Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
han fick allvarliga skador för livet och det var mirakel att han överlevde.han var förlamad i 2 veckor men kan gå nu igen.Han kommer aldrig att bli som innan,kunna gå som vanligt osv

Så lärdomen av detta blir: Om poliser gör rätt eller fel är kanske inte så viktigt, det är dina EGNA beslut som avgör DIN framtid!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har man haft körkort 1månad (prövotid?) så är väl lusten som störst att fly om kortet ryker.

ehh varför? d såg inte ut som om han gjorde något fel innan dom börja dra! e d något nytt dom lär ut på körskolorna nu, att dra från snuten den första månaden då man har prövotid? :va
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
din polare då eller?



ja, det säger ju bara mer om din polare hur smart han är som haft kort i en månad o försöker dra från snuten. riktigt smart! :tummenupp

Spelar ingen roll om han är min polare men tänk dig hur du hade reagerat om en utav dina polare rakade för samma grej.jag försvarar inte det han hade gjort och säger att man ska dra ifrån polisen.men det hade aldrig hänt om polis mannen inte hade följt efter honom och försökt få han omkull
genom att köra på han vid två tillfälle
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
ehh varför? d såg inte ut som om han gjorde något fel innan dom börja dra! e d något nytt dom lär ut på körskolorna nu, att dra från snuten den första månaden då man har prövotid? :va

Riskkurs 3:
Risken att bli av med körkortet ;)

Näe jag snurrade nog ihop det nu, var avställd hoj eller vad var det?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Spelar ingen roll om han är min polare men tänk dig hur du hade reagerat om en utav dina polare rakade för samma grej.jag försvarar inte det han hade gjort och säger att man ska dra ifrån polisen.men det hade aldrig hänt om polis mannen inte hade följt efter honom och försökt få han omkull
genom att köra på han vid två tillfälle

Det hade inte hänt om han stannat direkt istället för att försöka smita menar du.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Spelar ingen roll om han är min polare men tänk dig hur du hade reagerat om en utav dina polare rakade för samma grej.jag försvarar inte det han hade gjort och säger att man ska dra ifrån polisen.men det hade aldrig hänt om polis mannen inte hade följt efter honom och försökt få han omkull
genom att köra på han vid två tillfälle

du skriver iaf så att det låter som om du försvarar det han gjort. INGET av detta hade hänt om din polare stannat när snuten tuta på honom. PUNKT!
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Oavsett om polisen stressade honom, bröt mot order eller agerade omdömeslöst så körde ju din "polare" över sin förmåga (förmåga att hantera stress, hastighet, motorcykel).

Han kunde ha valt att inte dra eller stanna när det började kännas stressigt.

Om jag nu tolkar din text för ingående så ber jag om ursäkt, men om du försöker ursäkta din "polares" framfart och agerande så :finger

Mesmentalitet och ryggradslöst att försöka skylla på andra, olika omständigheter eller hitta ursäker för att få bete sig hur som helst.
Vill man dra från snuten så gör det. det har jag också gjort, men kom inte och gnäll och gråt som en lite snorunge som tappat glasspengarna efteråt om det inte funkar. Det är ju bara patetiskt. Och har man haft körkort en månad så borde man ju fan förstå att man inte ska försöka dra snuten.

Alla vi har inte samma tanke och temperament
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
han fick allvarliga skador för livet och det var mirakel att han överlevde.han var förlamad i 2 veckor men kan gå nu igen.Han kommer aldrig att bli som innan,kunna gå som vanligt osv

Varför drog han då? Tycker inte ett dugg synd om honom, oavsett men och skador. Helt och hållet självförvållat. Men det vore intressant att få höra anledningen till flyktförsöket. Eftersom han hade körkort och allt...

Skylla på att polisen stressade honom av vägen duger inte, förstår du väl själv. Jag, och garanterat en mängd andra medlemmar här på forumet, har blivit stoppad massor av gånger, fått böter och blivit av med styrlappen, men aldrig någonsin fått minsta lilla repa någonstans p.g.a polis. Eller nja, halvsanning då första gången jag blev av med KK så kastade jag hjälmen i marken så det blev märken i den. Borde kanske krävt att få en ny av Polisen, de förargade mig ju.

Vad var det han hade gjort, som gjorde att han riskerade sitt egna, och kunde lika gärna varit andras, liv för? :confused:
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Det hade inte hänt om han stannat direkt istället för att försöka smita menar du.

det är lätt att bli efterklok och säga si och så.man kan vända på din tänkande också.det hade inte hänt om polisen inte hade följt efter han
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Man kan prata om det här i evigheter vad som är rätt och fel men det ska bli spännande och följa rättegången mot polismannen.som kommer säkert att sluta som 99% utav fallen i fördel till polisen oas vem som har rätt eller fel eller vilka bevis man har
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
det är lätt att bli efterklok och säga si och så.man kan vända på din tänkande också.det hade inte hänt om polisen inte hade följt efter han

men hallå, vad är det du inte förstår? när polisen tutar på dig så betyder d att du ska stanna. INTE dra full rulle, i samma sekund som du gör det är det DITT val och DINA risker. DU har tagit ett beslut och får stå för det, att polisen förföljer honom är flera händelser och beslut senare!

ju mer du tar din polares sida och ju mer du skriver desto dummare gör du honom, tyvärr. så ett tips är att sluta ta hans försvar, för det finns inget att försvara.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du, det är deras jobb att följa efter folk som inte kan skilja på rätt och fel, eller följa lagen...

Det är också polisens jobb att följa order, från befäl som vet vad som är rätt och fel.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Känner killen personligen och har kört med han tidigare.Han gör fel men polisen också.det är självklart att polisen stressar honom så att han kör av vägen och alla som säger något annat är helt körda i skallen.Det finns klipp på aftonbladet där de säger att han saknar körkort som är också bullshit.På det klippet ser man också hur polisen kör på han två gånger som är också laglit enligt många här.De hade reg skilt och order att avbryta,men det räcker inte utan han ska spela någon cowboysare som ska ta lagen i egna händer och göra som han vill.Så till alla tuffingar där ute som tycker att polisen bara gör rätt:finger

Varför stannade han inte? Hur tänkte han?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top