Thunderace-tråden!

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tyvärr har du rätt! Detta kände jag inte till. (Tack för varningen.)

Jag fick höra via telefon att min årspremie skulle vara 4.200 kr hel/hel hos trygg hansa. Jag som dock haft den här hojen avställd i ett drygt år kommer alltså att få betala 4.200 istället för 360 kr om jag har den avställd ett år tilll ... Scyzzt med en höjning av försäkringskostnaden på 1.160 procent!

Av den anledningen ringde jag och kollade försäkringspremie hos IF. De ville ha 29.000 kr !!!!

Jag gapskrattade !!! Vilka djävla dårar!

Salus Ansvar skulle ha 9.763 kr. Hel/hel.

Kan ni ge förslag på andra försäkringsbolag som man kan kolla premier hos? Det står stilla i mitt huvve. Jag kommer bara på:

* Salus Ansvar (Går ej att ställa av under vintern)
* Trygg Hansa (Går ej att stäla av under vintern)
* Folksam (15.163 kr avställningsbart och 9.764 kr årsförsäkring)
* If (Går att ställa av men de ska ha 1.100kr för garageförsäkring i ett år!)
* Länsförsäkringar. (Avställningsbar 21.000kr . Årsförsäkring 9.500kr)
* Bilsport&MC (försäkrar tydligen inte Thunderaces.)

Tyvärr inga förslag reagerade ungefär som du när jag fick höra nya reglerna.. Ringde runt o upptäckte att det blivit dyrt överallt o trygg tyvärr va billigast fast det inte längre gick o ställa av:mad: Jäkla f- bolag...
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
När jag ringde runt och snackade med de olika försäkringsbolagen så var det en snubbe som uppenbarligen trodde att säkerhetsställ var något som man använde för att motorcykeln inte skulle kunna bli stulen ...

Han sa:
"-Har du motorcykeln i garage eller i säkerhetsställ nattetid?"
 
Last edited:

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
När jag ringde runt och snackade med de olika försäkringsbolagen så var det en snubbe som uppenbarligen trodde att säkerhetsställ var något som man använde för att motorcykeln inte skulle kunna bli stulen ...

Han sa:
"-Har du motorcykeln i garage eller i säkerhetsställ nattetid?"

Säkerhetsställ nattetid mohaha ,
Pinsam okunskap
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Nån mer än jag som kollat på detta
xenon tråd

Alla kitten är ju anpassade för bilar igentligen vi med thunderace får ju problem då vi har en H4 och en H7 men alla kit säljs med lika lampor i par.

Känns onödigt köpa ett bi-xenon kit H4 och ett single-beam kit H7
Visst måste man eller är det jag som är förvirrad :va
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Du kan ju köpa ett singlekit bixenon på Ebay. Du kommer sen knappast att behöva xenon även på H7-an. (Sätt dit en hundrawattares H7-a istället...)

Man kan ju också köpa ett vanligt bilxenon-kit tillsammans med en polare och ta varsinn halva. Billigare ...
 
Last edited:

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
Grabrail på YZF1000 Thunderace

Hallå alla Ace-ägare. Är nybliven innehavare av en Silver-Svart Thunderace från -00 som bara gått 1300 mil, i skick som ny. Fan va fin den är. :)

Japp, som ni kan se av medlemsprofilen har jag en gammal Gixxer från 1990 oxå som har vajsing på förgasarbryggan, så den får stå ett tag nu tills jag renoverar upp den till nästa säsong, eller nästa, eller...

En sak är lite dum på Ace:en. Jag har svårt att hitta en s.k. "grabrail" för passageraren att hålla sig i. Varför finns ingen sån tro? 600 kubikaren har ju skitsnygga handtag. Flickorna tycker iofs om att krama o hålla fast i mig men när jag talar om att de blir tunga som elefanter när jag bromsar blir dom sura och vill inte åka med. Jag fattar ingenting, är det nåt jag säger till dom eller? :confused: :D

Är det någon som vet var man kan få tag på en grabrail till en Thunderace? Har kollat med Yamaha här i Göteborg men dom vet ingenting. Dom har bara fokus på båtar och originalreservdelar verkar det som. :gnissla

Om nån har ett tips att komma med så skulle jag bli glad. Under tiden letar jag vidare på nätet. Ha en göörgoo hojsommar nu pöjkar å flickor.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Grabrail = livsfarligt skit som aldrig borde ha uppfunnits !!!

