färgerna och läcker svärta. Dock gör ju PenTile Matrix, som denna nyttjar, att text inte blir lika bra som motsvarande skärm med RGB-mönster.

Den nya SGS II har Super Amoled Plus-skärm och ska ha RGB-mönster.

http://www.swedroid.se/hands-on-med-samsung-galaxy-s-ii-mwc/

Skulle aldrig byta min SGS mot en kommie-ajfån.

Som alltid, provkör hos närmsta telebobo-nasare och se vad du själv tycker.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad har du idag och vad vill du ha bättre eller mindre av?

EDIT: Detta gäller en Galaxy S

Har en Hero som jag gillar, men den börjar kännas väldigt trött.
Är inte märkestrogen öht, vill bara ha en bra lur som funkar. Bra skärm är viktigt och den får gärna vara lite snabbare än Heron (men det är väl alla nu antar jag)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har en Hero som jag gillar, men den börjar kännas väldigt trött.
Är inte märkestrogen öht, vill bara ha en bra lur som funkar. Bra skärm är viktigt och den får gärna vara lite snabbare än Heron (men det är väl alla nu antar jag)

När jag köpte min Desire så var HTC skiten, yttersta eggen osv...

Nu känns det som att dom släpar efter igen, desire serien är fortfarande det vassaste dom har visat upp, men det kommer nytt "snart"

Samsung ligger nog ett halvsteg före just nu, och förhoppningsviss har dom lärt sig att man måste vara snabb ut med programvaruuppdateringarna i fortsättningen.

Ericsson ska gå och ställa sig i skamvrån ett par år till, dom har varit sen ut med modellerna, underprestanda på hårdvaran och inga uppgraderingar, för då håller dom redan på med nästa modell.

Huawei, kan bli bra budgettelefoner, då dom slår ur underläge, den senaste fulingen med tangentbord skulle dom dock aldrig ha släppt utanför Asien, men deras andra nya ser bra ut.
Hittils har dom prestandamässigt hållit minst jämna steg med Ericsson.

ZTE eller vad dom heter, se Huawei, fast med reservation för att jag egentligen bara gissar.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Har en Hero som jag gillar, men den börjar kännas väldigt trött.
Är inte märkestrogen öht, vill bara ha en bra lur som funkar. Bra skärm är viktigt och den får gärna vara lite snabbare än Heron (men det är väl alla nu antar jag)
Det som kommer på hårdvarufronten är ju flerkärniga processorer, LG P990 Optimus 2X och Motorola Atrix t.ex. Men det är ju den första generationen flerkärniga lurar så ev barnsjukdomar vet man inte så mycket om.

I väntan på en så'n så kan du ju alltid roota din Hero och slänga in en modern ROM med överklockning. Jag kör TastyGinger 2.0 i 710 MHz klockfrekvens på min Hero, original ligger den på 528 MHz så det tuffar på bra mycket bättre. Sen bytte jag ut HTC's launcher Sense mot Launcher Pro Plus och fick då en ännu rappare telefon med mycket större möjligheter att styra utseendet, t.ex en separat scrollbar docka längst ned, extra actions vid swipe på dockans ikoner, valbart antal ikoner på bredden och längden, skalbara widgets mm.Launcher Pro behöver du inte roota för att testa heller, rekommenderas!
Sammantaget så tycker jag min Hero fungerar så bra nu att ett byte inte känns nödvändigt alls, fast nya prylar är ju alltid kul iofs... :)
 
Last edited:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
När jag köpte min Desire så var HTC skiten, yttersta eggen osv...

Nu känns det som att dom släpar efter igen, desire serien är fortfarande det vassaste dom har visat upp, men det kommer nytt "snart"

Samsung ligger nog ett halvsteg före just nu, och förhoppningsviss har dom lärt sig att man måste vara snabb ut med programvaruuppdateringarna i fortsättningen.

Ericsson ska gå och ställa sig i skamvrån ett par år till, dom har varit sen ut med modellerna, underprestanda på hårdvaran och inga uppgraderingar, för då håller dom redan på med nästa modell.

Huawei, kan bli bra budgettelefoner, då dom slår ur underläge, den senaste fulingen med tangentbord skulle dom dock aldrig ha släppt utanför Asien, men deras andra nya ser bra ut.
Hittils har dom prestandamässigt hållit minst jämna steg med Ericsson.

ZTE eller vad dom heter, se Huawei, fast med reservation för att jag egentligen bara gissar.

Sambon köpte en ZTE Blade och jämfört med min X10 så är den ett kap. Visst är skärmen lite sämre, lite sämre prestanda men väger man in prisskillnaden så är den grymt bra.
ZTE är ju inga nybörjare på att bygga nallar så får väl se vad dom spottar ut under de kommande månaderna.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sambon köpte en ZTE Blade och jämfört med min X10 så är den ett kap. Visst är skärmen lite sämre, lite sämre prestanda men väger man in prisskillnaden så är den grymt bra.
ZTE är ju inga nybörjare på att bygga nallar så får väl se vad dom spottar ut under de kommande månaderna.

Som jag har förstått det så kör väl både Huawei och ZTE samma processor som X10, fast lite högre klockad/mera minne.
Däremot var skärmkänslan något sämre IAF på dom tidiga 500:- Huaweiarna.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Som jag har förstått det så kör väl både Huawei och ZTE samma processor som X10, fast lite högre klockad/mera minne.
Däremot var skärmkänslan något sämre IAF på dom tidiga 500:- Huaweiarna.

Nope.
X10:an har SnapDragon 1GHz och ZTE kör en ARM11 på 600MHz.
Dock har Bladen 512MB minne men X10 bara 384.
Kör samma typ av GPU

Kom på att kameran är rätt mycket sämre på ZTE men tycker mobilkameror överlag är rätt sunkiga.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top