Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Sen tycker jag att du skall byta topic:

"Mc-förare försökte köra ifrån polisen - pallade inte trycket"


Alternativt "Dumjävel var inte mentalt mogen för något annat än en trehjuling och lika körskicklig som en femåring - betalade priset."

Alldeles oavsett om polisen brutit mot en order (och nu får betala priset för det) så är det mc-förarens förbannade skyldighet att bete sig som folk. Klarar man inte att köra hoj så får man väl åka buss eller nåt.



Edit; jaha, det fanns redan en tråd där de tuffa killarna hänger....
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
tycker mest det va konstigt att han fick order om att avbryta jakten :va det är ju ute på landsbyggden han jagar, inte mitt inne i centrum under cityfesten direkt..

att en polis som bryter order får en reprimand är väl inget konstigt, det hade han antagligen fått om MCn kommit undan också.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vad är problemet? Väljer man att "dra" så får man väl ta konsekvenserna av sitt beteende!
Att sitta på hojen innebär förhoppningsvis inte att så fort jag kör över 120 km/h så är jag fri från de lagar som finns i landet.

Kan bara instämma! Har själv dragit en gång men skulle aldrig kommit på tanken att det var någon annans fel än mitt eget om jag kört av vägen.
 

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Huddinge Hills
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Jävla idiotsnut.
Killen/tjejen kunde ha dött. Det är alla gånger värre än att fånga en fortkörningsbot på 2k.

Hoppas hon blir av med jobbet.
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Vad är problemet? Väljer man att "dra" så får man väl ta konsekvenserna av sitt beteende!
Att sitta på hojen innebär förhoppningsvis inte att så fort jag kör över 120 km/h så är jag fri från de lagar som finns i landet.

Ja när man kör så där jävla dåligt som han faktiskt gjorde på filmen så får han ju delvis skylla sig själv...
Kan man inte dra ifrån snuten så ska man inte göra det heller!

MEN som jag nämnde i den andra tråden dom som har haft snutjag vet hur snutar kör...
Att som polisman utsätta andra för fara än den man jagar i hastigheter upp emot 200 och mer... Det inte ok eller vad tycker du?

Eller att åka förbi skogis 3gånger bakom 2st hojar som bara leker med dom.. Det inte heller ok...

Eller att jaga en hoj och köra mot rött så att man strycker sidan på bilen som kommer ifrån vänster och åker med ena hjulparet halvvägs ner i diket för att inte smälla men ändå fortsätta att jag i över 200 för att sedan föröska frånta med hojen i full trafik... Är det ok tycker du?


Jag tycker iaf att i dessa lägen borde man som polis inse att det är dags att lägga ner...
Men dom gör det bara för att dom själva tycker att det är kul och inget annat, och händer en olycka så skit samma lite action är alltid kul! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jävla idiotsnut.
Killen/tjejen kunde ha dött. Det är alla gånger värre än att fånga en fortkörningsbot på 2k.

Hoppas hon blir av med jobbet.
Hade någon blivit påkörd av hojen hade han/hon kunnat dö också, å hojen körde ju uppenbarligen ifrån polisbilen, så antagligen gick det fortare för honom... Tur att hojåkare i princip aldrig någonsin kör för fort. Fast det är trist att vi dör så fort det kommer en polisbil bakom, för det är väl bara då vi kör ihjäl oss va?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400

Du förföljer en uppenbart oerfaren och inkompetent förare på en fullvuxen hoj, föraren kommer att få panik så tro fan att det kommer att sluta illa och det vet du som förare.

Är det ett värdigt uppförande från dom som är tillsatta att upprätthålla lag och ordning, oavsätt om han "valde att gasa" ?

Ja han valde att gasa, för det skall han minst hamna i rullstol så han kan belasta samhället så mycket mer en att slita på asfalt.

Skulle hellre se en sådan iver och glöd nästa gång det begicks ett inbrott, familjegräl, misshandel, osv.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vad är problemet? Väljer man att "dra" så får man väl ta konsekvenserna av sitt beteende!
Att sitta på hojen innebär förhoppningsvis inte att så fort jag kör över 120 km/h så är jag fri från de lagar som finns i landet.

Håller med. Nästa gång någon blir bojad på fyllan och sprattlar lite så hoppas jag dom lägger ett knä i ryggen på aset så han slutar andas.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Tragiskt att läsa...

... SH.coms inställning till detta med hojåkning.

Ena tråden formligen uppmanas det till att MAN STANNAR INTE. DET ÄR SKITLÄTT ATT BARA DRA SNUTEN.

Och sen när det kommer en film där någon "lyssnar" på det öra.. Vilket många gör. Framför allt de som börjar "tjuvköra" innan de tagit lappen osv.
Ja då är det POLISENS fel att det går åt skogen.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Han fick ju order att avsluta jakten!?
jävligt smart o dra av blåljusen o fortsätta jaga.
Ä de smart tycker du??
Han slog ju av blåljusen så då behöver ju inte MC föraren stanna...

Då är det ju liksom bara en hojåkare och en polisbil som är ute och kör för fort. Händer ju hela tiden. Gäller bara att hålla koll i backspeglarna på om snuten kör blåljus eller ej. Sånt lärde man ju sig när man tog kortet.


Skönt att höra att snubben blev bra iaf.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Och sen när det kommer en film där någon "lyssnar" på det öra.. Vilket många gör. Framför allt de som börjar "tjuvköra" innan de tagit lappen osv.
Ja då är det POLISENS fel att det går åt skogen.

Något fel gör ju polisen eftersom det är fängelse med på straffskalan för det han åtalas för. Eller tror du att åklagaren bara hittar på för att kvällan ska få en story?

Min personliga åsikt är att hojföraren körde som en tjej och borde stannat.
Eller skaffat lite skills innan han drar ifrån en snutbil.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Glöm inte att det ofta är en tredje oskyldig part i dessa "polisjakter" , och det är Elin 11 år som cyklar hem i från träningen. Det kan mycket väl vara hon som blir skadad eller dödad vid en sådant "urspårat" förföljande som filmen visade.
 

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Mot sherwoodskogen!

Det som står på tur att lära sig efter man lärt sig torka sig själv i röven är att ta ansvar för sina handlingar, så gissningsvis är vederbörande och många mer här som lägger ansvaret på polisen fortfarande på det förstnämnda steget.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top