Tips på bra applikationer till Android-telefonen

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Eller Swiftkey, bättre förutsägningar får du leta efter, och det kommer från en som hatar tangentbord som gissar ord.

Swype ska också vara populärt
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dålig ljudvolym

Urkass ljusvolym i min Hero.
Hör knappt vem jag talar med. Finns det nån fix?
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Finns det nån app/spelare som kan spela filmer (AVI, MP4, etc) från mitt lokala nätverk?:va
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Har lagt in Gingerbread på Nexusen nu, Cyanogen 7 RC1 för att vara exakt. Flyter mycket fint än så länge, men inga större skillnader förutom en väldigt smutt screen-of animation :banana

EDIT:
[YOUTUBE-ID]92cJ7DUN3CE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Går det att byta minneskort? Vill ju inte förlora allt jag har på det som är i..
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jo. tänkte mer om det går att få allt som är på det gamla att hamna på det nya? Kanske går att bara kopiera över allt i datorn t om?
Du kan ha applikationer som är installerade på SD-kortet också, flytta dem till telefonminnet innan du byter annars får du lov att installera om dem. Om du har musik mm som du vill ha kvar så är det bara att kopiera allt som om det är en hårddisk.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Du kan ha applikationer som är installerade på SD-kortet också, flytta dem till telefonminnet innan du byter annars får du lov att installera om dem. Om du har musik mm som du vill ha kvar så är det bara att kopiera allt som om det är en hårddisk.

Ja, alla appar som går att flytta är flyttade.. Tänkte om det gick att bara kopiera över alla filer till ett nytt minneskort?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, alla appar som går att flytta är flyttade.. Tänkte om det gick att bara kopiera över alla filer till ett nytt minneskort?

Kopiera allt på minneskortet till en mapp på datorn, byt kort, kopiera tillbaka...

Så gjorde jag och allt fungerar.

Jag gjorde det på en Ubuntu dator, om det spelar någon roll...

Annars stoppar du tillbaka det gamla kortet tills någon som vet bättre kommer med förslag.
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Lite OT i den här tråden men det verkar ju finnas dom dom insatta här så jag testar. Finns en app till android som heter "call confirmer" eller nåt liknande, har en lur med WP7 och skulle vilja ha tag i en app med samma funktion till den. Nån som vet om det finns? Håller på att vara hyfsat less på att ringa folk av misstag!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Precis så tänkte jag! Satt ett 2gig i telefon och tänkte inte på det innan jag börja använda den..

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ja, alla appar som går att flytta är flyttade.. Tänkte om det gick att bara kopiera över alla filer till ett nytt minneskort?

Går alldeles utmärkt att kopiera hela minneskortet till datorn och sen
tillbaka till ett annat... Oavsett om du har apparna installerade där eller inte.. Telefonen ser ingen skillnad..

Har du rootat och kör en ext3 partion för att utöka det som telefonen tror är sitt eget minne blir det lite värre...
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kanon! Telefon är inte rootad så ska nog funka :tummenupp

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Går alldeles utmärkt att kopiera hela minneskortet till datorn och sen
tillbaka till ett annat... Oavsett om du har apparna installerade där eller inte.. Telefonen ser ingen skillnad..

Har du rootat och kör en ext3 partion för att utöka det som telefonen tror är sitt eget minne blir det lite värre...

Är du helt säker på att det funkar? Har provat det två gånger på min desire men ingen av gångerna har jag kunnat starta apparna efteråt :va
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top