Tiggeriet i Sverige

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Ort
Down under
Hoj
KawaHonda
Det jag finner mest anmärkningsvärt, i dagens PK hysteri, är att kvällstidningarna i ena stunden vurmar för organiserade Rumänska tiggare, som kan jobba men inte vill, och skriver snyfthistoria på snyfthistoria om dessa människor. Samtidigt varnar de för Irländska asfaltläggare. Rubriker som "invasion" och "Brotten följer i deras spår" används helt plötsligt trots att den enda egentliga skillnaden mot deras fantastiska tiggare är att dessa pikeys åtminstone försöker försörja sig genom arbete (om än med tveksamma metoder och kvalité).

Så sensmoralen är alltså att kriminella organiserade människor som skräpar ner är bara ok om de inte försöker arbeta sig till sitt uppehälle. Märkligt land vi lever i.
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det jag finner mest anmärkningsvärt, i dagens PK hysteri, är att kvällstidningarna i ena stunden vurmar för organiserade Rumänska tiggare, som kan jobba men inte vill, och skriver snyfthistoria på snyfthistoria om dessa människor. Samtidigt varnar de för Irländska asfaltläggare. Rubriker som "invasion" och "Brotten följer i deras spår" används helt plötsligt trots att den enda egentliga skillnaden mot deras fantastiska tiggare är att dessa pikeys åtminstone försöker försörja sig genom arbete (om än med tveksamma metoder och kvalité).

Så sensmoralen är alltså att kriminella organiserade människor som skräpar ner är bara ok om de inte försöker arbeta sig till sitt uppehälle. Märkligt land vi lever i.

Njae, det är ju skillnad på att lägga en tia i en kopp och att bli blåst på 10.000 spänn och få sin garageuppfart förstörd på köpet.

Men visst kunde väl "Plus" på SVT granska tiggeribranschen och varna för falska tiggare dvs sådana som inte måste tigga. Även det ett slags konsumentupplysning ju? :tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det jag finner mest anmärkningsvärt, i dagens PK hysteri, är att kvällstidningarna i ena stunden vurmar för organiserade Rumänska tiggare, som kan jobba men inte vill, och skriver snyfthistoria på snyfthistoria om dessa människor. Samtidigt varnar de för Irländska asfaltläggare. Rubriker som "invasion" och "Brotten följer i deras spår" används helt plötsligt trots att den enda egentliga skillnaden mot deras fantastiska tiggare är att dessa pikeys åtminstone försöker försörja sig genom arbete (om än med tveksamma metoder och kvalité).

Så sensmoralen är alltså att kriminella organiserade människor som skräpar ner är bara ok om de inte försöker arbeta sig till sitt uppehälle. Märkligt land vi lever i.

Angående pikeys så fattar jag inte varför de inte gör ett riktigt jobb och ger fan i att bete sig som såna svin med nedskräpning, hot osv. Då hade de fått gott rykte och massa jobb som de kan ta bättre betalt för också. De verkar få det i modersmjölken att man bara måste blåsa folk istället för att vara ärlig. Fast det inte är jobbigare att vara ärlig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
http://hn.se/nyheter/sverige/1.3170528-tva-anhallna-for-manniskohandel

Två anhållna för människohandel
HALMSTAD/TT

Dela Tweeta
Relaterat
PUBLICERAD 22 MAJ 2014
En man och en kvinna har anhållits i Halmstad misstänkta för människohandel.

Målsägare är personer från Balkan, som har ägnat sig åt tiggeri och detta ska ha skett under någon form av tvång, skriver Hallandspolisen i ett pressmeddelande.

Polisen vill varken avslöja vilken typ av tvång de anhållna misstänks för eller omfattningen.

Förundersökningen leds av vice chefsåklagare Thomas Ahlstrand på Internationella åklagarkammaren i Göteborg. Inte heller han ville på torsdagen avslöja några detaljer.

