teori utan bok ?

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
Hej ja undrar om man kan klara teoriprovet bara genom att att ha kört cdromen : körkortsfrågor 280 st , som ja har köpt av körskolan...
Kan alla 280 frågor uttantill nu :) samt att ja har haft B-kort i 6 år snart...vill nämligen inte lägga ut dyra pengar på en bok då jag har provet om 2 veckor..men om ni tycker ja ska köpa den så får ja kanske göra det....har verkligen inte tid att kugga provet...
Tackar......
 

Schwabben

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Hultsfred
Hoj
Suzuki B-king -08
Jag skrevupp förra året utan bok å klarade med god marginal. Jag anser att man lär sig mer av programmen än å läsa i nån bok men de e bara min åsikt.
För frågorna är rätt lika i alla program bara lite olika formulerade.

Så ta de bara lugnt å läs frågorna ordentligt så e de nog inga problem!
Lycka till!!
 

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Falköping
Hoj
GPZ 600R
Hej ja undrar om man kan klara teoriprovet bara genom att att ha kört cdromen : körkortsfrågor 280 st , som ja har köpt av körskolan...
Kan alla 280 frågor uttantill nu :) samt att ja har haft B-kort i 6 år snart...vill nämligen inte lägga ut dyra pengar på en bok då jag har provet om 2 veckor..men om ni tycker ja ska köpa den så får ja kanske göra det....har verkligen inte tid att kugga provet...
Tackar......

Klart man kan klara det utan bok, annars kan du kan få köpa min för en femtilapp
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
När jag tog B-körkortet så läste jag aldrig o boken utan körde stenhårt på 2 olika datorprogram.
Så det bör inte vara några problem :tummenupp
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hej ja undrar om man kan klara teoriprovet bara genom att att ha kört cdromen : körkortsfrågor 280 st , som ja har köpt av körskolan...
Kan alla 280 frågor uttantill nu :) samt att ja har haft B-kort i 6 år snart...vill nämligen inte lägga ut dyra pengar på en bok då jag har provet om 2 veckor..men om ni tycker ja ska köpa den så får ja kanske göra det....har verkligen inte tid att kugga provet...
Tackar......

Jag hade ingen bok när jag skrev... men jag klara mig med 58p ändå... så det bör du klara galant! :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag använde datorprogram när jag tog b-kortet, gick utmärkt endast 1 fel.
Jag använde boken till a-kortet, hade 7 fel. Så jag skulle rekomendera program istället.

Lycka till :tummenupp
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Rekommenderar givetvis att du använder båda sakerna... men är du skärpt så tror jag nog att du kan klara dig utan bok.
 

klitx

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2007
Ort
sundsvall
Hoj
dt125x
Varför inte köpa boken kostar ju ungefär 300 kr men du kommer ju upp i samma prisklass om du skulle kugga provet:) om inte mer^^
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Kopierar mina "teoritips" från http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153014

Onödigt med ännu en körkortstråd, men här är iaf några gratispoäng till provet:

1: Se till att kunna reglerna för datumparkering
2: Se till att kunna reglerna för besiktningstider på bil beroende på reg# sista siffra
3: Se till att kunna reglerna för besiktningstider på mc
4: Se till att plugga in alla tråkiga siffror i miljökapitlet, lär dig skillnaden på CO/NO osv gaser
5: Plugga in alla tråkiga siffror om olycksstatistik
6: Se till att du kan räkna ut bromssträckor/rörelseenergi
7: Se till att du vet hur man räknar ut tjänstevikt vs totalvikt, vilka vätskor som räknas med på MC
8: Plugga hårt på vilka regler som gäller för omkörning i samband med korsningar/avfarter
9: Se till att komma ihåg vilka avstånd som gäller för parkering före/efter järnväg, övergångsställe, korsning
10: Be din lärare beskriva hur skjutsning påverkar väghållningen på MC, det kommer frågor på det som inte direkt finns beskrivet i teoriboken.
11: Se till att du vet reglerna för vilka lysen man får ha tända under olika förhållanden, både för bil och mc (det finns skillnader)
12: Läs på sidan om hur bred en lätt mc / tung mc får vara, effekt samt vikt/effekt gränser för lätt/mellan/tung.

Det är iaf några typiska frågor som man får fel på om man inte pluggat in boken utan bara försöker skriva provet för att man tror det räcker med att man kan de trafikregler man "använder dagligen"
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top