mkii
Sporthojsnörd
Hej på er där ute. har bestämt mig för att det blir Suzuki nästa år. men frågan är Vad?
Suzuki GSR 600 är min "nödfalls hoj" ifall jag inte kan hitta någon annan som jag trivs med.
Jag har snöat in mig lite på GSXR och jag tror att just 750cc är valet för mig. jag kör inte som en galning och tycker att min FZ6 idag har tillräckligt med pulver i motorn, men jag vill ha något lite annorlunda i både körning och utseende.
nu har jag efterforskat lite och kollat på vad andra personer tycker om de olika hojarna och ja, de verkar ju vara väldigt blandat men som jag förstått de så kan man dela in det i:
K6-K7
K8-K10
K11-Kxx
*Nu är de ju såklart att ekonomin säger väl att jag borde nöja mig med en K6-K7 men vad får man extra på en K8-K10 som är försvarsbart i pris, förutom lite nyare hoj fast samma utseende (mer eller mindre) ?
*Även fått intrycket av att man "måste" justera stötdämparna så att de passar mig som förare, detta är något helt nytt för mig, hur går man då tillväga?
*Är detta en hoj jag kan använda till allt? Planen är att kunna åka 50mil touring på en dag. den skall utrustas med en tankväska samt två sidoväskor, jag vill ha hyffsad räckvidd på en tank när man kör normalt inom lagens gränser (90-130). jag förstår att de slukar en del om man gasar, men när man kör lugnt är ju inte målet att soppan skall rinna rakt igenom motorn.
*Räknar med att få ont i rumpan efter 50mil, de får jag av en fz6. men hur är resten av kroppen vid en sådan resa? Någon som har testat? tänker på handleder, hade svin ont när jag åkte med min kompis på R1 (01a) efter ca 10minuter, höll emot tanken på hans hoj.
*Jag är 175 lång
Tacksam för svar på förhand
Då vart man med en GSXR 750 K8
https://www.youtube.com/watch?v=ptlH6SmAR-I
Tack för hjälp alla!
Suzuki GSR 600 är min "nödfalls hoj" ifall jag inte kan hitta någon annan som jag trivs med.
Jag har snöat in mig lite på GSXR och jag tror att just 750cc är valet för mig. jag kör inte som en galning och tycker att min FZ6 idag har tillräckligt med pulver i motorn, men jag vill ha något lite annorlunda i både körning och utseende.
nu har jag efterforskat lite och kollat på vad andra personer tycker om de olika hojarna och ja, de verkar ju vara väldigt blandat men som jag förstått de så kan man dela in det i:
K6-K7
K8-K10
K11-Kxx
*Nu är de ju såklart att ekonomin säger väl att jag borde nöja mig med en K6-K7 men vad får man extra på en K8-K10 som är försvarsbart i pris, förutom lite nyare hoj fast samma utseende (mer eller mindre) ?
*Även fått intrycket av att man "måste" justera stötdämparna så att de passar mig som förare, detta är något helt nytt för mig, hur går man då tillväga?
*Är detta en hoj jag kan använda till allt? Planen är att kunna åka 50mil touring på en dag. den skall utrustas med en tankväska samt två sidoväskor, jag vill ha hyffsad räckvidd på en tank när man kör normalt inom lagens gränser (90-130). jag förstår att de slukar en del om man gasar, men när man kör lugnt är ju inte målet att soppan skall rinna rakt igenom motorn.
*Räknar med att få ont i rumpan efter 50mil, de får jag av en fz6. men hur är resten av kroppen vid en sådan resa? Någon som har testat? tänker på handleder, hade svin ont när jag åkte med min kompis på R1 (01a) efter ca 10minuter, höll emot tanken på hans hoj.
*Jag är 175 lång
Tacksam för svar på förhand
Då vart man med en GSXR 750 K8
https://www.youtube.com/watch?v=ptlH6SmAR-I
Tack för hjälp alla!
Last edited: