Svensk missunsamhet eller bara sunt förnuft?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag ringde nyligen parkeringsbolaget som kom och lappade en lastbil som ställt sig tvärs över hela
MC-parkeringen.

Kändes skitbra faktiskt :tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag ringde nyligen parkeringsbolaget som kom och lappade en lastbil som ställt sig tvärs över hela
MC-parkeringen.

Kändes skitbra faktiskt :tummenupp

Horder av hojar cirkulerade runtom i kvarteren i desperat jakt på parkering denna decemberdag eller?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
slå kniven i däcket och sätt en lapp på rutan att det kommer hända varje gång bilen står där...

Med vänlig hälsning
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Du utgick från att vederbörande kunde läsa. Eftersom du i förstainlägget skrev "firmabil" så antar jag att det är en knogapa som åsyftas. Hade det varit en konsultaudi eller en säljarbmw hade du nog skrivit det.
I vilket fall: ditt misstag var att överskatta läskunnigheten/-förståelsen.
Det bästa du kan göra är att slipa ditt samurajsvärd och helt enkelt klyva vederbörande från fontanell till svanskota. Problem solved.
Ingen risig hantverkarskåpbil.

Gissar att killen är bilförsäljare.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Horder av hojar cirkulerade runtom i kvarteren i desperat jakt på parkering denna decemberdag eller?

Nej, men där jag jobbar blir jag lappad om jag inte står i MC-ruta. Att betala 70 pix/timmen känns inte riktigt intressant va? Lastbilen hade ställt sig över HELA parkeringen.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Påverkar felparkeringen dig eller någon du känner?

JA; Ring p-bolag, brf eller vad som gäller på platsen.
NEJ; Ge fan.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nej, men där jag jobbar blir jag lappad om jag inte står i MC-ruta. Att betala 70 pix/timmen känns inte riktigt intressant va? Lastbilen hade ställt sig över HELA parkeringen.

P-hus då eller för så dyrt är det inte ens i Göteborg?

Man kan ju tänka så här också. Lastbilen hade ingenstans att stå, skulle lasta/lämna nåt 5 minuter i huset där och tänkte att ingen kör hoj nu. Så tänkte han inte på att vissa kör åffroud-cyckel även i december.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
P-hus då eller för så dyrt är det inte ens i Göteborg?

Man kan ju tänka så här också. Lastbilen hade ingenstans att stå, skulle lasta/lämna nåt 5 minuter i huset där och tänkte att ingen kör hoj nu. Så tänkte han inte på att vissa kör åffroud-cyckel även i december.

Slottsbacken i Stockholm. Lycka till att hitta ett P-Hus i Gamla stan. Det finns ETT, och där kostar det också skjortan.

Jag skiter i vad lastbilen hade för ärende. Jag ville parkera min hoj och det fanns ingen plats för det stod en lastbil där. Vad skulle jag göra? Köra till en ruta på andra sidan Gamla Stan eller dega 70.-/h? Inget föreföll särskilt lockande. Jag tycker det är ett förbannat gissel med bilister och andra som utnyttjar MC-rutor till annat än just MC. De får hålla sig till sina (last-)platser / rutor där inte vi andra får stå.

Hoppas han fick en riktigt fet bot.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Parkeringsförbudet vid vändplan kan mycket väl ha att göra med framkomlighet för utryckningsfordon. Går det inte att prata med honom/henne (jag VÄGRA använda ordet Hen) så prata med de som sköter parkeringsövervakningen. Regler är till för att följas av alla, bryter man mot dom så får man stå sitt kast
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Slottsbacken i Stockholm. Lycka till att hitta ett P-Hus i Gamla stan. Det finns ETT, och där kostar det också skjortan.

Jag skiter i vad lastbilen hade för ärende. Jag ville parkera min hoj och det fanns ingen plats för det stod en lastbil där. Vad skulle jag göra? Köra till en ruta på andra sidan Gamla Stan eller dega 70.-/h? Inget föreföll särskilt lockande. Jag tycker det är ett förbannat gissel med bilister och andra som utnyttjar MC-rutor till annat än just MC. De får hålla sig till sina (last-)platser / rutor där inte vi andra får stå.

Hoppas han fick en riktigt fet bot.

70kr för en vanlig p-ruta alltså? Jag hade kunnat tänka mig en liten promenad för att slippa ange någon. Absolut. "Andra sidan" vet jag inte men där överdrev du nog.

Vad fan sitter du i Gamla Stan för? Så jävla irriterande med företag som envisas med att sitta i centrum för att det ligger någon barnslig prestige i det. Sätt dig i random industriområde och bli lättillgänglig. Får du in många kunder från förbipasserande som ser ditt skyltfönster?

Hade ett möte i Gamla Stan i augusti. Trots varningar om hur svårt det är att få plats osv så var det inga problem att hitta platser. Kostade inte mycket heller(verkligen inte 70kr!) och dessutom var automaten trasig så jag skrev en lapp bara. Inga problem.

Var en lördag visserligen men i Göteborg är det samma taxa på lördagar som vardagar. Gbg har världens svåraste och dyraste parkering med flest p-vakter. Det är intressant - jag har blivit "varnad" av stockholmare, tokyobor, parisare, romare, berlinare, tel aviv-bor mfl mfl om hur jävla svårt och dyrt det är att ta bilen och få parkering men INGEN stad slår Göteborg. Grattis Mp och S!
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad fan sitter du i Gamla Stan för? Så jävla irriterande med företag som envisas med att sitta i centrum för att det ligger någon barnslig prestige i det. Sätt dig i random industriområde och bli lättillgänglig. Får du in många kunder från förbipasserande som ser ditt skyltfönster?

Vi sitter i G:a Stan enkom för att vi trivs här. Vi har inga kunder här och behöver heller inte vara särskilt tillgängliga. Våra kunder kan bege sig till någon av de 1000+ butiker som säljer våra produkter.....
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top