Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tyckte det här var riktigt bra från SVT !
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför vill de skapa sådana områden i sitt eget land?
Lättaste sättet få en statsministerlön var att stödja (mp)'s ideer ?
Och i (mp) är väl många som gärna åkt till Gambia på semester.
Det är ju lätt gissa hur många "normala relationer" som skapas mellan "svenska kvinnor" och "ensamkommande barn" när man ser på "fiaskona" med Arbogakvinnans hitman som tog livet av hennes föräldrar och pensionären i Kil som dödades av "sin" Afghan.
Nånstans mellan 10000 och 100000 gånger så många gissar jag.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Varför vill de skapa sådana områden i sitt eget land?
Det blir en statusmarkör att kunna leva skild från det man skapat…åt less fortunate.

Därtill är det säkert många som tänker lika dumt som Jens Orback. Dvs väljer tro att islam är som kulturkristendom. Det blir ett bistert uppvaknande och de kommer ändå att tro de kan flytta ifrån och lämpa över problemen på andra, vilket jag hoppas de inte hinner. Har någon posh släkting som är högst representativ för den sortens individer.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är väl bara (kd) som tänker rösta nej i Sverige tiil möjligheten byta juridiskt kön
1711472415893.png
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är väl bara (kd) som tänker rösta nej i Sverige tiil möjligheten byta juridiskt kön
View attachment 496632
SD också skulle jag tro och förvånansvärt också Strandell

1711476141592.png


 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är väl bara (kd) som tänker rösta nej i Sverige tiil möjligheten byta juridiskt kön
View attachment 496632
SD och KD vad jag vet. Oklart varför M vill ha det. Knappt S vill ju.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För alla er som avskyr Strandhäll lika mycket som mig så rekommenderar jag Sista Måltiden när hon är med.
Samma med Anders Lindberg.
Tro det eller ej, de är båda två vettigare än de väljer att framställa sig.

Kolla några avsnitt bakåt.

 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Va? Mönstra kan alla göra, men däremot är långt ifrån alla lämpliga att tas ut för utbildning och tjänstgöring. De som dock inte kallas till mönstring, är bla ungdomar med fastställd diagnos som autism och en del annat. Helt enkelt för att man inte ser att de kommer att fungera rätt.

Jag vet inte riktigt hur man gjorde förr, men det var iofs annan tåga och mentalitet hos majoriteten av kidsen då, med några få undantag.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Effekten av att lägga ut all markservice (förrådspersonal, kaserngårdssopare mm) på entreprenad? De mindre lämpade för strid eller för strid direkt stödjande roller hade förut uppgifter att lösa. Sen kom begreppet "grå arbetskraft" och tex vaktbolag skötte inpassering på Försvarsmaktens högkvarter på Lidingövägen istället för värnpliktiga skyddsvakter under stamanställd chef.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
🤣 ... vilka grejer! Jag hänger inte riktigt med här, känns smått frustrerande, fast även ganska befriande. Hur som helst är det torrt på vägarna, i alla fall runt stockholm så UT med HOJEN och .. 'keep shredding'!

Glada nyheten, eller snarare skönt med uteblivna dåliga nyheter, är att det inte verkar bli några inskränkningar på hojandet i sommar. Med alla dessa "klimatmål" tror jag att våra syrefattiga låtsaspolitiker satt minst halva agendan i halsen :LOL:
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Långt ifrån alla de som faktiskt inte är lämpade för värnplikt.
Tyvärr är det ju så i Sverige som så många andra länder att det gått inflation i psykiatriska diagnoser de senaste 30 åren. Ofta diagnoser som tjatats fram av trötta och oförstående föräldrar när barnen haft det tufft.

Varit uppe i nyheterna nu ett par gånger om personer som vuxit upp, mognat, lugnat ner sej och insett att de är helt normala välfungerande människor, men att den där diagnosen från många år tidigare ligger kvar i alla register och stänger dörrar för dem resten av livet.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top