Svensk missunsamhet eller bara sunt förnuft?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vi sitter i G:a Stan enkom för att vi trivs här. Vi har inga kunder här och behöver heller inte vara särskilt tillgängliga. Våra kunder kan bege sig till någon av de 1000+ butiker som säljer våra produkter.....

Ok. Ja, vackert och trevligt är det ju i Gamla Stan iaf. Dock har jag svårt för att sitta trångt och dyrt utan fler anledningar än så. Men jag kanske är såssig bara :näsblod
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, man får ju lite såna vibbar apropå angiveri.

Nu blandar du nog ihop begreppen lite.

"Angiveri" hade varit om jag gick förbi och såg att lastbilen parkerat fel.

Nu stod den faktiskt på MIN plats. Jag kommer göra samma sak igen, utan tvekan.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok. Ja, vackert och trevligt är det ju i Gamla Stan iaf. Dock har jag svårt för att sitta trångt och dyrt utan fler anledningar än så. Men jag kanske är såssig bara :näsblod

Vi har närmare 300 m2, och det är inte så dyrt som man kanske kan tro. Tror vi degar typ 30k/månad, och i sammanhanget är det peanuts.

Men du är nog ändå lite såssig.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vi har närmare 300 m2, och det är inte så dyrt som man kanske kan tro. Tror vi degar typ 30k/månad, och i sammanhanget är det peanuts.

Men du är nog ändå lite såssig.


Lät inte så farligt.

Fast det är även såssigt att ange andra som man tycker beter sig osåssigt. Mer åt TS än åt dig visserligen.

- - - Updated - - -

Nu blandar du nog ihop begreppen lite.

"Angiveri" hade varit om jag gick förbi och såg att lastbilen parkerat fel.

Nu stod den faktiskt på MIN plats. Jag kommer göra samma sak igen, utan tvekan.

Hyr du platsen? Isf mer förståeligt. Jag har förvisso blivit utsatt för det kanske fem-tio gånger när jag hade bilen i p-hus. Vet att jag ringde till ägaren vid ett par tillfällen och skrev lappar som även besvarades. Misstag från BRF och förare låg bakom det. Man ska inte döma så fort som du. Tänk om lastbilschaffisen var tvungen att springa in och spy eller nåt. Nä, inget angiveri för min del i alla fall.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Lät inte så farligt.

Fast det är även såssigt att ange andra som man tycker beter sig osåssigt. Mer åt TS än åt dig visserligen.

- - - Updated - - -



Hyr du platsen? Isf mer förståeligt. Jag har förvisso blivit utsatt för det kanske fem-tio gånger när jag hade bilen i p-hus. Vet att jag ringde till ägaren vid ett par tillfällen och skrev lappar som även besvarades. Misstag från BRF och förare låg bakom det. Man ska inte döma så fort som du. Tänk om lastbilschaffisen var tvungen att springa in och spy eller nåt. Nä, inget angiveri för min del i alla fall.

Om någon står på min plats ringer jag självklart då jag inte har någon annanstans att ställa bilen utan att behöva betala annars. Ringer jag och uppger att någon står på min parkering får jag ett kontrollrummet att lägga i rutan så jag kan parkera på besöksparkeringen. Detta har inget med att "angiva" någon att göra.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Att ringa när någon nyttjar eller blockerar den egna p-platsen är ju inte riktigt samma som att ringa för att man helt enkelt inte tycker den står snyggt....
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top