Jag känner till flera svåra olyckor som inträffat eftersom passagerare hållit i sig i grabrails. Späckt skalle och hjärnblödning tycks vara det vanligaste resultatet.

Passageraren ska sitta tätt intill föraren och hålla om denne. PUNKT. Vid kraftig inbromsning kan passageraren hjälpa till med att ta upp sin vikt genom att ta stöd mot tanken. Jag har kört roadracing med passagerare på min Thunder och det har aldrig varit något problem trots att passageraren ibland varit tyngre än vad jag är.
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Thunderacen är den mest sportiga hojjen en 25åring utan MC-kort som mig har råd med tack vare alla försäkringsbolag.

Ålder 25år
Bor i centrala småland i en småstad
Övningskör för tillfället, haft B-kort sen -01 skadefritt.
Folksam är billigast för mig

Thunderace -97 svensksåld 107kw
Halv/Helår: 6561
Hel/Helår: 13618
Halv/Avställning: 9741 (170/mån avställd)
Hel/Avställning: 21942 (170/mån avställd)

Dock samma pris exakt på en R6 -00

En Gixxer 750 kostar 22000:- hel/helår hos samma bolag

Grabrail = livsfarligt skit som aldrig borde ha uppfunnits !!!

Tack vare Grabrail kommer min mor aldrig sätta sig på en mc igen :huvet
Låt tjejerna kramas istället, jag skulle aldrig hålla i mig vid sidan eller bakom mig när någon gasar på.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tack vare Grabrail kommer min mor aldrig sätta sig på en mc igen :huvet
Låt tjejerna kramas istället, jag skulle aldrig hålla i mig vid sidan eller bakom mig när någon gasar på.

ENDA gången som en passagerare ska hålla fast sig i motorcykeln är när man sysslar med terrängkörning i låg fart. Om föraren måste stå upp och balansera kan passageraren av förståeliga skäl inte hålla om föraren. Dylik körning är dock tämligen ovanligt när man diskuterar Thunderaces ...

Hur många skjutsade moppe-ungar ramlar inte baklänges varje år och krossar skallen mot asfalten bara för att de håller i "grabrailsen"/pakethållaren? Jag bor i en av Sveriges allra minsta kommuner och på de senaste åren har vi haft 2 mycket svåra olyckor av just den anledningen. Grannens pojk fick en hjärnblödning. (Skitkul start på vuxenlivet ...)

Betänkt sen också följande:
Moppe 1 hk, Thunderace 145 hk. Gissa vilket fordon som rycker kraftigast vid oväntat acceleration ...

Nä, personalen på bilprovningen borde stå med vinkelkap och såga bort skiten på alla hojar som dyker upp med grabrails.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag ska byta drivlina på hojen och i paketet jag köpte av Jofrab fanns det ett kedjelås med, ett sådant "standard" där en bricka låser fast "låslänken". På firman där jag ska göra jobbet vägrar dem dock att sätta på sådana utan det ska vara ett "nitat" kedjelås. Visst kan jag köpa det för 50 spänn men... är detta nödvändigt? Jag hade en RF900 förrut som hade "standard" kedjelås utan problem och den ligger i liknande klass som Dunderässet i effekt. På butiken jag köpte drivlinan sa dem att sådana standardlås även användes inom banrejsing och där är ju effekten ytterligare ett snäpp högre.
Tankar och åsikter om detta?

På tal om grabrails:
Alla cheyer som åker bak på mig brukar jag säga tillatt dem ska sitta så nära att jag känner tuttarna genom ryggplattan! Grabrail i största allmänhet tycker jag dessutom gör att passageraren följer med sämre i kurvor och liknande, det ger dem för mycket utrymme att kunna välja själv hur dem ska luta sig.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Kedjetillverkarna skulle ju knappast sälja kedjor med vanliga kedjelås om det fanns någon fara med att använda dem.

Jag minns min tokiga ungdom tillsammans med FZ 750n... jag tappade bort själva "låsplattan" som man skjuter på plats på kedjelåset så jag tog bara ett vanligt gem och virade runt i urfasningen på "länk-pinnarna". Det fungerade jättebra i flera hundra mil! Besiktningsmannen på bilprovningen hade dock vissa invändningar ...
 

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
grabrail

OK, det var ju förvånande inställning till grabrails, den kom lite oväntat. Har aldrig hört den förut o jag umgås ändå med och jobbar med folk som är med i diverse mc-klubbar, men G-mans uppfattning om grabrails har jag aldrig hört.

