SVT 2011 SkåneVårenTuren Redux.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En SVT som gått över förväntan.

Perfekt väder och nästan alla anmälda kom. 134 hojar och bara en marksyning är riktigt bra:)

RoH tackar alla RL/BM för ett lysande jobb i dag och alla dom förberedande körningarna och annat pyssel:)

Kok och tross som utspisade nästan ett kompani i dag! ni skall ha en extra eloge då ni bara jobbar och inte får ut det vi andra får, dvs köra hoj och ha skitskoj.

Tack alla som körde, jag hoppas ni hade lika skoj som jag.

Brrrrr NDR "Nationaldagsrundan" närmar sig med stormsteg:glömdet
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
En SVT som gått över förväntan.

Perfekt väder och nästan alla anmälda kom. 134 hojar och bara en marksyning är riktigt bra:)

RoH tackar alla RL/BM för ett lysande jobb i dag och alla dom förberedande körningarna och annat pyssel:)

Kok och tross som utspisade nästan ett kompani i dag! ni skall ha en extra eloge då ni bara jobbar och inte får ut det vi andra får, dvs köra hoj och ha skitskoj.

Tack alla som körde, jag hoppas ni hade lika skoj som jag.

Brrrrr NDR "Nationaldagsrundan" närmar sig med stormsteg:glömdet
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar för alla RL, BM, grillmästare och andra som gett mig och många andra en oförglömlig dag.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Fyfannnnn vad mör man e i kroppen nu. Lite mer än 50mil gör ont i häcken... Tack alla som gör denne dagen :tummenupp

ja snacka om .. och ändå så hade du lite mer vindstöd, en annan fick hänga på handlederna med sina 115 kg ... jag har skavsår och ont lite överallt. Tur jag har en jäkligt bra kontorsstol :tummenupp
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
ja snacka om .. och ändå så hade du lite mer vindstöd, en annan fick hänga på handlederna med sina 115 kg ... jag har skavsår och ont lite överallt. Tur jag har en jäkligt bra kontorsstol :tummenupp

Fast jag hade 60kilo packning bakpå (vilse). Det blir en del att ta emot när det ska bromsas hårt...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
VBK: Nämnde idag att jag måste prata med frugan om NDR.
Verkar inte omöjligt med besök från Göteborg även på den turen... :yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Fast jag hade 60kilo packning bakpå (vilse). Det blir en del att ta emot när det ska bromsas hårt...

det blir hon säker glad över att läsa :D



ps. nu har alla gästerna gått, alla fulla & glada... o kvar e jag, tur man e ung & klarar av att parta kvällen ut :D


nu blir det att gå o slagga, städningen tar 8förhoppningsvis) tanten i morgon (uppföljning följer :D )
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Missa ju detta idag :(

Allt blev sen på jobbet inatt, så jag slutade inte försen kl 06.00 imorse. (normalt kl 03)
Och efter 15h arbete på 4h sömn kände jag inte riktigt att det va läge att köra hoj..
Så det blev sängen istället.

Men någon som vill ha betalt för maten, PM:a Kontonummer så för jag över pengar.
Vi ses på NDR, om jag så ska ta ledigt dagen innan :)
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
det blir hon säker glad över att läsa :D


nu blir det att gå o slagga, städningen tar 8förhoppningsvis) tanten i morgon (uppföljning följer :D )

Ja jo det fick förklaras en del... Men mc-utrustningen väger väldigt mkt + väska på ryggen.:D
så klara jag mig. Men "tanten"o att hon ska städa kan bli svårare för dig att komma ur. :gnissla
 
Last edited:

fotomangan

Geggamoja
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Eslöv
Hoj
KTM 690 ER -15
Satte samman en karta över turen. Tackar javaguru för rutten.

Länk till min sida.

Edit: Såg precis att sista bilden inte är inplacerad rätt. Sorry. Sen att vi inte har med turen Tyringe-Hässleholm finns säkert en bra förklaring till. Batteritiden i dagens smartphones?
 
Last edited:

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Tackar ALLA inblandade för turen! Första gången jag var med på en sådan här gruppkörning så jag valde snigelgruppen, kommer nog välja lite snabbare grupp nästa gång. Hade riktigt kul men turen var lite oplanerad för mig så jag fick snällt avbryta turen vid Tyringe o köra hemåt. Nästa gång är jag med hela rundan!

Tack igen alla!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top