Måste vara någon form av misstag.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det sitter en tiggare inklämd mellan bilarna på centrumparkeringen där jag bor. Man blir lite konfunderad. Att hon sitter just där.? :va Det är en sån där liten trädrabatt med en fyrkant av jord. Där sitter hon.

Men vart kommer hon ifrån.? Kommer hon dit med pendeln? Det måste ju finnas nåt vettigare att göra. Klippa gräsmattor, samla kundvagnar. Pantflaskor.

Göra. Nåt. Mer. Än bara sitta och skrika att hon vill ha stålars. Ja. Om det är det hon skriker vet jag förstås inte. Men hon skriker nåt i alla fall. :3freak

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka om tiggeriet. Är det vår plikt att ge.?Eller ska man vara skeptisk och tänka att dom får väl komma in i matchen som alla andra.

Har ännu inte börjat ge. Skänker pengar till Unicef och Röda Korset. Känns mer rätt på nåt vis.

//M
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det sitter en tiggare inklämd mellan bilarna på centrumparkeringen där jag bor. Man blir lite konfunderad. Att hon sitter just där.? :va Det är en sån där liten trädrabatt med en fyrkant av jord. Där sitter hon.

Men vart kommer hon ifrån.? Kommer hon dit med pendeln? Det måste ju finnas nåt vettigare att göra. Klippa gräsmattor, samla kundvagnar. Pantflaskor.

Göra. Nåt. Mer. Än bara sitta och skrika att hon vill ha stålars. Ja. Om det är det hon skriker vet jag förstås inte. Men hon skriker nåt i alla fall. :3freak

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka om tiggeriet. Är det vår plikt att ge.?Eller ska man vara skeptisk och tänka att dom får väl komma in i matchen som alla andra.

Har ännu inte börjat ge. Skänker pengar till Unicef och Röda Korset. Känns mer rätt på nåt vis.

//M

Varför fråga när du har svaren?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Varför fråga när du har svaren?

Hon kanske har dåligt samvete odlat av sin omgivning, och söker bekräftelse i att hennes handlande är försvarbart. Detta på den platsen hon är van vid att få raka ickefluffiga svar?

Fast det var nog vad du ville komma fram till, men jag dricker kaffe och behöver förströ mig lite.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det sitter en tiggare inklämd mellan bilarna på centrumparkeringen där jag bor. Man blir lite konfunderad. Att hon sitter just där.? :va Det är en sån där liten trädrabatt med en fyrkant av jord. Där sitter hon.

Men vart kommer hon ifrån.? Kommer hon dit med pendeln? Det måste ju finnas nåt vettigare att göra. Klippa gräsmattor, samla kundvagnar. Pantflaskor.

Göra. Nåt. Mer. Än bara sitta och skrika att hon vill ha stålars. Ja. Om det är det hon skriker vet jag förstås inte. Men hon skriker nåt i alla fall. :3freak

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka om tiggeriet. Är det vår plikt att ge.?Eller ska man vara skeptisk och tänka att dom får väl komma in i matchen som alla andra.

Har ännu inte börjat ge. Skänker pengar till Unicef och Röda Korset. Känns mer rätt på nåt vis.

//M
Naturligtvis skall hon inte ha en spänn.
Ingen behöver försörja sig på att störa folk.
Gatumusikanter i allmänhet gör det ändå.
Men de försöker i alla fall tillföra något.
Stor skillnad.
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Bara äckligt. Mer heder åt en tjuv. Är man så jävla värdelös att man bara kan sitta på arslet hela dagarna och gnälla ska man inget ha, ut och samla burkar eller något!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nog får man lite dåligt samvete. Samtidigt blir jag jävligt irriterad. :näsblod

Klart man får dåligt samvete, men det betyder inte att man kan köpa ett bättre för en tia.

Vad irriterar dig mest, att du av någon anledning får dåligt samvete, eller att det ser störigt ut?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top