Tyvärr måste jag nog balansera åsikterna om grabrail. Vid passageraråkning är det ett måste att vara uppmärksam och följsam på mer än ett sätt än att bara krama om föraren. Vid färd rakt fram, sträckkörning, är grabrial alldeles utmärkt har jag fått höra av mina passagerare och alldeles perfekt att ha när föraren skall bromsa in vid rödljus och dylikt (motverkar en viss naturlags strävanden som är direkt livsfarlig för en mc-förare).

Det jag försöker beskriva är en situation där två vuxna ansvarskännade personer är ute och åker i ett förståndigt och lagligt körtempo utan fartiga kurvtagningar eller tvära rödljusinbromsningar och dito accelerationer. Att ha en passagerare där bak förhindrar starkt en körstil liknande den man har som ensam förare på hojen.

Jag är rädd att de olyckor som sker beror på oerfarenhet och okunnighet om hur man bäst bör bete sig som passagerare och framför allt KÖRA (och ge korrekta instruktioner före avfärd) som förare när man har x antal kg att ansvara för på bönpallen.

Vill avslutningsvis poängtera att jag ändå lyssnar till och givetvis respekterar G-mans uppfattning om grabrails. Jag gör det till den grad att jag nog istället skall fundera på ett luggagerack (bagagehållare) istället. Har för mig att det finns att få tag på.

God fortsättning på hojsommaren.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
OK, det var ju förvånande inställning till grabrails, den kom lite oväntat. Har aldrig hört den förut o jag umgås ändå med och jobbar med folk som är med i diverse mc-klubbar, men G-mans uppfattning om grabrails har jag aldrig hört.

Tyvärr måste jag nog balansera åsikterna om grabrail. Vid passageraråkning är det ett måste att vara uppmärksam och följsam på mer än ett sätt än att bara krama om föraren. Vid färd rakt fram, sträckkörning, är grabrial alldeles utmärkt har jag fått höra av mina passagerare och alldeles perfekt att ha när föraren skall bromsa in vid rödljus och dylikt (motverkar en viss naturlags strävanden som är direkt livsfarlig för en mc-förare).

Jag garanterar att du aldrig har hört något positivt om grabrails av passagerare som suttit på en hoj som tvingats genomföra en panikbromsning och därpå följande undanmanöver. En sådan människa existerar inte i hela universum.

Det är en stor fara om man tror att grabrails skyddar mot risken att få "passageraren i ryggen" vid inbromsningar. Vid akuta situationer hinner passageraren mycket sällan spänna sig och ta upp sin vikt vid en inbromsning. Rent fysikaliskt så gör också hävstångseffekten att det är enormt mycket tyngre för passageraren att hållla emot sin vikt när man håller i grabrails nere vid arschlet jämfört med om man får ta stöd mot tanken. Spika fast en planka lodrätt i dess ena ände och försök tippa den. Även om man kanske inte kan blåsa omkull brädan så behöver man ju inte vara särskilt arg för att trycka omkull den. Gör sen om samma sak men du sätter ett stag i den rikting som du tippar brädan. Skillnaden i "hållbarhet" är enorm! Det kommer att krävas mycket adrenalin för att knäcka staget.

Passageraren har alltså en chans att hålla emot sig vid lugna inbromsningar vid t.ex. rödljus och luras därför tyvärr att tro att man klarar av att hålla emot sin vikt även vid riktigt hårda inbromsningar. Nej, låt armarna mot tanken bli "staget" som gör konstruktionen stabil. Grabrail kan jämföras med att man använder midjebälte istället för trepunktsbälte. Överkroppen kommer obönhörligt att slungas framåt.

Tyvärr så kan grabrails i vissa fall t.o.m. vara en försvårande faktor då de lätt lurar passageraren att sitta mer upprätt. Detta gör att passageraren med fart kommer att slå in i föraren en kort stund efter att föraren tagit upp sin egen vikt och kanske redan har lätt krökta armar. Ba....... Donk! Paradoxalt nog så är det troligen just denna extra belastning som får många förare att säga åt passagerarna att "håll i dig i grabrailsen för annars så blir det så tungt för mig vid inbromsningen."

