SVT 2011 SkåneVårenTuren Redux.

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
blueridge, vad är du ute efter egentligen?? :confused:

Jag tror inte där är någon som inte var medveten om att där var lagningar på vägen? Det har personerna från gruppen redan kommenterat, och även svarat att de sänkte farten.
Vart vill du komma?

Att det är Riddick's eget fel att han gick av?
Tror inte där är någon som säger mot det? Det är ju inte direkt så att han skyller på bakomvarande körde på honom eller något :rolleyes:

Dock! Det som sägs, är att vägverket har brustit i sitt ansvarstagande. De har gjort stora lagningar, med massor av farlig sten, mitt i en kurva. Dessutom utan att skylta om det.
Anser du att detta är rätt?

Därför - riddick sänkte säkert farten till vad han ansåg vara lagom för att klara av fler liknande lagningar som de som varit innan. Vad han inte förutsåg (gissade/trodde) var att det skulle komma en sådan stor lagning, med så jäkla mycket grus, mitt i en kurva.
Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att de kan göra sådana lagningar utan att skylta om det. De borde ju rimligen kunna vara ganska farliga även för bilar som kommer lite snabbt?
Om du sedan vill kalla mig oerfaren, naiv eller dum för att jag inte sett/kunnat förutse detta, varsågod.

Med bristande skyltning och med en sådan idiotisk lagning (enligt mig och många andra) så är det väl inte konstigt att många anser att vv bör hållas ansvariga för olyckan?

/Vilse - som inte åkte i den aktuella gruppen, eller ens på den aktuella vägen. Men som tycker det är sjukt irriterande med besservissrar som ska leka duktiga när andra gått omkull.



Edit:
Förövrigt tyckte jag det var en sjukt rolig dag! Tack alla som ställde upp som RL/BM, grillare, organiserade och allt annat runt omkring.
Hoppas på fler turer! :)
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Lite sent men jag vill också tacka för en underbar dag! Med trevliga vägar och trevligt sällskap! Tacka alla RL/BM och bistående personer som fixar med mat och släp mm mm! :krama

Mvh

Fisken i snigelgruppen, assisternade BM sista biten :banana

ps. @VBK, ett tips http://blasan.se/man/
:D
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
/Vilse - som inte åkte i den aktuella gruppen, eller ens på den aktuella vägen. Men som tycker det är sjukt irriterande med besservissrar som ska leka duktiga när andra gått omkull.

Jag håller med fullständigt. :tummenupp


För övrigt tackar jag också för ett trevligt arrangemang.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top