Vid akuta och hårda inbromsningar är det mycket enklare, och naturligare, att passageraren tar spjärn emot tanken. Visst finns det en risk att föraren i inledningsskedet får ta emot en större tyngd men eftersom passageraren sitter tätt mot föraren så kommer inte det där slaget som slår till en i ryggen när man inte var beredd på det. Dessutom är armarna som starkast när de är raka. Sen har passageraren faktiskt också en chans att ta upp sin vikt när denne såsmåningom "vaknar". Man orkar aldrig dra sig bakåt i grabrailsen.

Inte sällan tror jag att grabrailsanvändandet inleds av moppedister som åker omkring i 30-45 km/h. De tror sen att de kan använda samma teknik vid farter som är 3 gånger så hög. De inser inte att röresleenergin då blir 6-8 ggr. högre. Pratar vi om farter kring 240 km/h (som är toppfart för Thunderace+passagerare) så blir rörelseenergin i överkroppens framåtpendling 64 ggr högre än vid moppedistens 30 km/h! (Fördubbling av hastighet = 4-dubbling av rörelseenergin)

Jag är rädd att de olyckor som sker beror på oerfarenhet och okunnighet om hur man bäst bör bete sig som passagerare och framför allt KÖRA (och ge korrekta instruktioner före avfärd) som förare när man har x antal kg att ansvara för på bönpallen.

Jag har varit SMC-instruktör i några år och därför fått se både det ena och det andra på avrostningarna som SMC arrangerar varje vår. Passagerare som ej håller om föraren är bland det mest skrämmande! För några år sedan skulle vi ha inbromsning i 30-40 km/h följt på snabb undanmanöver. Ett par kommer åkandes och passageraren håller i sig i grabrailsen/pakethållaren. Trots denna otroligt låga hastighet och det faktum att passageraren på metern när vissste om exakt i vilken tiondels sekund som inbromsningen skulle ske så hade passageraren ingen chans att motverka pendelrörelsen vid undanmanövern. (Föraren visste ej om han skulle svänga höger eller vänster. Det visade jag mitt i inbromsningen.) Passsagerarens huvud var minst en halvmeter ifrån förarens i sidled, både vid undanmanövern och det därpå direkt följande "returkastet". (Då var huvudet en halvmeter "utanför" åt andra hållet.) Detta genererade självklart en mycket svårbemästrad pendelrörelse i cykeln och föraren hade tur som överhuvudtaget lyckades undvika en krasch. Jag stoppade dem självklart direkt när jag såg detta och gav dem instruktioner i hur man bör sitta; "-Sitt tätt mot föraren och ta upp din egen vikt vid inbromsningen genom att ta stöd mot tanken." Vid nästa inbromsning kunde man inte se någon skillnad alls på detta ekipage och alla andra singelhojar som övade samtidigt. DE kunde först nu agera som en enhet och gjorde därför en perfekt undanmanöver! ENDA skillnaden var hur passageraren satt och höll i sig.

Det jag försöker beskriva är en situation där två vuxna ansvarskännade personer är ute och åker i ett förståndigt och lagligt körtempo utan fartiga kurvtagningar eller tvära rödljusinbromsningar och dito accelerationer. Att ha en passagerare där bak förhindrar starkt en körstil liknande den man har som ensam förare på hojen.

Varningstuta! Man kan aldrig veta när vardagskörningen övergår i krissituation och därför måste man alltid vara beredd.

För övrigt så tycker jag inte att man blir nämnvärt begränsad av vare sig passagerare eller full packning. Förutom att det lättare blir bakhjulssåka av vid gaspådrag när man har passagerare. Jag har som sagt kört hårt på bana med passagerare och kunnat konstatera att om passageraren bara "sköter sitt" så kan man köra mycket hårt. Maximala nedlägg med fotpinnskrap är fullt möjligt med passagerare. (Kanske inget man bör rekommendera dock.) Stenhårda inbromsningar från 180 km/h är inge problem alls med passagerare som väger 80-90 kg. (Och jag är absolut inte hulken!) Hårdade än så bör man knappast köra på gata ...

Jag har suttit som passagerare i många mil och i många hårda inbromsningar medan min f.d. sambo körde Thundern. Jag vill ju inte skryta nu men jag är faktiskt starkare i armarna än henne ... ;-) Hon hade aldrig något som helst problem med att hålla emot "min" vikt vid inbromsning. Jag tror inte att det ens diskuterats, och då bör det heller aldrig varit något som besvärade henne. (Tro mig, om något störde mitt ex så fick jag veta det ... ).

Sen så ger ju grabrail absollut NOLL kontroll över kroppen vid acceleration. Man har inte ens en sportkepa att försöka hålla i sig om man inte är helt beredd.

Fatta sen också hur kul det blir när föraren först gör en akut undanmanöver för att därefter sedan tvingas göra en hård inbromsning ...

I första steget så kommer "grabrailspassageraren" att hamna en halvmeter bredvid föraren, för att sen vid inbromsningen inte kunna hålla i sig och således köra om föraren ... Crash, Boom Bang ...

Således kan vi konstatera att:

* Grabrails är värdelösa vid acceleration.
* Grabrails ger urusel kontroll på kroppen vid snabba sidoförflyttningar då passageraren inte är förvarnad, och dålig kontroll när man är beredd.
* Grabrails ofta t.o.m. förvärrar effekten vid akuta inbromsningar.
* Det faktum att grabrails existerar gör att passagerare och förare luras att tro att de skall användas för att hålla i sig under färd.
* Flertalet svåra olyckor inträffar för att passagerare håller i sig i grabrails.

Nä... jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen. Såga bort skiten!

Vill avslutningsvis poängtera att jag ändå lyssnar till och givetvis respekterar G-mans uppfattning om grabrails. Jag gör det till den grad att jag nog istället skall fundera på ett luggagerack (bagagehållare) istället. Har för mig att det finns att få tag på.

Detta låter som en bra idé. Det finns färdiga rack för en singel toppbox att köpa åt Thunderaces. Treväsksrack får du bygga själv. Backar du till sidan 9 i denna tråd får du se kort på hur jag konstruerade mitt treväsksrack. Kör du med passagerare rekommenderar jag sen att du alltid sätter dit väskan som "ryggstöd" åt passagerare. Självklart så ska passageraren inte sitta upprätt och luta sig mot väskan, men det är ju bra att ha den där som extra skydd. Jag kör aldrig passagerare utan att toppboxen sitter där.

Lycka till. :tummenupp

G-man
 
Last edited:

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
G-man! OK, OK, OK! :D :pannkyss

Jag läser och noterar. Vad menar du med "...ta upp din egen vikt vid inbromsningen genom att ta stöd mot tanken?

Ska passageraren sträcka fram ena handen, som han/hon redan håller om mig mot tanken alltså?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
G-man! OK, OK, OK! :D :pannkyss

Jag läser och noterar. Vad menar du med "...ta upp din egen vikt vid inbromsningen genom att ta stöd mot tanken?

Ska passageraren sträcka fram ena handen, som han/hon redan håller om mig mot tanken alltså?

Passageraren håller ju om dig och kan därmed inte tippa i sidled. Sen sätter passageraren bara handflatorna mot tanken. Så tätt intill varandra som din mage tillåter. På så sätt tar passageraren emot större delen sin egen vikt. Detta fungerar jättebra på i princip alla sporthojar om föraren och passageraren är i någorlunda normalstorlek. (Själv är jag ca. 181 cm och 80 kg.)

Ifall föraren gasar till så går det reflexmässigt att ändra greppet till att hålla om förarens mage.

(Största faran med detta system är att passareraren har en dragkedja (eller dyligt) på handsken som repar tanken.)
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sådär, så är man Thunerace-ägare =) en frisk o fin -96 som gått hela 6400mil. Går som en klocka och riktigt välskött =)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Stort Grattis Tegheim!!! :tummenupp

Tack ska du ha, är riktigt nöjd änsålänge. Köpte den av en jobbarkompis som hellre vill åka Honda CBR900 -99. Så jag vet ju lite historia om hojjen, och han jag köpte den av är lite av en pedant. Så mycke är bytt o fixat. Nytt framdäck, belägg fram o bak, hjullager fram, renoverad koppling, byta oljor överallt. Fick med en nytt framdäck till och ett Ban-kört bakdäck. Nybes för några veckor sen. Sen har jag ju som sagt inget körkort än, men det är denna hojjen jag övningskört på säkert 50-100mil snart. Skavankmässigt finns de bara en repa på tanken, och skavmärken från någon för tung nyckelknippa, annars fräsch!

Nästa vecka är de uppkörning, sen hoppas ja vi syns på gatorna!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Någon som vet vart man kan köpa exempelvis en huvtröja med yamaha-loggan o kanske "thunderace" på eller nån likn?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top